Skjult camera - Frederic vs. mad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

KittyGirl skriver:

jeg skriver ikke så meget.. men følger jer meget.. og synes altså lige du skal vide, at jeg synes du gør et fantastisk stykke "arbejde´" med din dreng... den tålmodighed... den rummelighed... din kærlighed... du er jo en fantastisk mor!

Ting tager tid, og for Frederic tager det lang tid... og det er bare så svært for jer, men jeg håber virkelig at det løser sig på et tidspunkt så i kan slippe jeres fokus på det.. og bare slappe af...

Igen synes jeg at han er bare så dejlig en fantastisk dreng, og en ENORM charmetrold.... sikke nogle øjne og sikke et smil

Blev helt rørt, for det er ikke altid lige det man føler man er, når han er sådan...

tænker ofte; gid han da fejled noget de kunne behandle med en pille eller to - i stedet for dette.

Eller de fandt frem til 'fejlen' - så vi havde noget at gå ud fra, et lys for enden af tunlen. Noget at arbejde med.

Det virker til tider vildt uoverskueligt.

Vi har som sådan ikke fokus på maden som sådan, men lever meget neutralt på det punkt. At hans evt afsky - negative kommentare om mad bliver mødt med; 'snakken om noget andet' osv.

Nogle gange kan vi bruge laang tid på bare at få ham til bordet, hvor han er total ligeglad med at jeg spiser hans mad - tager hans stol - at han ingen dessert får osv. Med ordene; ja mor, spis du bare - jeg vil ikke have noget. Jeg ikke sulten. Jeg ikke smage på det. Jeg ikke lig det. jeg ikke have noget at spise... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

BellaT skriver:

Nu ved jeg intet om jeres problem med Frederic.. Og I har garanteret prøvet alt. 

Men kan se at det er en pænt stor portion han får. Har I prøvet med 2 ærter og 1 skefuld ris på tallerkenen? Det hjælper tit vores dreng at portionen ser overskuelig ud.

Hvis altså det er psykisk hos Frederic. Ved som sagt ikke noget om jeres kønne dreng.

Det er helt iorden...

Stort set alt er afprøvet. Lade ham bestemme hvad vi skal have og lade ham være med til at lave det. Lave det simpelt på hans tallerken, så der kun ligger ½ kartoffel og 4 stk grønsager + sovs. Vi har tallerkner med mange rum og alm. Lade ham selv øse op/ smøre mad. Give ham 1/4 brød af gangen osv. 

Det hele started med at være adskilt.

Anmeld

9. marts 2011

Ryberg

Mor til Frederic skriver:

Blev helt rørt, for det er ikke altid lige det man føler man er, når han er sådan...

tænker ofte; gid han da fejled noget de kunne behandle med en pille eller to - i stedet for dette.

Eller de fandt frem til 'fejlen' - så vi havde noget at gå ud fra, et lys for enden af tunlen. Noget at arbejde med.

Det virker til tider vildt uoverskueligt.

Vi har som sådan ikke fokus på maden som sådan, men lever meget neutralt på det punkt. At hans evt afsky - negative kommentare om mad bliver mødt med; 'snakken om noget andet' osv.

Nogle gange kan vi bruge laang tid på bare at få ham til bordet, hvor han er total ligeglad med at jeg spiser hans mad - tager hans stol - at han ingen dessert får osv. Med ordene; ja mor, spis du bare - jeg vil ikke have noget. Jeg ikke sulten. Jeg ikke smage på det. Jeg ikke lig det. jeg ikke have noget at spise... 

Ja.. gid alting var så nemt, men det er det desværre ikke altid

Jeg ville ønske jeg kunne skrive noget, der gjorde det hele meget nemmere, men det kan jeg ikke.. ikke andet end at  for at det snart kommer til at gå "normalt".... for lige nu er den situation i er i jo den normale for jer

Du måtte heller ikke misforstå mit ord "fokus".. det var nok et forkert ord at bruge, tror mere jeg tænkte noget hen af, at i så kunne slippe HELT for det her mad "bøvleri"...

Hvad sker der hvis i ignorerer ham mht. mad? vil han lade være med at spise i 14 dage så? (man siger jo børn kan undvære mad i 14 dage - aner ikke om det passer )

Anmeld

9. marts 2011

Kløver

Sikke i må kæmpe, men synes dælme i gør et godt arbejde, flot du viser så stor tålmodighed

Anmeld

9. marts 2011

B&J skriver:

nej for når jeg også ser på det ligner det hele en leg for ham for han spiler og hygger sig når han spiser og spytter det ud tror heller ikke det er noget han bevidst gør... men hold op hvor er han klog også ang. det med hønen

Han er lidt underlig....

Jep. Men tænkte også, hvor kom det fra? 

rart at han ved at æg kommer fra hønen og ikke fra fakta's køledisk...

Men har da heldigvis fået æg i ham siden...

