Skjult camera - Frederic vs. mad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

Cris skriver:

Jeg ved, at det er et stort problem for jer, men I må så prøve at se i andre stedder, for selv om I ikke vil at jeres hver dag kører efter maden, det bliver jo sådan, for I har kun et barn til at fokusere og man kan tydligt se, at det er et problem (jeg kender jeres historie mere eller mindre, jeg kan godt huske, at han hellere ikke ville amme dengang) Prøv at snakke med dem om hans synkereflex. Og prøv at søge i andre stedder. Du skal måske starte at google og finde alternativer i måske tyskland, holland, england osv osv... Og måske en anden form for behandling (kinesiologi, kinesisk medicin, osv osv) Der er rigtigt meget på Sjæland og måske kan de finde et sted, hvor I kan starte. Jeg ville i hver fald bruge noget af det... mange er blevet raske med hjælp af andre alternativer!  

vi ser det ikke som et problem herhjemme og heller ikke været hverken fokuseret eller vildt bekymret som sådan.

Derfor jeg heller ikke vil vide hvad han vejer til hans kontrol'er, for hvad kan jeg som mor bruge de tal til? Det giver da kun mere og flere bekymringer.

For så længe han havde et godt måltid om dagen, så gik det jo nok. Det er først når de forskellige læger bliver bekymret - kigger kurver osv og siger at der er noget galt, at vi som forældre tænkte; hm nå, kan da godt se hans kurver knækker med flere streger - man han trives ellers på alle andre punkter og er aldrig syg. Hverken blevet ringet hjem eller haft brug for barnets 1. sygedag endnu. Hvilket de heller ikke kan forstå, i deres øjne burde han være langt mere og oftere syg end andre børn pga hans str. Det eneste han ved og kender til af sygdom er alm forkølelser, ikke noget der slår ham ud med feber og lign. Tænder og vaccinationer, siger han heller intet til og reagere heller ikke på dem. 

Vi har fra han var spæd fået fortalt at det nok skulle komme, vi skulle bare vente og se... Først var det ved grød de mente det komog da det ikke blev bedre rygged de det til at når han begyndte mere på vores mad, så skulle vi bare se en dreng stige i vægt og vækst...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Jeg skal bestemt ikke gøre mig klog på jeres situation, kan næsten fornemme hvilken frustration - nærme sig desperation I må sidde med.  Når vores søn heller ikke spiser så meget, ved jeg vi begge sidder med den der følelse: Årh skatbas, please bare lidt mere.. - og det er ikke engang noget nær jeres hverdag.

Første tanke jeg sad med da jeg kiggede på videoen, er om I har forsøgt med meget mindre portioner? For den portion han sidder med der, kan måske forekomme at være for uoverkommelig - der er ingen ende på den.. i forhold til at han egentligt ikke spiser ret meget.. så måske starte i det små med 5 majs på tallerkenen, ligeså med 5 ærter, eller en ostehaps..eller.. sådan noget småt noget. For det vigtigste for jer må være at han spiser noget - selvom vægten selvfølgelig i sidste ende er vigtig, så er hans trivsel i højsædet og er han aktiv,glad,livlig og nysgerrig så trives han vil jeg mene..og hold op hvor har han da bare glimt i øjet, han er skøn   

Kæmpe knus

først vil jeg sige tak... Han er herlig smilende hver evige dag, vi ser ham som en dreng i trivsel - blot ikke den store spiser. 

Hvor lægerne mere kigger kurver og tal. De har sagt at børn max må falde 1 streg i deres kurve, så skal de gerne rette sig igen og frederic er faldet mange streger og det er det de er bekymret for. 

Godt være han nu ikke er den store og han burde være højere og tungere - hvis han bare skulle følge sin egen kurve fra spæd. Men han er skisme kvik - taler flydende - omsorgs fuld osv. 

Jeg kan jo ikke hive ham længere end han er, når de siger at han burde i følge egen kurve ligge oppe på den øverste streg i højde, men roder rundt under normal stregen. 

Jeps flere mdr med kun 2-3 pasta'er - 4 ærter - sovs. Både i alm tallerkner - børne tallerkener med og uden rum...

Anmeld

11. marts 2011

Senia

Uha.. hvor er det bare en svær situation at stå i. Jeg har fulgt jer længe, og set hvor god en mor du er, og ikke mindst hvor meget du gør for den skønne Frederic, der jo simpelthen bare er en charmetrold uden lige

Jeg må indrømme at jeg kun har læst de første 3 sider, og flere gange set at han kan spise normalt.

Men har to spørgsmål.

