omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

ønskebørn74

nattie skriver:

HPV - virussen ses også i sammenhæng med peniskræft..

Jeg synes godt nok du tiltrods for dine modholdninger til mig, bevæger dig ud på dybt vand. Det at sige jeg bevidst vil gøre mine børn fortræd, hvad helvede er det for noget at sige! Det er der sgu da ingen mennesker, der har nogen ret i verden til at sige ud af en holdning du bare ikke er enig i !

Man kan argumentere på mange måder - mendet er blive direkte personlig er fandme for meget. Jeg håber virkelig du opdrager dine børn til at være lidt mere lydhør, og lærer dem at man kan se verden i forskellige vinkler.. ens egen holdning behøver ikke være den rigtige for naboens.. Verden er ikke SORT OG HVID.

Du siger faktisk nu at størstedelen af denne verden ikke er deres børn fortjent, når nu de kunne finde på at omskårer dem..

Jeg er så sur på dig at jeg ikke engang ved hvad jeg skal sige... Lad dog forfanden folk have forskellige måder at leve deres liv på !!!

Hun har bestemt ret til den mening!! Det er jo børnemishandling!! Og burde ikke foregå i et oplyst land som Danmark. Det burde give fænselsstraf. Det får forældre der giver deres børn en flad! Her taler vi om at skamfere et lille barns kønsdel!! FØJ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

ønskebørn74

Jeg har stemt NEJ

Jeg mener det er børnemishandling. I Danmark er der fængselsstraf for at give sine børn en flad. Ved ikke hvad den Danske stat har gang i, når de tillader dette. At skære i det drengebarns kønsdele, som man påstår at elske. Ingen estetiske el. religiøse holdninger burde legalisere at skære i sit barns kønsdele. Barnet burde tages fra forældrene og ind at spjælde med dem.

Alle drenge er skabt sådan. Og ingen gud ville nogensinde bede forældre skære noget af et barn han har skabt. Det må være falske guder.

Og af hygiejne, ej come on. Der er opfundet sæbe. Har aldrig oplevet en mand der ikke holdt sig ren der. Vi kvinder har da også folder dernede.

At man så som voksen ville vælge det er ok. Vi bestemmer over vor egen krop som voksne.

Indgreb på børn bør kun foregå hvis de fejler noget og er syge. Uanset om det er på kønsdele eller andetsteds.

Anmeld

22. februar 2011

Louisiana

nattie skriver:

Er godt nok overrasket over så negative og direkte fordomsfulde holdninger i har til lige netop dette emne..

For lige at nævne det fra start - jeg har stemt JA.

Alle jer der svarer nej, siger at argumentet om omkæringg, pga. forsnævret forhud ikke holder, da det ikke bliver nævnt som en mulighed - hvorfor helvede begynder i så at snakke religion ind i det? Det står, der så vidt jeg kan se heller intet om!

Hvorfor døber i børn ind i den kristne tro, før de selv er gamle nok til at tage valget?

Hvorfor fejre i med glæde juleaften, meed babyerne iført nissetøj og hvad har vi?

Det er en grov, og mærkelig måde at stille tingene op mod hinanden - men pointen er at i hver kultur - religion er der forskellige traditioner, kan man ikke forstå hinandens  synspunkter, er det fint - MEN at tale så grimt om det er Helt forkert - DIREKTE fordomsfuldt.

I siger at børnene lider - men hvordan kan det så være, at de selvsamme omskårede fædre, for deres drenge omskåret? Led han i pine og sygdom, ville han nok ikke påføre sine egne sønner den  skade.

Jeg synes det er helt fint.

Og hvordan kan noget der er SÅ "forkert" pludselig blive okay - hvis forhuden er for snæver?

Stiller man det op mod hinanden - så er der faktisk ikke specielt mange kulturer ssom stadig bevarer forhuden.

Så et stort JA herfra. Så længe det selvfølgelig bliver gjort på en human og renlig måde.

Det må da være en af de mærkeligste opstillinger jeg længe har set! Man kan da på ingen måde sammenligne omskæring med nissetøj!!  Det har jo intet som helst med hinanden at gøre!

At nogen bliver omskåret af medicinske årsager - det vil sige, at de vil lide under ikke at blive det - er noget helt andet end at få det gjort af religiøse årsager.

