Skjult camera - Frederic vs. mad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2011

Mor til Frederic og Freya

qp skriver:

Allerførst så har jeg ikke læst tråden igennem men jeg vil da gerne lige kommentere det jer ser og komme med et råd til dig

Jeg ville "Google" problemet på engelsk for, at få nogle "udlandske erfaringer med" - måske i kan komme i kontakt med nogle andre mennesker udenfor DK der har/ har haft samme problem?

Dernæst synes jeg, at du i videoen er alt for fokuseret på hans spisning. Det ville være meget bedre hvis familien satte sig til bords på samme tid og i alle sammen hver især fokuserede på det mad der var på jeres egen tallærken (ment positivt, selvfølgelig).

Hvis man i forvejen har svært ved, at spise mad, så er en stor tallærken med en masse sammenblandet i sovs nok ikke liiiiiiige dét - tænker lidt, at hvis jeg havde kvalme så ville det nok være det sidste jeg kunne få ned

Hvad med lette retter delt op i portioner (man kan få de der portionstallerkner) lidt majs i et hjørne, lidt ærter i det andet hjørne, lidt kyllingestrimler i det tredje hjørne og evt lidt pommesfritter og ketchup i det fjerde og femte hjørne?

Jeg håber ikke jeg lyder for kritisk - det er virkelig ikke sådan ment... Jeg forsøger blot, at hjælpe dig

Og iøvrigt er han altså bare såååh overdrevet lækker ham Frederic der

Kh qp

For ikke at svare det samme helt 2 gange for du lige det svar jeg sendte til en anden igår...

Da jeg også beskriver den fokus vi havde lige på det tidspunkt og ja farmand har forladt bordet - men det er også efter vi havde siddet i fællesskab og spist i en lille time. Hvor han havde startet med 1 skefuld ærter - sovs, men han havde selv lavet det til 'sammenkogt' ret på hans tallerken.

Svar på 1 sprøgsmål; vi ignored ham de første 23 måltider han gjorde det. Men vi kunne se hvordan det begyndte at påvirke hans alm trivsel; sove mere - bleg og træt osv. Så ved det 24. måltid brød vi reglen og prøved med at lokke osv. For noget skulle han begynde at have...

Svar på 2 spørgsmål; Han har altid drukket for lidt i forhold til det han burde. Men derud over drikker han fint uanset om det er glas - sugerør - drikkedunk mm.

Her for ca 14 dage siden har vi været til samtale på børne afd med hende fra spiseteam. Hvor vi forklared at vi godt havde indset de maaaannge fejl vi laved under den video, men som hun igen sagde er det ikke noget vi gjorde med vilje, men i en despration over at han i over flere måltider gjorde det. Og at det var flot vi selv havde indset det og havde ændret kurs igen.

Alt er skam afprøvet efterhånden.

- Lade ham være med til at handle ind - lave mad - dække bord - selv øse op. 

- have opdelt børne tallerkner og voksne tallerkner, så der ikke skulle være forskel.

- have mad stående vi ved han kan lide osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.