• Første gang han gjorde som på videoen, hvordan reagerede i så?
  • Ang. halsen, hvordan med drikkelse? Er han god til at drikke, eller er det, det samme?

Håber det snart ændre sig omkring hans kost, så I alle kan sidde afslappet og spise aftensmad sammen

Anmeld

11. marts 2011

Cris

Mor til Frederic skriver:

vi ser det ikke som et problem herhjemme og heller ikke været hverken fokuseret eller vildt bekymret som sådan.

Derfor jeg heller ikke vil vide hvad han vejer til hans kontrol'er, for hvad kan jeg som mor bruge de tal til? Det giver da kun mere og flere bekymringer.

For så længe han havde et godt måltid om dagen, så gik det jo nok. Det er først når de forskellige læger bliver bekymret - kigger kurver osv og siger at der er noget galt, at vi som forældre tænkte; hm nå, kan da godt se hans kurver knækker med flere streger - man han trives ellers på alle andre punkter og er aldrig syg. Hverken blevet ringet hjem eller haft brug for barnets 1. sygedag endnu. Hvilket de heller ikke kan forstå, i deres øjne burde han være langt mere og oftere syg end andre børn pga hans str. Det eneste han ved og kender til af sygdom er alm forkølelser, ikke noget der slår ham ud med feber og lign. Tænder og vaccinationer, siger han heller intet til og reagere heller ikke på dem. 

Vi har fra han var spæd fået fortalt at det nok skulle komme, vi skulle bare vente og se... Først var det ved grød de mente det komog da det ikke blev bedre rygged de det til at når han begyndte mere på vores mad, så skulle vi bare se en dreng stige i vægt og vækst...

Nu må du undskyld, hvis jeg sårer dig. Det er helt sikker ikke mening og jeg håber, at du tager kritiken på en konstruktiv måde.

Jeg har lagt mærke til at du tit skriver om Frederics spise problem herinde. Og tit skriver du ligesom denne gangn at du opgiver snart, at du er træt, at du ved ikke mere, hvad I skal gøre... og så når nogle prøver at skrive noget til dig, så reargere du som om alt er ok, at det er ikke så stor problem hos jer, at lægerne ved ikke helt hvad de skal, at det egenlig går ok. Jeg vil så gerne vide, at du gerne vil med denne slags indlæg? For hvis du kun mangler lidt klap på skulderen og bare lidt at lade det ud, så tror jeg, at du specifik skal skrive det på selve indlæg. Og så sender vi bare en krammer til dig. Ellers så kommer folk og skriver, hvad de føler, hvad de synes, eller hvad de selv har oplevet, men det virker som om du afviser det hver gang. Jeg kan mærke, at det ikke er kun på mig (som jeg i starten troede: ja ja, den der ikke danskere der leger lidt kloge gider jeg ikke at høre på) men også på andre... Nogle gange tænker jeg også, om de overhovedet har lyst til at tage kampen med Frederics PROBLEM? For for mig er der noget galt og nogle herinde kommer der virkeligt med hjertelig forslag til dig, men du svarer, at alt går egenligt fint hos jer...

Jeg sender dig mange varme tanker og energi til dig og Frederic og jeg håber, at alt bliver dejligt hos jer!

Anmeld

11. marts 2011

Sommerfuglelarven

Først vil jeg lige sige at jeg ikke kender til jeres situation, men har læst de første 3 sider af denne tråd (kan ikke lige overskue at læse resten, da jeg skal ud ad døren om lidt).

Vores datter har også haft spiseproblemer, og hun var også undervægtig, allerede i graviditeten blev hun nøje fulgt da hun var 20 % mindre end gennemsnittet.

Det der hjalp os, var at vi lod hende være med til at lave maden, øse op selv, og så have alt mad adskilt på tallerknen, det vil også sige at vi undgik gryderetter hvor der skulle flere ting i. Kan netop se at det han spiser på filmen er flere ting blandet sammen, og det kan være svært for børn at overskue. Vi spiste altid sammen med hende, og lod være med at sige f.eks.: "Du skal lige spise det der...", hun fik lov til at styre det helt selv, og der var ingen tvang overhovedet.

Det jeg også bed mærke i, det var at han siger at det er klamt, og det med ægget fra hønens røv - det er ikke normalt sprog for en på 2½ år, og det er jo noget han har lært et sted fra. Er det jer selv der snakker sådan om maden, nogen i familien, dagpleje/vuggestue? For det skal der nok også laves om på, og så skal der slet ikke snakkes mad i hans nærvær, for han skal ikke få indtryk udefra, han skal danne sine egne.

