omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Rosa

HPV - virussen ses også i sammenhæng med peniskræft..

Jeg synes godt nok du tiltrods for dine modholdninger til mig, bevæger dig ud på dybt vand. Det at sige jeg bevidst vil gøre mine børn fortræd, hvad helvede er det for noget at sige! Det er der sgu da ingen mennesker, der har nogen ret i verden til at sige ud af en holdning du bare ikke er enig i !

Man kan argumentere på mange måder - mendet er blive direkte personlig er fandme for meget. Jeg håber virkelig du opdrager dine børn til at være lidt mere lydhør, og lærer dem at man kan se verden i forskellige vinkler.. ens egen holdning behøver ikke være den rigtige for naboens.. Verden er ikke SORT OG HVID.

Du siger faktisk nu at størstedelen af denne verden ikke er deres børn fortjent, når nu de kunne finde på at omskårer dem..

Jeg er så sur på dig at jeg ikke engang ved hvad jeg skal sige... Lad dog forfanden folk have forskellige måder at leve deres liv på !!!

Det siger jeg overhovedet ikke, men jeg synes da at en kvinde i vores samfund burde vide bedre end at begynde at skære i sine børns kønsorganer!!!!

Jeg er ikke på dybt vand, for jeg er ikke den der overvejer at skrære i min søns tissemand fordi jeg lige synes... 

Du må gerne være sur på mig, men uuddannede mennesker som ikke har den indsigt i medicin og videnskab som vi har i dag har ikke muligheden for at træffe oplyste beslutninger, men det har du - og alligevel vælger du at udsætte dit barn for et unødvendigt kirurgisk indgreb uden at spørge ham først. 

Jeg mener det ville være totalt misforstået at "vise hensyn" til at du har en anden holdning - skal vi så vide hensyn til alle andre mennesker som bevidst skader deres børn fordi at barnet "ikke kommer til at kunne huske smerten" og "forældrene har en bestemt holdning"? Nej vi skal da ej!!! 

Hvis du vil tale om holdninger, hvad så med dit barns? Lad dog barnet selv bestemme når han bliver ældre - og se så om han selv ville vælge at få skåret i sin tissemand! Hvad tror du han vælger?

Jeg kan forresten ikke se at jeg bliver personlig, for jeg kender dig ikke, jeg har aldrig set dit profilnavn før, - men jeg har en holdning til mennesker som ikke kan se at de ikke har ret til at skære i deres børn uden medicinsk grund. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

JustMe

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Kunne ikke have sagt det bedre selv  Jeg synes det er forkasteligt! Kun hvis der er en medicinsk grund såsom forshudsforsnævring, finder jeg det ok; og kun så længe indgrebet er 100% medicinsk betinget, og man ikke i samme åndedrag lige cutter lidt mere af, end reeelt nødvendigt.

Anmeld

22. februar 2011

mor-til-vanessa

synes godt nok der bliver skrevet nogle meget grimme ting.

man er ikke en dårlig forældre fordi man opskærer sit barn. (vil lige siger jeg er imod omskæring af kvinder) 

og man træffer jo mange valg på vegne af ens børn, som måske ikke kommer til at gavne dem og som de havde været foruden. kan ikke se det er anderledes at vælge at få ens børn omskåret, det er også et valg man tager for dem, ligesom så meget andet.

Anmeld

22. februar 2011

Mi

Tænk at nogle skære i deres børn kønsorganer uden at en læge anbefaler et indgreb  Min datter kan muligvis få et bedre syn med en øjenoperation. Men ethvert indgreb indebærer en risiko, og den beslutning skal hun selv være med til at træffe, så vi venter til hun bliver teenager eller voksen. For operationen er unødvendig!!!! Fuldstændig ligesom omskæring er unødvendig, med mindre forhuden er forsnævret.

Anmeld

22. februar 2011

FamilienSørensen

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Det er så rigtigt det su skriver!

Anmeld

22. februar 2011

Rosa

mor-til-vanessa skriver:

synes godt nok der bliver skrevet nogle meget grimme ting.

man er ikke en dårlig forældre fordi man opskærer sit barn. (vil lige siger jeg er imod omskæring af kvinder) 

og man træffer jo mange valg på vegne af ens børn, som måske ikke kommer til at gavne dem og som de havde været foruden. kan ikke se det er anderledes at vælge at få ens børn omskåret, det er også et valg man tager for dem, ligesom så meget andet.

Det er et bevidst valg man tager PÅ FORHÅND! Hvorfor ikke vente til barnet selv kan vælge??? Så er man jo moden nok til at tage smerten med, hvis det er vigtigt for en... 

Og hvad er forskellen på at skamfere tissemanden på en dreng, og på at skamfere en pige? INGEN forskel!!! Det er stadig at skære i et barns kønsorganer uden nogen grund andet end at forældrene lige synes at det er pænere eller at de er religiøse og det skal barnet så bare finde sig i. 

