omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

JustMe

sarahb skriver:

Lige præcis- man forebygger en masse sygdomme.. Min søn blev også vaccineret i dag, en smerte for ham men et valg jeg tog at lade ham vaccinere...

Du kan da slet ikke sammenligne at fjerne en del af et barns krop for livstid  med en vaccine, hvor der sprøjtes en smule antistoffer ind???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

sarahb

Jeg forebygger begge steder... Måske meget sort og hvidt.
Min søn har grædt mere idag pga vaccinen end han nogensinde har mht omskæringen.
Jeg vil slet i diskusion med nogle for jeh ændre ikk min holdning og det gør andre heller ikk. Så det er til ingen verdens nytte andet end drama..

Anmeld

22. februar 2011

RiUL

Armen der må da være en grund til at drenge bliver født med forhud, hvorfor så fjerne den?!

Anmeld

22. februar 2011

TroldeMor<3

mor-til-vanessa skriver:

jamen skal jeg så også snakke hårdt til sig fordi du ikke synes det er ok.

der er jo også beviser som der er skrevet tidliger for fordele ved omskæring...

forskellen ved drenge og pige omskæring er at på hvinder handler det om undertrykning og fordi de ikke må nyde sex... KÆMPE FORSKEL

Anmeld

22. februar 2011

A&F

Mht. omskæring af piger, er det desværre noget der foregår især i Egypten og Afrika. Grunden til det, er desværre "frygten" for at deres datter vil dyrke sex uden for ægteskabet, hvilket er en grotesk grund. Nogle Imamer mener, at det er tilladt at omskære kvinden, andre er helt imod det.  Det er forbudt i Islam at skære dybt i en kvinde og fratage hende nydelsen af et samleje. Dem der går ind for omskæring af kvinder, skal være påpasselige med, hvordan der skæres, da en kvinde skal bevare retten til et normalt og sundt sexliv.

Med alt min respekt, synes jeg at der skal bevares en respektabel tone i debatten, både til dem der er fortaler og modstander. Tak.

Anmeld

22. februar 2011

ZamanogDania

sarahb skriver:

Lige præcis- man forebygger en masse sygdomme.. Min søn blev også vaccineret i dag, en smerte for ham men et valg jeg tog at lade ham vaccinere...

Det jo det. Selvom man ved at barnet får det ondt og er syg mÅske i 2 dage. Desuden er der også en lille risiko for de kan dø af det. Hvis I ikke tror på det så spørger lægen. Min chefs vens datter døde af vaccine. Det sker sjælent men det sker. Selvom man ved der er risiko for det, så gør man det fordi man vil beskytte sine børn.

Synes bare her i Baby.dk taler nogle ned til en hvis de er uenige.

Anmeld

22. februar 2011

Bavianis

Znuzke skriver:

Nej, hvis begrundelsen er religiøs eller kulturel, synes jeg ikke det er i orden.

Etisk råd anbefaler en lovændring hvor det bliver forbudt for forældre at omskære deres drengebørn, og at drengene selv skal have lov til at bestemme efter de er fyldt 15. Det synes jeg lyder rigtigt fornuftigt og jeg er meget enig.

Har stemt at drengen selv skal bestemme.

Anmeld

22. februar 2011

FamilienSørensen

Rosa skriver:

Det er et bevidst valg man tager PÅ FORHÅND! Hvorfor ikke vente til barnet selv kan vælge??? Så er man jo moden nok til at tage smerten med, hvis det er vigtigt for en... 

Og hvad er forskellen på at skamfere tissemanden på en dreng, og på at skamfere en pige? INGEN forskel!!! Det er stadig at skære i et barns kønsorganer uden nogen grund andet end at forældrene lige synes at det er pænere eller at de er religiøse og det skal barnet så bare finde sig i. 

Når der bliver skrevet hårdt her, er det fordi vi taler om at skære i små børn, det kræver en direkte tone imod jer som synes at det bare er en fin-fin ide.  Og så længe man skriver pænt, argumenterer sagligt og holder sig til emnet så kan jeg ikke se noget forkert i at udtrykke stærke holdninger. 

Det er skide flot at du prøver at argumentere for hvad der er mest rigtig for en lille dreng.

og jeg kan kun sige Thumps up til alt det du siger.

Men jeg tror desværre aldrig at du når ind til visse folk. De vil hellere bruge tid på at retfærdiggør deres valg om frivillig omskåring af deres dreng, end at tænke på selve drengens behov. Og det er desværre fuldstændig skrækkeligt. Godt det ikke er min søn.

Stod det til mig skulle det dælme være forbudt her i Danmark, medmindre andet er farligt for barnet fx. snæver forhud, hvor drengen har ondt når han tisser eller får erektion.

Anmeld

22. februar 2011

MaliksMor

Dinna88 skriver:

Udelukkende til det markerede: bliver det ikke gjort uden bedøvelse? Jeg har aldrig hørt om at det bliver gjort med bedøvelse, så det er ikke et modargumenterende spørgsmål, udelukkende fordi jeg jo ikke har hørt om det

Jeg besluttede mig for at søge lidt på det på nettet, og der fandt jeg en video (som faktisk gav mig kvalme og ondt i maven!) hvor et spædbarn var spændt fast om benene (og armene går jeg ud fra, men kunne ikke se det) og så skreg det ellers alt hvad det kunne imens det foregik! Det synes jeg bestemt ikke er humant!

Selvf bliver de bedøvet!

Anmeld

22. februar 2011

Rosa

Der er SÅ mange lande som er omskåret ! Tror du ikke de har medicinsk viden i fx. USA ?

Hvis det var så forfærdeligt, ville man slet ikke overveje at gøre det i Danmark, hvis der ikke var en reel grund til det.

Der er massere af årsager til hvorfor jeg mener det skal gøres - det er heller ikke noget jeg uovervejet har taget en beslutning om. Det er ikke fordi jeg "bare lige synes!"

Jeg synes vi skal lade den ligge her - du har en holdning, som jeg synes er fin.. Jeg har en holdning som du hader. men det er der intet at gøre ved, vi er heldivis to forskellige mennesker.

Jeg håber bare så inderligt, at du senere hen (hvis du skal arbejde med psykologi) Taler på en lidt mere menneskelig måde - du ved anerkendende kommunikation - for med den indgangsvinkel til andre kommer man altså ikke så langt med sit budskab...

Jeg fortalte hvad jeg synes - børnene kunne jo ikke stemme Er du ikke enig er det fint - jeg synes bare der er pænere måder at formulerer sig på.

Altså, søde du - mit fremtidige virke som psykolog har intet at gøre med min personlige holdning til omskæring, og tro mig _ hvis jeg ønskede at anvende anerkendende kommunikation havde jeg gjort det.  

Og det at du taler om budskab, indgangsvinkel og om at jeg skal tænke over disse ting "hvis jeg skal arbejde med psykologi" finder jeg ærligt talt ret provokerende, eftersom jeg på intet tidspunkt i denne debat har nævnt noget som helst om min uddannelse... Det er ikke en faglig debat for mig - er du måske læge? 

Og så mener jeg i øvrigt heller ikke at du har betalt mig 840kr i timen for at tage denne "samtale" med dig, vel? Ergo kan du ikke forvente ren terapi for pengene... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.