Skjult camera - Frederic vs. mad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

lillespurv20 skriver:

Det forstår jeg godt, men wow en tålmodighed og ro du har Vil krydse fingre, tæer, arme ovs. for han snart tager fusen på jer og bare spiser derudaf

Frederic er som frederic er... Meget har vi vænnet os til og ladet det blive en hverdags ting - istedet for et problem.

For han fungerer jo fint ellers, hvilket han altid har gjort uanset hans str. 

Han er blot et mysterie hvad mad angår...

Tålmodig og rolig? Ja, det er med at ligge frustrationerne væk og med frisk sind gå ind til hvert måltid og håbe på det bedste. 

Men igen, vi kender ikke til at en 'normal' spiser til søn, da han stort kom ud sådan...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Henri84 skriver:

Han er godt nok en bandit ham Frederic
Det er da også en 'sjov' vane han har fået Håber det bare er en fase, eller at spisepæd. har nogle gode råd næste gang i skal ringe sammen

ja han er så... 

en meget træls - dum ide...

For det er jo ikke noget nyt at han kan spytte maden ud, det lærte de jo som spæd med grød - mos mm.

Har til tider lyst til at sige højt at nu må han fandme snart tage sig sammen, holder ikke til det... Hvor svært kan det være at spise? 

Men det hjælper jo intet... 

Anmeld

9. marts 2011

SussieThyssen

Mor til Frederic skriver:

Uh ha altså... 

Efter 45 min. var hans tallerken blevet ét stort rod, kold og sovs blevet meget tynd...

Jeg opgiver snart... 

Snakked med hende spise pædagog igår ang den nye ide han nu har fået...

Vi giver ham lige en god uge og så skulle vi snakkes ved igen, hun ville gerne at vi kunne ses - hende og jeg. Men syntes vi skal se om vi ikke kan nøjes med at tage den over tlf. De samme råd - ide'er - snakken frem og tilbage kan vi sagtens tage over mobil.

Sig mig...hvad er der med det barn og hans hals.
Har siddet her og kigget intenst på ham og studeret ham..og forsøgt at stille ind på ham..der er noget med hans hals og synkereflekser, som om han mangler kontakt til en muskelgruppe eller måske er han oversensitiv i følecellerne i halsen.
Noget er der.
Jeg antager at han er blevet grundigt undersøgt, men alligevel...noget er der.
Han vil gerne, men kan bare ikke overvinde ubehaget over at skulle have det ned gennem halsen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. marts 2011

Ryberg

jeg skriver ikke så meget.. men følger jer meget.. og synes altså lige du skal vide, at jeg synes du gør et fantastisk stykke "arbejde´" med din dreng... den tålmodighed... den rummelighed... din kærlighed... du er jo en fantastisk mor!

Ting tager tid, og for Frederic tager det lang tid... og det er bare så svært for jer, men jeg håber virkelig at det løser sig på et tidspunkt så i kan slippe jeres fokus på det.. og bare slappe af...

Igen synes jeg at han er bare så dejlig en fantastisk dreng, og en ENORM charmetrold.... sikke nogle øjne og sikke et smil

Anmeld

9. marts 2011

**C** skriver:

hvad går det ud på, vil han ikke spise?

Frederic er næsten født med spiseproblem, så det at få mad i ham har altid været en opgave.

De har tjekket ham på kryds og tværs, div test - prøver - indlæggelse - kontrol osv.

De kan ikke finde frem til hvor skoen trykker hos frederic. De råd - vejledning de kan give mm. som normalt virker på andre problem spisere, virker ikke på Frederic.

Vi ved og har indfundet os med at han blot er en lang og ranglet dreng, men når børnelægen og andre kloge hoveder er bekymret - da han er gået alt for meget i stå i vækst. Og er blevet fulgt hver 2 mdr siden han fyldte 1 år. Han er idag 2½.

Anmeld

9. marts 2011

BellaT

Nu ved jeg intet om jeres problem med Frederic.. Og I har garanteret prøvet alt. 

