nattie skriver:
Er godt nok overrasket over så negative og direkte fordomsfulde holdninger i har til lige netop dette emne..
For lige at nævne det fra start - jeg har stemt JA.
Alle jer der svarer nej, siger at argumentet om omkæringg, pga. forsnævret forhud ikke holder, da det ikke bliver nævnt som en mulighed - hvorfor helvede begynder i så at snakke religion ind i det? Det står, der så vidt jeg kan se heller intet om!
Hvorfor døber i børn ind i den kristne tro, før de selv er gamle nok til at tage valget?
Hvorfor fejre i med glæde juleaften, meed babyerne iført nissetøj og hvad har vi?
Det er en grov, og mærkelig måde at stille tingene op mod hinanden - men pointen er at i hver kultur - religion er der forskellige traditioner, kan man ikke forstå hinandens synspunkter, er det fint - MEN at tale så grimt om det er Helt forkert - DIREKTE fordomsfuldt.
I siger at børnene lider - men hvordan kan det så være, at de selvsamme omskårede fædre, for deres drenge omskåret? Led han i pine og sygdom, ville han nok ikke påføre sine egne sønner den skade.
Jeg synes det er helt fint.
Og hvordan kan noget der er SÅ "forkert" pludselig blive okay - hvis forhuden er for snæver?
Stiller man det op mod hinanden - så er der faktisk ikke specielt mange kulturer ssom stadig bevarer forhuden.
Så et stort JA herfra. Så længe det selvfølgelig bliver gjort på en human og renlig måde.
Det må da være en af de mærkeligste opstillinger jeg længe har set! Man kan da på ingen måde sammenligne omskæring med nissetøj!!
Det har jo intet som helst med hinanden at gøre!
At nogen bliver omskåret af medicinske årsager - det vil sige, at de vil lide under ikke at blive det - er noget helt andet end at få det gjort af religiøse årsager.
Det er på ingen måde fordomsfuldt. Det er også et ord der bliver (mis)brugt i flæng til alle der ikke bare er med på alt hvad andre mener
Er man så også fordomsfuld, når man ikke synes det er okay, at nogen mishandler dyr i lande, hvor det er helt okay? Eller hvis man ikke synes det er i orden, at nogen forgriber sig på børn, for de skal da gøre hvad de har lyst til?
Hygiejnen er fuldstændig underordnet. Man skal da lære sine børn, at vaske sig ordenligt. Der er faktisk også en grund til, at den forhud er der..!
Min søn er ikke døbt. Det må han selv tage stilling til, når han er gammel nok. Men havde jeg døbt ham, havde han det valg, at melde sig ud igen - man kan ikke sy forhuden på igen. Der er en væsentlig forskel.
Den eneste grund til, at en mand (der er omskåret af religiøse årsager) vil få sin søn omskåret - er af religiøse årsager!
At sige, at der ikke er mange kulturer der ikke får sine drengebørn omskåret, gør det ikke legalt. At et flertal har en holdning til noget, gør ikke at mindretallet tager fejl!