Anmeld

11. marts 2011

Cris skriver:

Nu må du undskyld, hvis jeg sårer dig. Det er helt sikker ikke mening og jeg håber, at du tager kritiken på en konstruktiv måde.

Jeg har lagt mærke til at du tit skriver om Frederics spise problem herinde. Og tit skriver du ligesom denne gangn at du opgiver snart, at du er træt, at du ved ikke mere, hvad I skal gøre... og så når nogle prøver at skrive noget til dig, så reargere du som om alt er ok, at det er ikke så stor problem hos jer, at lægerne ved ikke helt hvad de skal, at det egenlig går ok. Jeg vil så gerne vide, at du gerne vil med denne slags indlæg? For hvis du kun mangler lidt klap på skulderen og bare lidt at lade det ud, så tror jeg, at du specifik skal skrive det på selve indlæg. Og så sender vi bare en krammer til dig. Ellers så kommer folk og skriver, hvad de føler, hvad de synes, eller hvad de selv har oplevet, men det virker som om du afviser det hver gang. Jeg kan mærke, at det ikke er kun på mig (som jeg i starten troede: ja ja, den der ikke danskere der leger lidt kloge gider jeg ikke at høre på) men også på andre... Nogle gange tænker jeg også, om de overhovedet har lyst til at tage kampen med Frederics PROBLEM? For for mig er der noget galt og nogle herinde kommer der virkeligt med hjertelig forslag til dig, men du svarer, at alt går egenligt fint hos jer...

Jeg sender dig mange varme tanker og energi til dig og Frederic og jeg håber, at alt bliver dejligt hos jer!

Hm...

Alt er ikke ok.

Mange af de gode råd - ting vi kan prøve som de andre mødre kommer med er jo afprøvet... Det ville være uhøfligt bare at skrive; er afprøvet og det duer ikke. Folk herinde kommer med råd i bedste hensende og de kan ikke ud fra en video se hvad vi har afprøvet eller ej. 

Så mine svar tilbage kommer måske til at lyde bedervidende, uden at det er meningen. Mener ikke jeg på noget tidspunkt har skrevet at 'det går fint' ang mad - men taget i en anden sammenhæng hvordan han på alle andre punkter trives, når man ser bort fra hans vækst.

Men dette med at han spytter maden ud er nyt i hans historie (lige bortset fra da han begyndte på grød), derfor hvis der var nogle der havde prøvet det samme eller lign - at de havde nogle guldkorn, måtte de godt lufte dem...

Derfor det er lagt under 'gode råd'.

Der er vel intet galt i at være træt af han finder en ny 'dum' ide ang mad - end at andre opretter tråde med at nu er deres barn syg igen. Jeg er ikke træt af det, bare magtesløs over at han fundet på den ide, uden at vide hvad vi skal gøre ved den.

Jeg kan ikke gøre ved at lægerne ikke ser mange af Frederic's tilfælde i hverdagen og derved de sidste 1½ år afprøver - tester for at se hvor problemet er. 

Hans tal, taler for sig selv at han 'har et problem' - vi som forældre aner bare ikke hvor vi skal sætte ind. Og har ikke set det som et stort problem, da han netop trives på alle andre punkter. Blot set ham som et småt spisende barn og vi har hele tiden fået at vide at så længe kurverne er fine er der ingen ko på is'en - men det har de ikke været de sidste 1½ år.

Anmeld

11. marts 2011

Sommerfuglelarven skriver:

Først vil jeg lige sige at jeg ikke kender til jeres situation, men har læst de første 3 sider af denne tråd (kan ikke lige overskue at læse resten, da jeg skal ud ad døren om lidt).

Vores datter har også haft spiseproblemer, og hun var også undervægtig, allerede i graviditeten blev hun nøje fulgt da hun var 20 % mindre end gennemsnittet.

Det der hjalp os, var at vi lod hende være med til at lave maden, øse op selv, og så have alt mad adskilt på tallerknen, det vil også sige at vi undgik gryderetter hvor der skulle flere ting i. Kan netop se at det han spiser på filmen er flere ting blandet sammen, og det kan være svært for børn at overskue. Vi spiste altid sammen med hende, og lod være med at sige f.eks.: "Du skal lige spise det der...", hun fik lov til at styre det helt selv, og der var ingen tvang overhovedet.

Det jeg også bed mærke i, det var at han siger at det er klamt, og det med ægget fra hønens røv - det er ikke normalt sprog for en på 2½ år, og det er jo noget han har lært et sted fra. Er det jer selv der snakker sådan om maden, nogen i familien, dagpleje/vuggestue? For det skal der nok også laves om på, og så skal der slet ikke snakkes mad i hans nærvær, for han skal ikke få indtryk udefra, han skal danne sine egne.

