Hysterisk korrekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Kofoed.

Secrets skriver:

Bruger neutral til håret, ja Har ikke rigtig det problem, men jeg ved ikke om det er fordi jeg altid har plejet mit hår rigtig meget, og frisøren siger det er meget modstandsdygtigt Men jeg kan anbefale at gå til frisøren. Da jeg blev klippet for at par uger siden, brugte hun shampoo og balsam der var miljømærket og fri for alt det der stads, men kan ikke huske hvad det hed. Mit hår var SILKEblødt af det, og man kunne klart mærke forskel fra neutral. Det er self. dyrere, men hold fast man får lækkert hår af det!

Angående makeup er det meget dyrt ift. almindelige mærker så som Maxfactor og Maybelline, men man kan tydeligt mærke en kvalitetsforskel. Der er de samme mængder som i alm. makeup, men der virkelig en ekstrem kvalitetsforskel, og har tænkt mig at fortsætte med at bruge det, selv når jeg ikke længere er gravid eller ammer. Når først man har prøvet så gode produkter har man ikke lyst til at vende tilbage Min gamle pudder kostede ca. 70 kroner, den nye her 225, så der er en betydelig forskel Og det holder bedre i løbet af dagen end alm. "billig" makeup

Det kan værre, at man skulle det

Tænker også, jeg bruger kun make-up en gang i uge, så det bliver jo ikke så vildt igen, når man alligevel næsten aldrig bruger (prisen). Er der andet end puder? Kender slet ikke noget til det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

tinasmor

Jeg er enig, tror bare man skal holde sig til sund fornuft.

Altså personligt så ryger jeg ikke,men gjorde jeg, ville det være det første jeg skrottede. LIge der er jeg meget emsig.

At drikke, ved man jo går direkte i baby. Dvs når man selv kan mærke at man bliver lidt ør, jamen så ligger der en baby og har det på samme måde. Men jeg har et par enkelte gange drukket et par øl. Den ene juleaften og så da vi var på ferie fik jeg også en øl et par gange på ferien.

Ellers så lever jeg sådan set som før jeg blev gravid. Jeg bruger natural sæbe til krop osv og sminke bruger jeg generelt ikke, så det er ikke det store problem.

Anmeld

15. marts 2011

Frøken J.

Kofoed33 skriver:

Det kan værre, at man skulle det

Tænker også, jeg bruger kun make-up en gang i uge, så det bliver jo ikke så vildt igen, når man alligevel næsten aldrig bruger (prisen). Er der andet end puder? Kender slet ikke noget til det.

Selv hvis man bruger det hver dag er det drøj i brug Jamen det er skam ikke nogle mærkelige hokuspokusmærker Der er fx Origins og noget fra Nilens Jord. Du skal dog lige spørge ind til i butikken du køber dem, for nogen af produkterne kan indeholde etæriske olier (som jeg ikke ved hvordan staves), som også er problematisk. Men ikke dem alle, så du skal bare have hjælp af en, der ved noget om det Ellers kan du søge på nettet efter Økologisk makeup. Men de nævnte mærker har al den sædvanlige makeup fra pudder, blush til mascara

Anmeld

15. marts 2011

Kofoed.

Secrets skriver:

Selv hvis man bruger det hver dag er det drøj i brug Jamen det er skam ikke nogle mærkelige hokuspokusmærker Der er fx Origins og noget fra Nilens Jord. Du skal dog lige spørge ind til i butikken du køber dem, for nogen af produkterne kan indeholde etæriske olier (som jeg ikke ved hvordan staves), som også er problematisk. Men ikke dem alle, så du skal bare have hjælp af en, der ved noget om det Ellers kan du søge på nettet efter Økologisk makeup. Men de nævnte mærker har al den sædvanlige makeup fra pudder, blush til mascara

Okay, det skal jeg også lige have kigget lidt på Håber da de også har eyeliner, eller er jeg på den, det der med man altid har det samme look, hehe.

Anmeld

15. marts 2011

Frøken J.