Men kan se at det er en pænt stor portion han får. Har I prøvet med 2 ærter og 1 skefuld ris på tallerkenen? Det hjælper tit vores dreng at portionen ser overskuelig ud.

Hvis altså det er psykisk hos Frederic. Ved som sagt ikke noget om jeres kønne dreng.

Anmeld

9. marts 2011

B&J

Mor til Frederic skriver:

det er han, men tror ikke han som sådan gør det i en bevidst handling...

For noget tid siden laved ham og jeg ægge pandekage sammen. Han stod og rørte i panden og stopped op, kunne se han tænkte og spurgte; Hva så freder? mangler vi at putte noget i?

'Moar, jeg altså ikke lide æg...'

Det ved jeg da du kan freder, hvorfor kan du ikke ligepludselig det?

'Moar, de kommer ud af hønse numse - derfor jeg ikke lig æg'

nej for når jeg også ser på det ligner det hele en leg for ham for han spiler og hygger sig når han spiser og spytter det ud tror heller ikke det er noget han bevidst gør... men hold op hvor er han klog også ang. det med hønen

Anmeld

9. marts 2011

Henri84

SussieThyssen skriver:

Har siddet her og kigget intenst på ham og studeret ham..og forsøgt at stille ind på ham..der er noget med hans hals og synkereflekser, som om han mangler kontakt til en muskelgruppe eller måske er han oversensitiv i følecellerne i halsen.
Noget er der.
Han vil gerne, men kan bare ikke overvinde ubehaget over at skulle have det ned gennem halsen.

Kærligst
Sussie

Jeg sad faktisk netop også og tænkte på at det virker som om han gerne vil, men bare ikke kan/at det er ubehageligt for ham... Jeg ved godt de ikke mente han kunne være sansesart i munden fordi han ikke får brækfornemelser (eller hvad var det?) men jeg synes da bestemt stadig de for længst burde have ladet en ergo vurdere ham...!

Anmeld

9. marts 2011

SussieThyssen skriver:

Noget er der.

Kærligst
Sussie

pas...

For han har jo før spist 'normalt'.

Før tog han blot 1 ært eller pasta, putted den i munden, tygged og slugte.

Nu kan han tage en ske fuld eller 2-3 pasta i munden og enten spytte det ud uden at tygge eller han tygger 3-4 gange og spytter det ud. 

Nogle gange det hele og andre gange det ½. 

DA han var indlagt i dec var der en læge der gerne ville have ham til hende der kan flytte opkast punktet - lære dem at mad er ok at røre ved osv.

Men det faldt til jorden, da han jo godt kan spise og synke uden besvær.

Anmeld

9. marts 2011

N&J

Det kunne sagtens være Nikita de dage hun leger med maden, hun hælder dog også sin mælk oveni indimellem.. 

men nu er jeres situationen lidt anerledes, og jeg tvivler ikke på at I har forsøgt alle tricks i bogen, men tænkte at jeg ville skrive hvordan vi fik fremdrift i det (selvom det aldrig har været et reelt problem, da hun fik nok mad om dagen)

Nikita har ikke ville spise mad om aftenen, ofte så spiste hun et par bidder og så ikke mere, så efter en lang periode med aftensmad der blev leget med og meget lidt spist, så begyndte jeg at adskille alt maden og selv lade hende øse op af hver af indigrienserne, besværligt, men det hjælper på det - hun leger dog stadigvæk indimellem. Så langt så godt, så kom vi til den fase hvor hun gerne ville spise ris, kartofler, pasta og nudler - med ingen grønsager eller kød, men fandt så ud af at hun indimellem gerne vil smage på kødet når det er i mini mini stykker og jeg lægger et enkelt frem ellers vil hun ikke med undtagelse af kylling i suppen (dog ved siden af) og hakket kyllingekød (indimellem), grønsagerne vil hun kun spise rå, alle grønsager bliver spyttet ud med det samme.. så dem får hun rå sammen med frugt, så må vi tage det hen af vejen.. 

Håber for jer at det snart vender og I får en dreng der spiser alt sammen med mor og far.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.