Skjult camera - Frederic vs. mad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Laulund87

Tutter skriver:

Set udefra med jeres historier herinde, og med min gudsøns problemer med maden, ser jeg en sammenhæng!

Min gudsøn er 3 år og vejer 11 kg og er 86-88 cm

Hans problemer startede også ved grødstart, har aldrig været glad for mad eller søde sager..

Da han var 1½ startede han til diætist og hun forklarede at nogle sensitive børn ikke kan klare den fokus der er på dem og på maden, så de føler sig pressede!

Jeg ved godt I har prøvet ALT og at I KÆMPER, men jeg vil sige:

At der er alt alt alt for meget mad på hans tallerken, og så er det blandet sammen, hvilket mange børn (og voksne for den sags skyld) slet ikke kan klare!

Du er for meget på ham under maden, diætisten til min gudsøn kom med nogle kloge ord. Når man siger til et barn der har problemer med maden, spis nu din mad, tag een bid mere, det er griseri osv osv. føler de sig dumme, føler de fejler, og når de har den følelse, så stopper de.. For det er nemmere at helt lade være med og prøve, for så fejler man ikke!

Mit råd ville være, at I øser meget lidt op til ham, særskilt på tallerknen og helt ignorere ham, medmindre han self. snakker til jer. Men I må ikke snakke om maden, snakker han selv om maden, så gå ind på et andet emne! I har garanteret prøvet det, men det hjalp med min gudsøn, han rørte ikke en dyt i 3-4 dage, men nu spiser han, sparsomt, men han spiser!

Håber ikke du tager det som kritik, for det er bestemt ikke ment sådan!

Og så vil jeg som Sussie sige, at det ligner han har problemer med den hals! Det behøver ikke og være brækfornemmelser der er et symptom! Bank i bordet og få den undersøgt!

Det er præcis sådan vi gør med Maria og nu vil hun spise selv

Vi deler alt hendes mad op i små portioner på tallerkenen, og så ignorerer vi hende totalt når hun får det. Hun holder meget øje med om vi kigger på hende for det må vi ikke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Tulle28

Hmmm... Når jeg ser videoen, ser jeg en glad freng der sidder og fjoller... Men ved godt at I kæmper med maden. Måske skulle du prøve at slippe tanken om at han spiser for lidt og at han har et problem? For tror det er et større problem for dig end det er for Frederik?

Anmeld

10. marts 2011

B&J

Mor til Frederic skriver:

æg er jo sundt, tror jeg?

Der gik også 3 uger inden vi laved noget med æg igen...

For den gang han havde 1 dag med opkast, havde han fået majs og han nægted majs 1½ mdr derefter...

Tror også han ligger i den kloge ende i nogle ting. 

ja det tror jeg også han gør ligger i den kloge ende.... jeg vil da sige æg er sundt og det smager jo dejligt

Anmeld

10. marts 2011

N&J

Tak for de fine råd, men de virker desvære ikke på frederic. 

Vi har det samme problem med kød, som han selv siger; jeg lige smage på det, se om jeg kan lide det. Men uden held. 

Her skal han også sidde ved bordet, selvom han intet vil have.

Ja, kunne godt læse bagefter at Sussie havde skrevet nogen med at det var langt mere galt end jeg lige havde opfattet, har I kigget på udenlanske hjemmesider for at se om de har nogle ideer, syntes ofte vi er en smule bagud med at forsøge med mulige metoder (fordi de ikke er anerkendt/godkendt) som mulige hjælpermetoder, men ofte er de jo blevet anvendt i lange perioder i andre lande og har god virkning, jeg ved dog ikke på stående fod om noget med madlede eller hvis det er med synkefunktionen, men der er vel forældre andre steder i verdenen som har været udsat for det samme..

Håber virkelig for jer at I finder ud af enten præcist hvad det er, så I har noget konkret at forholde jer til eller et eller andet der virker, så han engang vil nyde maden sammen med jer. 

Anmeld

10. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Det er præcis sådan vi gør med Maria og nu vil hun spise selv

Vi deler alt hendes mad op i små portioner på tallerkenen, og så ignorerer vi hende totalt når hun får det. Hun holder meget øje med om vi kigger på hende for det må vi ikke!

99,8% sidder vi ikke og siger de ting som jeg gjorde under video'en. 