Jamen de ting er afprøvet. Vi fik det råd at jo mere pasta kødsovs med bacon han ville have des bedre - ingen kerner og masser af hvidt brød med smør.. Og nogle andre ting.

Herhjemme snakker vi også 99,8% om hvad vi har lavet og hvad han har lavet i dp.. Intet om mad overhovedet, da det ikke virker.

Herhjemme siger vi numse og ikke røv, og numse er jo ikke et slemt ord. Klamt har vi nok brugt i en anden sammenhæng - men vi omtaler ikke mad negativt herhjemme.

Anmeld

13. april 2011

Lille-Nivs.Mor skriver:

Uha.. hvor er det bare en svær situation at stå i. Jeg har fulgt jer længe, og set hvor god en mor du er, og ikke mindst hvor meget du gør for den skønne Frederic, der jo simpelthen bare er en charmetrold uden lige

Jeg må indrømme at jeg kun har læst de første 3 sider, og flere gange set at han kan spise normalt.

Men har to spørgsmål.

• Første gang han gjorde som på videoen, hvordan reagerede i så?
  • Ang. halsen, hvordan med drikkelse? Er han god til at drikke, eller er det, det samme?

Håber det snart ændre sig omkring hans kost, så I alle kan sidde afslappet og spise aftensmad sammen

Så lige der var et svar jeg ikke lige havde svaret på...

Tak skal du have og helt okay du ikke har læst hele tråden. 

Svar på 1 sprøgsmål; vi ignored ham de første 23 måltider han gjorde det. Men vi kunne se hvordan det begyndte at påvirke hans alm trivsel; sove mere - bleg og træt osv. Så ved det 24. måltid brød vi reglen og prøved med at lokke osv. For noget skulle han begynde at have...

Svar på 2 spørgsmål; Han har altid drukket for lidt i forhold til det han burde. Men derud over drikker han fint uanset om det er glas - sugerør - drikkedunk mm.

Her for ca 14 dage siden har vi været til samtale på børne afd med hende fra spiseteam. Hvor vi forklared at vi godt havde indset de maaaannge fejl vi laved under den video, men som hun igen sagde er det ikke noget vi gjorde med vilje, men i en despration over at han i over flere måltider gjorde det. Og at det var flot vi selv havde indset det og havde ændret kurs igen.

Hans almen trivsel er til mere end ug og grunden til at han de sidste 20 mdr ikke er vokset mere end ca 7 cm bunder i at hans krop bare ikke har noget at vokse af, da det han spiser når han at brænde af. Han smager oftere på sin morgenmad, hvilket er ok - spiser fint i dp, hvilket er flot - men det er bare ikke nok til at vokse og tage på.

Hun ville gerne have ham på vægten, som ikke havde + i tal. Men igen, det er blot tal.

ALt det vi havde snakket om ville hun tage med på deres spiseteam's konferrance, videre til hans børnelæge og videre til hans diætist... 

Anmeld

13. april 2011

qp

Allerførst så har jeg ikke læst tråden igennem men jeg vil da gerne lige kommentere det jer ser og komme med et råd til dig

Jeg ville "Google" problemet på engelsk for, at få nogle "udlandske erfaringer med" - måske i kan komme i kontakt med nogle andre mennesker udenfor DK der har/ har haft samme problem?

Dernæst synes jeg, at du i videoen er alt for fokuseret på hans spisning. Det ville være meget bedre hvis familien satte sig til bords på samme tid og i alle sammen hver især fokuserede på det mad der var på jeres egen tallærken (ment positivt, selvfølgelig).

Hvis man i forvejen har svært ved, at spise mad, så er en stor tallærken med en masse sammenblandet i sovs nok ikke liiiiiiige dét - tænker lidt, at hvis jeg havde kvalme så ville det nok være det sidste jeg kunne få ned

Hvad med lette retter delt op i portioner (man kan få de der portionstallerkner) lidt majs i et hjørne, lidt ærter i det andet hjørne, lidt kyllingestrimler i det tredje hjørne og evt lidt pommesfritter og ketchup i det fjerde og femte hjørne?

Jeg håber ikke jeg lyder for kritisk - det er virkelig ikke sådan ment... Jeg forsøger blot, at hjælpe dig

Og iøvrigt er han altså bare såååh overdrevet lækker ham Frederic der

Kh qp

Anmeld

13. april 2011

ESV

Tror bare jeg nøjes med at sende

Håber i snart får det under kontrol. Jeg sender gode tanker afsted..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.