Cris skriver:
Nu må du undskyld, hvis jeg sårer dig. Det er helt sikker ikke mening og jeg håber, at du tager kritiken på en konstruktiv måde.
Jeg har lagt mærke til at du tit skriver om Frederics spise problem herinde. Og tit skriver du ligesom denne gangn at du opgiver snart, at du er træt, at du ved ikke mere, hvad I skal gøre... og så når nogle prøver at skrive noget til dig, så reargere du som om alt er ok, at det er ikke så stor problem hos jer, at lægerne ved ikke helt hvad de skal, at det egenlig går ok. Jeg vil så gerne vide, at du gerne vil med denne slags indlæg? For hvis du kun mangler lidt klap på skulderen og bare lidt at lade det ud, så tror jeg, at du specifik skal skrive det på selve indlæg. Og så sender vi bare en krammer til dig. Ellers så kommer folk og skriver, hvad de føler, hvad de synes, eller hvad de selv har oplevet, men det virker som om du afviser det hver gang. Jeg kan mærke, at det ikke er kun på mig (som jeg i starten troede: ja ja, den der ikke danskere der leger lidt kloge gider jeg ikke at høre på) men også på andre... Nogle gange tænker jeg også, om de overhovedet har lyst til at tage kampen med Frederics PROBLEM? For for mig er der noget galt og nogle herinde kommer der virkeligt med hjertelig forslag til dig, men du svarer, at alt går egenligt fint hos jer...
Jeg sender dig mange varme tanker og energi til dig og Frederic og jeg håber, at alt bliver dejligt hos jer!
Hm...
Alt er ikke ok.
Mange af de gode råd - ting vi kan prøve som de andre mødre kommer med er jo afprøvet... Det ville være uhøfligt bare at skrive; er afprøvet og det duer ikke. Folk herinde kommer med råd i bedste hensende og de kan ikke ud fra en video se hvad vi har afprøvet eller ej.
Så mine svar tilbage kommer måske til at lyde bedervidende, uden at det er meningen. Mener ikke jeg på noget tidspunkt har skrevet at 'det går fint' ang mad - men taget i en anden sammenhæng hvordan han på alle andre punkter trives, når man ser bort fra hans vækst.
Men dette med at han spytter maden ud er nyt i hans historie (lige bortset fra da han begyndte på grød), derfor hvis der var nogle der havde prøvet det samme eller lign - at de havde nogle guldkorn, måtte de godt lufte dem...
Derfor det er lagt under 'gode råd'.
Der er vel intet galt i at være træt af han finder en ny 'dum' ide ang mad - end at andre opretter tråde med at nu er deres barn syg igen. Jeg er ikke træt af det, bare magtesløs over at han fundet på den ide, uden at vide hvad vi skal gøre ved den.
Jeg kan ikke gøre ved at lægerne ikke ser mange af Frederic's tilfælde i hverdagen og derved de sidste 1½ år afprøver - tester for at se hvor problemet er.
Hans tal, taler for sig selv at han 'har et problem' - vi som forældre aner bare ikke hvor vi skal sætte ind. Og har ikke set det som et stort problem, da han netop trives på alle andre punkter. Blot set ham som et småt spisende barn og vi har hele tiden fået at vide at så længe kurverne er fine er der ingen ko på is'en - men det har de ikke været de sidste 1½ år.