Anmeld

9. marts 2011

B&J

Han er lidt underlig....

Jep. Men tænkte også, hvor kom det fra? 

rart at han ved at æg kommer fra hønen og ikke fra fakta's køledisk...

Men har da heldigvis fået æg i ham siden...

jamen det er da dejligt du har kunne få æg i ham for hold op man tror godt nok ikke jeg viste sådan noget på hans alder men er jo vildt klog...

Anmeld

9. marts 2011

BellaT

Det er helt iorden...

Stort set alt er afprøvet. Lade ham bestemme hvad vi skal have og lade ham være med til at lave det. Lave det simpelt på hans tallerken, så der kun ligger ½ kartoffel og 4 stk grønsager + sovs. Vi har tallerkner med mange rum og alm. Lade ham selv øse op/ smøre mad. Give ham 1/4 brød af gangen osv. 

Det hele started med at være adskilt.

Ja, tænkte jo nok at I har prøvet ALT.

Anmeld

9. marts 2011

Henri84 skriver:

Jeg sad faktisk netop også og tænkte på at det virker som om han gerne vil, men bare ikke kan/at det er ubehageligt for ham... Jeg ved godt de ikke mente han kunne være sansesart i munden fordi han ikke får brækfornemelser (eller hvad var det?) men jeg synes da bestemt stadig de for længst burde have ladet en ergo vurdere ham...!

Som vi snakked om i en sms, så kan han jo godt spise normalt - uden at spytte det ud igen...

Ja det var en ergo de snakked om, da vi var derude... Men de mente ikke at problemet lå i hans 'fysik' som sådan.

Anmeld

9. marts 2011

N&J skriver:

Det kunne sagtens være Nikita de dage hun leger med maden, hun hælder dog også sin mælk oveni indimellem.. 

men nu er jeres situationen lidt anerledes, og jeg tvivler ikke på at I har forsøgt alle tricks i bogen, men tænkte at jeg ville skrive hvordan vi fik fremdrift i det (selvom det aldrig har været et reelt problem, da hun fik nok mad om dagen)

Nikita har ikke ville spise mad om aftenen, ofte så spiste hun et par bidder og så ikke mere, så efter en lang periode med aftensmad der blev leget med og meget lidt spist, så begyndte jeg at adskille alt maden og selv lade hende øse op af hver af indigrienserne, besværligt, men det hjælper på det - hun leger dog stadigvæk indimellem. Så langt så godt, så kom vi til den fase hvor hun gerne ville spise ris, kartofler, pasta og nudler - med ingen grønsager eller kød, men fandt så ud af at hun indimellem gerne vil smage på kødet når det er i mini mini stykker og jeg lægger et enkelt frem ellers vil hun ikke med undtagelse af kylling i suppen (dog ved siden af) og hakket kyllingekød (indimellem), grønsagerne vil hun kun spise rå, alle grønsager bliver spyttet ud med det samme.. så dem får hun rå sammen med frugt, så må vi tage det hen af vejen.. 

Håber for jer at det snart vender og I får en dreng der spiser alt sammen med mor og far.. 

Tak for de fine råd, men de virker desvære ikke på frederic. 

Vi har det samme problem med kød, som han selv siger; jeg lige smage på det, se om jeg kan lide det. Men uden held. 

Her skal han også sidde ved bordet, selvom han intet vil have.

Anmeld

9. marts 2011

KittyGirl skriver:

Ja.. gid alting var så nemt, men det er det desværre ikke altid

Jeg ville ønske jeg kunne skrive noget, der gjorde det hele meget nemmere, men det kan jeg ikke.. ikke andet end at  for at det snart kommer til at gå "normalt".... for lige nu er den situation i er i jo den normale for jer

Du måtte heller ikke misforstå mit ord "fokus".. det var nok et forkert ord at bruge, tror mere jeg tænkte noget hen af, at i så kunne slippe HELT for det her mad "bøvleri"...

Hvad sker der hvis i ignorerer ham mht. mad? vil han lade være med at spise i 14 dage så? (man siger jo børn kan undvære mad i 14 dage - aner ikke om det passer )

Ja det kan være svært at finde de rigtige ord til tider, kender det godt...

Vi havde håbet at det sidst i januar var vendt, der skulle vi til kontrol med lægetid og med dp's ord i ryggen at han bare spiser så godt tænkte vi straks; yes - skuden er vendt, lad os så se Frederic sparke numse på vægten og der nu skulle gå laaaang tid før næste kontrol... Men nej... Den bandit til snyde bølle havde ikke + på vægten.

Han har det de kloge kalder 'hoved måltid' i hans dp. 

Men ork ja. Han havde 14 dage uden stort set noget indenbords da han var 14 mdr, hverken syg eller lign. Der tabte sig han over 1 kg. Mad siger ham intet og han fra ganske spæd kunnet komme i seng på tom mave - og gør det stadig...

Han har altid sovet godt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.