Kofoed33 skriver:

Okay, det skal jeg også lige have kigget lidt på Håber da de også har eyeliner, eller er jeg på den, det der med man altid har det samme look, hehe.

Du kan helt sikkert finde et økologisk mærke med eyeliner, det skal du ikke bekymre dig over

Anmeld

15. marts 2011

Kofoed.

Secrets skriver:

Du kan helt sikkert finde et økologisk mærke med eyeliner, det skal du ikke bekymre dig over

Super, hehe. og tak for hjælpen.

Anmeld

15. marts 2011

Ni-ko-li-ne

jg bliver mere hysterisk over de gravide som rent tilsidesætter alle anbefalinger og ignorerer dem...

at folk passer på sig selv og gerne vil spare på parabener, parfume og andre kemikalier kan ikke hidse mig op...

jeg kunne heller ikke 100% undvære parfume, det er en del af velvære for mig... men alr jeg kunne undvære det skar jeg fra...

Anmeld

15. marts 2011

Muffinmus

Mor010711 skriver:

Som du selv siger, så kommer der flere og flere asmatikere osv, på trods af alle de regler...

man kan ikke sige på trods af..de er jo netop udviklet for at stoppe den negative udvikling der er på det punkt, men det stopper jo ikke bare dag for dag desværre.

DEr kan sagtens gå endnu 10-20 år før vi ser den positive effekt af de nye forslag til levevis som gravid.

Ikke at man skal være pærehysterisk, men ved hvert valg fravælger man jo en smule af ens barns mulige helbred.

Anmeld

15. marts 2011

..

Stop nu med at kalde det hysterisk at man gerne vil passe så godt på det barn man har i maven som muligt. I min verden er det almindelig logik at man følger de anbefalinger der er forsket i og fundet frem til.

Hvordan kan nogen seriøst tro at de er klogere end dem der ikke laver andet end at forske i hvordan vi giver babyen i maven de bedste vilkår og dermed overbevise sig selv om at alt er ok med måde? Den der med at vi da ikke har taget skade fordi vores forældre røg, drak og alt muligt andet fordi de var uvidende - den holder da bare ikke! Ingen aner hvad det´har betydet for os.

Vores forældre var uvidende om de risici de udsatte os for, det er vi ikke - så hvorfor ikke beskytte det lille foster? Børnene har kun os, hvis vi ikke passer på dem og giver dem de bedste betingelser - så er det da skidt

Anmeld

8. januar 2012

Blirnokaldrigfru

Sikke en interessant debat der er gang i her - eller var gang i! Jeg er enig med mange af jer, enig med ting der peger i begge retninger! Har selv været gravid (i en måneds tid før tingene gik galt), og der lagde jeg alt om i forhold til de der råd, for så senere at få en abort, og føle alt arbejde var spildt! Nu her har jeg levet mit liv som normalt - sådan da.. Hvert fald med hensyn til shampoo, mad og mascara! de ting vil jeg først ændre på efter nakkefold, hvis alt er ok. og det kan da godt være det er dumt, men.. synes bare ikke det er ting jeg vil ændre uden det er for en bestemt grund! Dog vil jeg sige vi bruger neutral vaskepulver, jeg bruger nilens jord pudder og blush, ingen parfume, og cremer uden parfume og parabener.. har prøvet roll-on uden duft, men så kommer jeg til at lugte af sved og mascaraen kan jeg ikke undvære! synes også at shampoo uden alt det der, er dårlige! (hvis der er nogen der kender en god en - så sig til!!)

Så alt i alt, tænker jeg måske også, at det må være sund fornuft, og at man hver især tager stilling til hvad man selv føler, og synes.. Et eller andet sted, så ja - så har vores forældre røget, drukket og arbejdet med rengøring eller hvad ved jeg - mens de ventede os? og se på de unge mødre - de har da brugt heftig make-up under deres graviditet, og røget o.l.. så self er der råd og vejledninger, men ingen love eller regler!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.