Det er på ingen måde fordomsfuldt. Det er også et ord der bliver (mis)brugt i flæng til alle der ikke bare er med på alt hvad andre mener  Er man så også fordomsfuld, når man ikke synes det er okay, at nogen mishandler dyr i lande, hvor det er helt okay? Eller hvis man ikke synes det er i orden, at nogen forgriber sig på børn, for de skal da gøre hvad de har lyst til?

Hygiejnen er fuldstændig underordnet. Man skal da lære sine børn, at vaske sig ordenligt. Der er faktisk også en grund til, at den forhud er der..!

Min søn er ikke døbt. Det må han selv tage stilling til, når han er gammel nok. Men havde jeg døbt ham, havde han det valg, at melde sig ud igen - man kan ikke sy forhuden på igen. Der er en væsentlig forskel.

Den eneste grund til, at en mand (der er omskåret af religiøse årsager) vil få sin søn omskåret - er af religiøse årsager!

At sige, at der ikke er mange kulturer der ikke får sine drengebørn omskåret, gør det ikke legalt. At et flertal har en holdning til noget, gør ikke at mindretallet tager fejl!

Anmeld

22. februar 2011

slettet_7530

Jeg har valgt den mulighed der hedder at barnet selv skal have lov at tage beslutningen

Anmeld

22. februar 2011

slettet_7530

Louisiana28 skriver:

Det må da være en af de mærkeligste opstillinger jeg længe har set! Man kan da på ingen måde sammenligne omskæring med nissetøj!!  Det har jo intet som helst med hinanden at gøre!

At nogen bliver omskåret af medicinske årsager - det vil sige, at de vil lide under ikke at blive det - er noget helt andet end at få det gjort af religiøse årsager.

Det er på ingen måde fordomsfuldt. Det er også et ord der bliver (mis)brugt i flæng til alle der ikke bare er med på alt hvad andre mener  Er man så også fordomsfuld, når man ikke synes det er okay, at nogen mishandler dyr i lande, hvor det er helt okay? Eller hvis man ikke synes det er i orden, at nogen forgriber sig på børn, for de skal da gøre hvad de har lyst til?

Hygiejnen er fuldstændig underordnet. Man skal da lære sine børn, at vaske sig ordenligt. Der er faktisk også en grund til, at den forhud er der..!

Min søn er ikke døbt. Det må han selv tage stilling til, når han er gammel nok. Men havde jeg døbt ham, havde han det valg, at melde sig ud igen - man kan ikke sy forhuden på igen. Der er en væsentlig forskel.

Den eneste grund til, at en mand (der er omskåret af religiøse årsager) vil få sin søn omskåret - er af religiøse årsager!

At sige, at der ikke er mange kulturer der ikke får sine drengebørn omskåret, gør det ikke legalt. At et flertal har en holdning til noget, gør ikke at mindretallet tager fejl!

Anmeld

22. februar 2011

Louisiana

Giraffen skriver:

Jeg har skrevet ja

Årsagen er at de i USA gør det af traditionelle, kulturelle, hygiejniske årsager - det sker mens de er spæde - og når alle får det gjort er det faktisk de, der ikke er omskåret, der ser "mærkelige" ud derovre.

Jeg mener ikke at religion er en god grund til at blive omskåret - men det er et faktum at det sker grundet de kulturelle traditioner, der omkranser det.

Så nej - omskæring af drenge kan ikke hidse mig op - til gengæld bliver jeg edderrasende i debatterne om kvindelig omskåring/sammensyning - da det alene er for at opnå magt, skabe smerte, fjerne lyst og undertrykke og simpelthen forfærdeligt og usmageligt

Men nu er vi altså i Danmark og ikke i USA

Anmeld

22. februar 2011

Vicki G

HAR STEMT JA, og rakker ikke ned på folk der siger nej!!!

Synes mange herinde har fordomme, og er lige lovlige grove i deres kommenter. Alle har lov at mene hvad de vil, men skal ikke hakkes ned hver gang man har en mening om noget!

Vi er trosalt voksne og vidende mennesker.

Det kan lyde lidt barsk med omskæring. Men undersøgelser viser faktisk, at små drenge, så længe de er spædbørn har ret beskedne smerter!!