Problemet er bare at han er total ligeglad om det er små potioner på enten alm tallerken eller rum opdelt. Om det er mad han selv har øst op - om det er most mad osv.

Anmeld

10. marts 2011

Tulle28 skriver:

Hmmm... Når jeg ser videoen, ser jeg en glad freng der sidder og fjoller... Men ved godt at I kæmper med maden. Måske skulle du prøve at slippe tanken om at han spiser for lidt og at han har et problem? For tror det er et større problem for dig end det er for Frederik?

Vi ser det ikke som et problem, men at sådan er han nu bare. Og sagt så længe han spiser bare et måltid om dagen, skal han nok klare sig.

Jeg ser ham ikke som tal, men som den helhed og skøn herlige dreng han er. Også det råd jeg giver til andre bekymred mødre.

Og vil heller ikke vide hvad han vejer til hans kontrol'er - for der er blot tal. De siger blot om det er - eller +..

Det er lægerne der er bekymret, da han er gået fra at ligger over den øverste streg i højde til nu at ligge under normal. og vægt stort uændret siden han var 10-11 mdr. Og han er nu 2½ år. 

Anmeld

10. marts 2011

B&J skriver:

ja det tror jeg også han gør ligger i den kloge ende.... jeg vil da sige æg er sundt og det smager jo dejligt

Nogle kan selv tage tøj på og af, nu her - det siger freder intet, men så kan han så mange andre ting...

Skriver jeg et kendt ord uden at sige hvad der står, siger han hvad der står. Han kender de forskellige lastbil mærker og det de kan have bag efter. Mange bilmærker og en del model'er...

Siger jeg et bogstav siger han de ord han kan der starter med det...  

Anmeld

10. marts 2011

B&J

Nogle kan selv tage tøj på og af, nu her - det siger freder intet, men så kan han så mange andre ting...

Skriver jeg et kendt ord uden at sige hvad der står, siger han hvad der står. Han kender de forskellige lastbil mærker og det de kan have bag efter. Mange bilmærker og en del model'er...

Siger jeg et bogstav siger han de ord han kan der starter med det...  

Hold op hvor er han dygtig sidder helt med åben mund og når han stadig er så lille hold op skolen får da et chok med alt det han kan til den tid så dygtigt

Anmeld

10. marts 2011

B&J skriver:

Hold op hvor er han dygtig sidder helt med åben mund og når han stadig er så lille hold op skolen får da et chok med alt det han kan til den tid så dygtigt

Vi er også mundlammme af og til og en smule flov over at han er så miljø skadet...

Når han ser en lastbil og han kan se det er en scania udbryder han glad; se se en scania lastbil, det ligner en V8'er (lastbil kommer nærmere) nej han ikke V8 logo på, så er det kun en række 6'er...

Han ved hvad hele familien kører i af biler, stakels dreng...

Men skidt, det med tøjet kommer jo nok stille og roligt, han ved ihvertfald hvordan man sætter tøj sammen. Og sætter jeg for sjov noget sammen der ser slet ikke passer, tager han gerne en af tingene fra og siger; ej moar, den passer jo ikke til *, jeg vil ikke have den på, mor kan godt finde en der passer til *. Altså mor en bølle bambit...

Anmeld

10. marts 2011

B&J

Vi er også mundlammme af og til og en smule flov over at han er så miljø skadet...

Når han ser en lastbil og han kan se det er en scania udbryder han glad; se se en scania lastbil, det ligner en V8'er (lastbil kommer nærmere) nej han ikke V8 logo på, så er det kun en række 6'er...

Han ved hvad hele familien kører i af biler, stakels dreng...

Men skidt, det med tøjet kommer jo nok stille og roligt, han ved ihvertfald hvordan man sætter tøj sammen. Og sætter jeg for sjov noget sammen der ser slet ikke passer, tager han gerne en af tingene fra og siger; ej moar, den passer jo ikke til *, jeg vil ikke have den på, mor kan godt finde en der passer til *. Altså mor en bølle bambit...

ja han er skadet

hihihihihhi...

ej han er da bare for sej den dreng skal nok blive noget stort en dag hold da op og han kan sætte tøj sammen jamen altså han er bare for dygtig.... og pyt med om han selv kan tage tøj på det skal nok komme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.