Aii.. Så I det der, med de stooore familier?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

Sasja77

Zafir skriver:

Det der nye program på tv2. Syyygt mand. 9 børn... Det er sku sjældent i danmark. Og her sidder jeg med mine to trunter og siger: Så har jeg én til hver hånd. Skønt. det er nok for mig

Også sidder de og siger: Vi er bare styret af trangen til at se hvad det næste barn og næste barn og næste barn indeholder...

Jeg syntes det er super prisværdigt og vildt, at få så mange børn... Selvom jeg aldrig selv ville kunne overkomme så mange. Syntes også det er vildt at de har timer nok i livet til det! Jeg syntes tit tiden er knap, selvom man 'bare' er en alm familie.

jeg sad og stenede over at jeg virkelig syntes at de så ret overskudsagtige ud, selvom de havde rigtig mange børn... Gad vide om det bare er sådan, når man har fået skemalagt børnene og fået dem på samlebånd, at man så har super meget overskud til at være mor og far? mmm... Det virkede i hvertfald ikke påtaget

Men altså - jeg syntes det var et spændende hyggeligt program HVad syntes I?

Hej, jo så det også:-)

Meeen jeg må indrømme at selvom de så ud til at have overskud og at det er dejligt at der er nogen der har flere børn end gennemsnittet så synes jeg måske at 9 børn er lige rigeligt. 

Jeg er sikker på at de familier med en 4 stykker er rigtig glade og det er dejligt for børnene at have hinanden osv. men inde i mig er der også bare noget der skriger lidt over at der umuligt kan være tid til lidt fordybelse med børnene?! At børnene nogle gange måske ikke helt bliver hørt.....og det kan jeg godt mærke at jeg ikke helt ved hvad jeg skal synes om. Jeg siger bestemt ikke at de ikke tager sig af deres børn!! Men ligesom mange synes at det er synd at nogle børn er enebørn fordi de ikke har nogen at være sammen med, ligeså vel tror jeg at det heller ikke er super smart den anden vej med SÅ mange søskende. Igen kun mine egne tanker, har intet professionelt at have det i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

L.J.L

Zafir skriver:

Boede I alle 8 sammen???

da jeg var helt lille boede vi alle sammen, på nær min storebror han boede hos sin rigtige far og min fars ene datter som voksede op i Spanien. Men ellers var vi min mor og min far samt mig og mine 5 søstre, i en 5 V lejlighed

Anmeld

9. marts 2011

Zafir

Sasja77 skriver:

Hej, jo så det også:-)

Meeen jeg må indrømme at selvom de så ud til at have overskud og at det er dejligt at der er nogen der har flere børn end gennemsnittet så synes jeg måske at 9 børn er lige rigeligt. 

Jeg er sikker på at de familier med en 4 stykker er rigtig glade og det er dejligt for børnene at have hinanden osv. men inde i mig er der også bare noget der skriger lidt over at der umuligt kan være tid til lidt fordybelse med børnene?! At børnene nogle gange måske ikke helt bliver hørt.....og det kan jeg godt mærke at jeg ikke helt ved hvad jeg skal synes om. Jeg siger bestemt ikke at de ikke tager sig af deres børn!! Men ligesom mange synes at det er synd at nogle børn er enebørn fordi de ikke har nogen at være sammen med, ligeså vel tror jeg at det heller ikke er super smart den anden vej med SÅ mange søskende. Igen kun mine egne tanker, har intet professionelt at have det i

Det har faktisk altid også været min holdning. Men jeg syntes det så ud som oma t de havde fundet ud af at få hverdagen sat så meget i ssystem, så det ikke så forsømmende ud

Men ja - jeg kender i hvertfald min begrænsning. - Jeg ville ikke kunne sætte det så meget i system.
Jeg tror dog også at de børn bare får noget andet, end andre børn. Jeg er jo ENEBARN 110%- Hverken halvsøskende eller noget... og jeg har jo så manglet noget i den anden ende...
Men jeg hører faktisk aldrig søskene fra store familier, der siger de har manglet noget... Mmm...
Så måske er det værre at mangle det ene frem for det andet?

Anmeld

9. marts 2011

Zafir

linselouise skriver:

da jeg var helt lille boede vi alle sammen, på nær min storebror han boede hos sin rigtige far og min fars ene datter som voksede op i Spanien. Men ellers var vi min mor og min far samt mig og mine 5 søstre, i en 5 V lejlighed

Vildt og så i en lejlighed. hehe...

Anmeld

9. marts 2011

L.J.L

Zafir skriver:

Vildt og så i en lejlighed. hehe...

ja, total hønsegård Min far er også blevet noget af en vatp.. med alle de tøser!

