omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

mor-til-vanessa

Jacob&Kusuma skriver:

Det er skide flot at du prøver at argumentere for hvad der er mest rigtig for en lille dreng.

og jeg kan kun sige Thumps up til alt det du siger.

Men jeg tror desværre aldrig at du når ind til visse folk. De vil hellere bruge tid på at retfærdiggør deres valg om frivillig omskåring af deres dreng, end at tænke på selve drengens behov. Og det er desværre fuldstændig skrækkeligt. Godt det ikke er min søn.

Stod det til mig skulle det dælme være forbudt her i Danmark, medmindre andet er farligt for barnet fx. snæver forhud, hvor drengen har ondt når han tisser eller får erektion.

jamen alt der ikke er dansk skal jo også være forbudt i dk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Rosa

mor-til-vanessa skriver:

jamen skal jeg så også snakke hårdt til sig fordi du ikke synes det er ok.

der er jo også beviser som der er skrevet tidliger for fordele ved omskæring...

forskellen ved drenge og pige omskæring er at på hvinder handler det om undertrykning og fordi de ikke må nyde sex... KÆMPE FORSKEL

Problemet er, at for dig er det noget religiøst eller kulturelt - men for mig er det skamfering af børn. Ville du ikke også blive hård i filten, hvis jeg i dine øjne skamferede børn?

Anmeld

22. februar 2011

sarahb

ZamanogDania skriver:

Det jo det. Selvom man ved at barnet får det ondt og er syg mÅske i 2 dage. Desuden er der også en lille risiko for de kan dø af det. Hvis I ikke tror på det så spørger lægen. Min chefs vens datter døde af vaccine. Det sker sjælent men det sker. Selvom man ved der er risiko for det, så gør man det fordi man vil beskytte sine børn.

Synes bare her i Baby.dk taler nogle ned til en hvis de er uenige.

Min moster er lam i hele højre arm pga vaccine og en anden herfras datter er også blvet skadet af det...
Så ja der er risici ved det men vi valfarter til lægen med vores børn..

Anmeld

22. februar 2011

Sofia

Nej, jeg mener ikke det er okay at omskære et barn! Vent til barnet er gammelt nok til selv at beslutte sig! Det er et voldsomt indgreb, og selvom forældrene har ret til at beslutte hvilke medicinske indgreb deres barn skal have, i tilfælde af sygdom osv,., mener jeg slet slet slet ikke det kan strækkes så langt som til at beslutte at man vil omskære sit barn!! Jeg mener det er et unødvendigt indgreb, som da slet ikke kan begrundes i rengøring og i forhold til HPV, alle piger bliver vaccineret mod det nu, og vil mene at det er noget mindre indgribende at bede sit barn bruge kondom end omskære ham. Desuden gælder proportionalitetsprincippet altså også i forhold til sundhedsområdet, og man skal ALTID vælge det mindst indgribende middel! Så at omskære er alt for indgribende!! Og har man ret til at beslutte over et andet menneskes krop?? om end det er et barn? det mener jeg ikke, når det som her drejer sig om nooet unødvendigt!

Anmeld

22. februar 2011

Aves.

sarahb skriver:

Min moster er lam i hele højre arm pga vaccine og en anden herfras datter er også blvet skadet af det...
Så ja der er risici ved det men vi valfarter til lægen med vores børn..

I forhold til hvad disse sygdom redder så er en lam arm intet...mange mange børn ville blive invalidere og måske dø hvis ikke disse vacciner fandtes...

Hvad redder du ved at skære i dit raske barn? Hvad er det vi ville kunne redde hvis vi alle gjorde det?

Anmeld

22. februar 2011

FamilienSørensen

mor-til-vanessa skriver:

jamen alt der ikke er dansk skal jo også være forbudt i dk...

Jeg vil hellere at du vender den om og siger at Danmark IKKE vil være med til lemlæstelse af en lille dreng.

Anmeld

22. februar 2011

sarahb

Eva. skriver:

I forhold til hvad disse sygdom redder så er en lam arm intet...mange mange børn ville blive invalidere og måske dø hvis ikke disse vacciner fandtes...

Hvad redder du ved at skære i dit raske barn? Hvad er det vi ville kunne redde hvis vi alle gjorde det?

Det mindre risikoen for mange sygdomme. Og at mine børn er omskåret er det bedste valg for mine børn ifølge mig. Det kan ikke diskuteres for jeg ændre ikke min mening. At der så er mange fordele ved det er kun et plus for mig.
Ligeså vel som jeg har valgt at forhindre en masse sygdomme til at nå mine sønner ved at vaccinere dem som også gør røv ondt.

Anmeld

22. februar 2011

Carina1977

Jeg har stemt nej, fordi jeg ikke synes man skal gøre sådan noget ved et lille barn. Jeg synes det selv skal vælge, om det har lyst til at få det foretaget, når det er stort nok til at kunne træffe sådan en beslutning. Det kan jo ligesom ikke gøres om, når det først er gjort.

Jeg kommer aldrig til at kunne forstå, hvordan folk kan få sig selv til at gøre det. Jeg synes det er fint at folk har sin egen tro og lever efter denne, men jeg er også af den overbevisning, at alle skal have lov til selv at vælge, hvad de vil. Hvis et barn er blevet omskåret, har man netop taget det valg fra dem.

Anmeld

22. februar 2011

Aves.

sarahb skriver:

Det mindre risikoen for mange sygdomme. Og at mine børn er omskåret er det bedste valg for mine børn ifølge mig. Det kan ikke diskuteres for jeg ændre ikke min mening. At der så er mange fordele ved det er kun et plus for mig.
Ligeså vel som jeg har valgt at forhindre en masse sygdomme til at nå mine sønner ved at vaccinere dem som også gør røv ondt.

Og derfor kan du ikke sammenligne at vaccine børn med at vælge at skære i sit barn uden grund.

Undrer mig det er lovligt

Anmeld

22. februar 2011

Trolde_mor

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Kunne ikke have skrevet det bedre selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.