omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

sarahb

Eva. skriver:

Og derfor kan du ikke sammenligne at vaccine børn med at vælge at skære i sit barn uden grund.

Undrer mig det er lovligt

Heldigvis er vi alle forskellige og vi gør alle hvad der er bedst for vores børn i følge os selv og så længe man har det godt med at være mor overfor sine børn så sover jeg trygt.
Tror mit barn eksempeltvis er væsentligt mindre skadet end et skilsmisse barn hvor skilsmissen et grim, barn af alkoholiker/narkoman, forældre der slås om retten til samvær mm. Hvis vi skal køre den helt derud..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Chalala85

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

er så enig

Anmeld

22. februar 2011

tinasmor

Jeg forstår ikke hvorfor der skal gå så meget "religion/politik" debat i det her inde. Jeg synes at sådan et spørgsmål næsten altid vil gøre at "danskerne" (med undtagelser) selvfølgelig vil sige: Nej. Muslimerne vil sige "ja". Det er der jo en grund til. Det er ofte et religiøst/kulturelt spørgsmål.

Det ville jo svare til et spørgsmål: Synes I det er ok, at jeres barn ikke må modtage blod ved en vigtig operation. Så ville Johovas vidne måske sige "ja", og alle andre "nej".

Et andet spørgsmål: Skal dit barn fejre jul? De fleste danskere: Ja, folk med andre religioner: Nej. Jeg synes lidt det giver sig selv med de der spørsgmål. Jeg ved ikke helt hvad man får ud af de debatter andet end nogle måske føler sig såret, fordømt eller lign.

Anmeld

22. februar 2011

Dinna88

CamillaRH skriver:

Selvf bliver de bedøvet!

Hvis du nu ligger mærke til hvordan jeg skrev det, så er det jo ikke en selvfølgelig for mig, fordi jeg ikke vidste det Så rolig nu.

Anmeld

22. februar 2011

Aves.

tinasmor skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor der skal gå så meget "religion/politik" debat i det her inde. Jeg synes at sådan et spørgsmål næsten altid vil gøre at "danskerne" (med undtagelser) selvfølgelig vil sige: Nej. Muslimerne vil sige "ja". Det er der jo en grund til. Det er ofte et religiøst/kulturelt spørgsmål.

Det ville jo svare til et spørgsmål: Synes I det er ok, at jeres barn ikke må modtage blod ved en vigtig operation. Så ville Johovas vidne måske sige "ja", og alle andre "nej".

Et andet spørgsmål: Skal dit barn fejre jul? De fleste danskere: Ja, folk med andre religioner: Nej. Jeg synes lidt det giver sig selv med de der spørsgmål. Jeg ved ikke helt hvad man får ud af de debatter andet end nogle måske føler sig såret, fordømt eller lign.

I min verden er der forskel på jul ikke jul og at skamfere et rask barn og ikke at skamfere et rask barn...for min skyld kan alle mennesker i verden og med alle mulige religioner gøre hvad pokker de vil...men når man mishandler små børn uden grund så er jeg sådan set ligeglad med hvad man bruger som undskyldning...det er bare ikke ok.

Anmeld

22. februar 2011

tinasmor

Eva. skriver:

I min verden er der forskel på jul ikke jul og at skamfere et rask barn og ikke at skamfere et rask barn...for min skyld kan alle mennesker i verden og med alle mulige religioner gøre hvad pokker de vil...men når man mishandler små børn uden grund så er jeg sådan set ligeglad med hvad man bruger som undskyldning...det er bare ikke ok.

Det er ikke det jeg mener. Jeg sammenligner ikke de to ting. Jeg siger at en debat/spørgsmål som det der stilles af trådstarter, jamen det giver jo næsten sig selv hvad folk vil svare/skrive.

Dem som synes det er en god ide, skal forsvare det, mens dem som er i mod, jo ligemeget hvad, ikke vil tage det for gode ord (fordi man jo så mener at det er helt hen i vejret) Jeg kan bare ikke rigtig se hvad man skal med sådan en debat/spørgsmål?

Anmeld

22. februar 2011

Swerg

Absolut NEJ !

-Med mindre det selvfølgelig er nødvendigt for barnet.

Stakkels drengebørn der får skåret i tissetrolden

Anmeld

22. februar 2011

Laulund87

Nej, nej, nej det er så forfærdeligt

Jeg får så ondt i maven over at finder sted, puha! Stakkels drenge 

Som en anden skriver, det er børnemishandling i mine øjne

Anmeld

22. februar 2011

MaliksMor

Dinna88 skriver:

Hvis du nu ligger mærke til hvordan jeg skrev det, så er det jo ikke en selvfølgelig for mig, fordi jeg ikke vidste det Så rolig nu.

jeg er helt rolig.

... men, det sker under ordenlige omstændigheder..

det os derfor det ville være så forfædeligt hvis det blev gjort ulovligt.. så ville der kun være amatører tilbage, som måske gerne ville gøre det.. og uanset hvad vil der altid være nogle der bliver omskåret.

fx. min søn

Anmeld

22. februar 2011

Muffinmus

hvis det gøre af religiøse/traditionelt, så er det forkasteligt og i mine øjne direkte mishandling af ens børn.

Gøres det af fysiske årsager fordi LÆGERNE siger det er det bedste på længere sigt for barnets tissemand/kone, så kan det forstås.

OG en tilføjelse

JO, det skulle forbydes at børn vokset op i danmark får det gjort.

Og det skulle gøres MEGET strafbart. Lægen skal så til alm års undersøgelse tjekke ungerne og er de blevet omskåret i en ferie eller andet så i spjældet med de skide forældre der har brudt loven, lige som med alt andet vold mod børn. HADER det  og kan ikke accepteres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.