Anmeld

9. marts 2011

Sasja77

Zafir skriver:

Det har faktisk altid også været min holdning. Men jeg syntes det så ud som oma t de havde fundet ud af at få hverdagen sat så meget i ssystem, så det ikke så forsømmende ud

Men ja - jeg kender i hvertfald min begrænsning. - Jeg ville ikke kunne sætte det så meget i system.
Jeg tror dog også at de børn bare får noget andet, end andre børn. Jeg er jo ENEBARN 110%- Hverken halvsøskende eller noget... og jeg har jo så manglet noget i den anden ende...
Men jeg hører faktisk aldrig søskene fra store familier, der siger de har manglet noget... Mmm...
Så måske er det værre at mangle det ene frem for det andet?

Hmm...tror måske nok du har ret. Måske at jeg tænker sådan fordi at vi ikke selv kan få mere en hende vi har En ting som jeg glemte at skrive og som jeg tror er rigtig sundt ved at være flere er at man måske som voksen og barn er bedre til bare at springe ud i verden?! Jeg ved da at når man nu er mor til kun en så kan man jo godt (læs: JEG) være ret så pylret og det smitter jo af på de små basser

Jeg skal i hvert tilfælde gøre mit bedste for ikke at overpylre mit barn og jeg er meget opmærksom på dette! Og når man nu ikke har flere end en så er det jo bare om at få givet barnet en masse kompetencer og sociale færdigheder som man måske ville have lettere ved at få i en flok Der er vel egentlig for og bagsider ved både en og flere.....meeeen kom da helt sikkert til at tænke på da jeg så programmet at vi ikke skal sidde herhjemme og hyle over overskud eller mangel på samme i forhold til

Anmeld

9. marts 2011

Zafir

linselouise skriver:

ja, total hønsegård Min far er også blevet noget af en vatp.. med alle de tøser!

FNIS

Anmeld

9. marts 2011

Mary

Jeg så det godt  Havde inden det kom sagt til min mand, at det måske ville være en god idé for mig at se det, for at blive skræmt lidt, men han mente netop ikke jeg skulle se det da han var sikker på de ville blive fremstillet som nogle super overskudsmennesker ....som ville fortælle at det ingen sag er at have så mange børn. Tror han er bange for om jeg får nogle idéer  

Jeg kommer nok bare aldrig til at føle at jeg er færdig med at få børn, men jeg skal virkelig VIRKELIG mindes om hvor hårdt jeg synes det var at få nr 3! - det glemmes hurtigt. Og herregud, vi har kun tre............. Må dog lige slå fast, at vi ALDRIG får 9 børn  

Mærkelig tænke-indlæg fra mig....... jeg er ret imponeret over de familier - og deres virkelig store flotte huse. Hvordan har man råd til det???

Anmeld

9. marts 2011

Pena

Jeg gik i folkeskole hvor der var en søskendeflok på 18 stk.  Så der var så godt som en på hvert klassetrin.

De var så også med i noget der hedder norske brødre (en kristen gren) hvor det vist bare handler om at få maaaange børn. pigerne måtte ikke klippe håret, og skulle gå i lange nederdele, så de lignede nogen fra det lille hus på prærien.

Anmeld

9. marts 2011

Zafir

Sasja77 skriver:

Hmm...tror måske nok du har ret. Måske at jeg tænker sådan fordi at vi ikke selv kan få mere en hende vi har En ting som jeg glemte at skrive og som jeg tror er rigtig sundt ved at være flere er at man måske som voksen og barn er bedre til bare at springe ud i verden?! Jeg ved da at når man nu er mor til kun en så kan man jo godt (læs: JEG) være ret så pylret og det smitter jo af på de små basser

Jeg skal i hvert tilfælde gøre mit bedste for ikke at overpylre mit barn og jeg er meget opmærksom på dette! Og når man nu ikke har flere end en så er det jo bare om at få givet barnet en masse kompetencer og sociale færdigheder som man måske ville have lettere ved at få i en flok Der er vel egentlig for og bagsider ved både en og flere.....meeeen kom da helt sikkert til at tænke på da jeg så programmet at vi ikke skal sidde herhjemme og hyle over overskud eller mangel på samme i forhold til

Jeg tror sådan noget med overskud det er relativt... Der er ting man prioriterer og ting man ønsker sig... Og der er man forksellige. Så der e rmange der ville falde død om over mit liv og hvad jeg laver og det samme har jeg jo med andre, fordi jeg ikke prioriterer de ting de gør osv.
Så alt det er relativt. Jeg syntes bare det er flot at de kan gøre det
MEN jeg ved godt at det er et valg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.