Jo ældre drengen eller manden er, når omskæringen foretages, desto større er sandsynligheden for, at indgrebet kan give problemer:

”Drengen eller mandens forhud bliver tykkere med årene, hvilket komplicerer indgrebet en smule blandt andet pågrund af, at den øgede blodtilstrømning til penis kan betyde blødninger under operationen,”.

Derfor er det bedst at blive omskåret som spæd, da spædbørn ikke mærker det så meget som ældre børn/voksne. De sover jo for det meste, og de bliver bedøvet!

Anmeld

22. februar 2011

SHERO

Alle mine 3 brødre er omskåret pga forhudsforsnævring, og kan huske min lillebror efter oprationen, han var SÅ ulykkelig og havde ondt. Kunne aldrig drømme om at lade mit barn gennemgå det uden en medicinsk årsag... Kan slet ikke forstå hvorfor nogen kan træffe sådan en beslutning for deres barn uden medicinske årsager... Synes det er sørgeligt at nogen stadig holder på deres ret til at bestemme sådan ting, fordi nogen mener en røvfuld og en lussing er rigtig i opdragelse gør det jo ikke mindre forkert...

Anmeld

22. februar 2011

MaliksMor

Jeg havde rigtig svært ved at min mand lige pludselig sagde at han gerne ville ha' vores søn skulle omskærres. MEGET svært MEN, efter at jeg har snakkede med en hel masse familie/venner/læge osv, har jeg en helt anden holdning til det. Jeg synes som mange andre herinde, at det skal være barnet eget valg. Men, det er også syndt at vente, da min mand uanset hvad, vil ha' det bliver gjort. Da det bare er noget man gør i deres kultur(ligesom at vi døber vores børn, bliver konfimeret OSV) OG JA, jeg ved godt en omskæring og at blive døbt ikke kan samlignes men det kan det godt i deres øjne, da det JO er helt normalt..

Jeg synes, det er skræmmene at der er så mange herinde der vil ha' gjort det forbudt. Tvært imod synes jeg at hospitaler osv skal tilbyde det sådan så man ikke skal ha' det gjort en weekend, nede i et lægehus hvor man betaler ham sort, for at få det gjort.! Og jeg tør væde med, at selvom det bliver gjort ulovligt, vil der stadig være rigtig mange som vælger den løsning at gå til egen læge og få det gjort!

At forældre burte spærres inde pga. en omskæring. come on!!!!

Anmeld

22. februar 2011

Louisiana

N&J skriver:

At omskære er jo forankret i noget kulturelt eller religiøst, mange gange ligger årtiers traditioner til grund for at det bliver gjort, og mens det i dk er størstedelen der ikke får det gjort, så er det i andre lande det mest naturlige i verden.

Eks. så tager kvinderne i et eller anden land ringe om halsen, jo flere jo større status, den betyder at de for altid vil være bundet til denne tradition fordi musklerne efter år med ringene ikke længere er i stand til at støtte hovedet, det syntes vi formentlig ALLE i Danmark er mærkeligt og noget man ikke burde kunne praksisere, men dernede er det en naturlig ting, og på ingen måde forkert, fordi det er en del af deres kulturelle baggrund, og den bliver vi nødt til at respektere, vi behøver ikke at kunne lide den, men vi kan ikke tillade os at trække vores vestlige kultur ned over mennesker, som lever anerledes - bare fordi de lever anerledes... 

Jeg har svaret nej, da jeg kun mener det bør gøres på både piger og drenge grunde mediciske årsager - og jeg ser ingen forskel på drenge og pigeomskæring udover at der skæres langt mere af piger end drenge, det er stadig et indgreb på kønsorganerne, men jeg respektere dog folks ret til at gøre det så længe det er lovligt, men det betyder ikke jeg behøver at være enige i denne beslutning.. 

Det handler jo egentlig heller ikke om hvad nogen gør i andre lande. Vi er i Danmark, og det er det land vi skal gå ud fra. Det bliver vi nød til, ellers kan det ikke fungere. Desuden er det ikke danskerne der trækker nogen noget over hovedet, men de med den kultur og religion, som bifalder omskæring, der vil trække noget over hovedet på danskerne. De kinesere der i Danmark kræver jo heller ikke at få lov til, at spise hunde og katte, selvom det er helt naturligt i deres hjemland.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.