Inden jeg opretter mit indlæg, vil jeg pointere at det ikke er henvendt til nogen specifik person eller personer. Det er generelt.
Når man bliver gravid, er der jo nogle regler for hvad man må og ikke må, eller måske ikke regler, men nærmere gode råd. Rygestop, ingen alkohol, rigtige vitaminer, ikke spise det ene, men huske det andet, kemikalier, make up osv. osv. osv... Så mange regler/gode råd.
Men nogle gange kan jeg altså godt synes at folk er fuldstændig hysteriske. Og jeg tænker om det bare er mig? Kan ikke lade være med at tænke på hvad vores forældre har udsat sig selv og dermed også os, da vi var på vej, og vi er da blevet rimelig normale.. Nå ja, vi har vel alle vores særheder 
Jeg er helt med på at man ikke kan leve helt som inden man blev gravid, men nogle gange synes jeg virkelig at det tager overhånd. Tænker også at der skal noget til at styrke børnenes imunforsvar. Er jeg virkelig den eneste??
Én ting er at være hysterisk, hvis nogen synes man er det, og fx ikke ville røre ved bonpapir, men en anden ting er at følge sundhedsstyrelsens råd! De råd er jo ikke kommet for sjov. Det kan godt ske, at vores forfædre har levet helt som det passede dem, og vi for så vidt mener, at vi da har det fint i dag, men man kan jo ikke vide, om alle de sygdomme og allergier, som størstedelen af mennesker døjer med i dag skyldes uhensigtsmæssige forhold under graviditeten. Der er jo en grund til, at der forskes grundigt i netop påvirkninger under graviditeten, og jeg forstår ikke hvorfor folk skal være så bange for at lære nye ting af forskningen, men i stedet siger: "Jamen jeg er da sund og rask!" - Ja ja. Det er jo heller ikke ALLE børn, der vil få problemer, hvis moderen gør noget dumt under graviditeten, men NOGEN gør, og det synes jeg man skal tage med. At påstår at ens børn vil være for letpåvirkelige hvis man følger sundhedsstyrelsens råd, synes jeg er lidt noget fis. Hvis risikoen ved at FØLGE rådene var større end IKKE at følge dem, ville sundhedsstyrelsens råd nok se anderledes ud.
Jeg ryger ikke, drikker ikke, bruger ikke parfume, vasker mig og mit tøj i neutral og bruger naturlig (altså frit for alle mulige tilsætningsstoffer) makeup, og fandme om nogen skal tillade sig at kalde mig hysterisk, bare fordi jeg passer på mit foster. At folk ikke vil følge rådene har jeg det fint med, men jeg synes det er flabet at kolde folk hysteriske, bare fordi man vælger at træffe et valg passe på én, som ikke kan passe på sig selv.
Skal jeg også begynde at kalde jer alle mulige øgenavne, fordi i IKKE følger rådene? Nej vel, for det kan man ikke tillade sig. Det hedder respekt! Gensidig respekt!