Når der bliver skrevet hårdt her, er det fordi vi taler om at skære i små børn, det kræver en direkte tone imod jer som synes at det bare er en fin-fin ide.  Og så længe man skriver pænt, argumenterer sagligt og holder sig til emnet så kan jeg ikke se noget forkert i at udtrykke stærke holdninger. 

Anmeld

22. februar 2011

sarahb

ZamanogDania skriver:

Jeg har stemt JA!!!!
Selvom nogen blander religion ind i det kan jeg ikke forstår. Når nu nogen bringer det ind i billedet så kan jeg også.

Jeg synes det er det mest rigtig at gør at blive omskåret.
   Fjernelse af forhuden forhindrer, at urenheder som f.eks. døde hudceller, urin og gammel smegma (det fedtstof, der holder huden smidig og beskytter den mod bakterier m.m.) samler sig under den. Disse urenheder ændres kemisk med tiden og ved ilt- og varmepåvirkning, og der dannes kræftfremkaldende stoffer heri. Nyere undersøgelser tyder bl.a. på, 
* at kvinder, hvis partnere er omskåret, ikke så hyppigt får livmoderhalskræft
* at risikoen for urinvejsinfektioner er 20 gange højere hos uomskårne drengebørn
* at risikoen for seksuelt overførte sygdomme var højere hos uomskårne mænd (9 gange højere for syfilis og 3 gange højere for gonorr&#233
* at risikoen for at blive smittet med AIDS også er højere hos uomskårne.

Så ja jeg vil beskytte min søn(hvis jeg en dag får en). Hvis jeg vidste sådan noget er skadeligt eller noget så havde jeg tænkt mig ekstra om. Men det med fordømme Islam på dette måde er ikke ok.

Lige præcis- man forebygger en masse sygdomme.. Min søn blev også vaccineret i dag, en smerte for ham men et valg jeg tog at lade ham vaccinere...

Anmeld

22. februar 2011

A&F

Ja selvfølgelig skal drenge da omskæres.  For mit vedkommende er det af både religiøse og hygiejniske grunde som I har kunne læse andre fortalere for omskæring fortælle, da det er videnskabeligt bevist at omskæring er det bedste for en mand.  Efter omskæringen, begraver man forhuden, fordi den ifølge Islam bliver oprejst på dommedag, da det er en del af kroppen og det er et Ritual som både Jøder og Muslimer har gjort siden Profeten Abrahams tid. Desuden er det bedst at omskære en dreng som spæd.

Anmeld

22. februar 2011

mor-til-vanessa

Rosa skriver:

Det er et bevidst valg man tager PÅ FORHÅND! Hvorfor ikke vente til barnet selv kan vælge??? Så er man jo moden nok til at tage smerten med, hvis det er vigtigt for en... 

Og hvad er forskellen på at skamfere tissemanden på en dreng, og på at skamfere en pige? INGEN forskel!!! Det er stadig at skære i et barns kønsorganer uden nogen grund andet end at forældrene lige synes at det er pænere eller at de er religiøse og det skal barnet så bare finde sig i. 

Når der bliver skrevet hårdt her, er det fordi vi taler om at skære i små børn, det kræver en direkte tone imod jer som synes at det bare er en fin-fin ide.  Og så længe man skriver pænt, argumenterer sagligt og holder sig til emnet så kan jeg ikke se noget forkert i at udtrykke stærke holdninger. 

jamen skal jeg så også snakke hårdt til sig fordi du ikke synes det er ok.

der er jo også beviser som der er skrevet tidliger for fordele ved omskæring...

forskellen ved drenge og pige omskæring er at på hvinder handler det om undertrykning og fordi de ikke må nyde sex... KÆMPE FORSKEL

Anmeld

22. februar 2011

TroldeMor<3

Rosa skriver:

Det siger jeg overhovedet ikke, men jeg synes da at en kvinde i vores samfund burde vide bedre end at begynde at skære i sine børns kønsorganer!!!!

Jeg er ikke på dybt vand, for jeg er ikke den der overvejer at skrære i min søns tissemand fordi jeg lige synes... 

Du må gerne være sur på mig, men uuddannede mennesker som ikke har den indsigt i medicin og videnskab som vi har i dag har ikke muligheden for at træffe oplyste beslutninger, men det har du - og alligevel vælger du at udsætte dit barn for et unødvendigt kirurgisk indgreb uden at spørge ham først. 

Jeg mener det ville være totalt misforstået at "vise hensyn" til at du har en anden holdning - skal vi så vide hensyn til alle andre mennesker som bevidst skader deres børn fordi at barnet "ikke kommer til at kunne huske smerten" og "forældrene har en bestemt holdning"? Nej vi skal da ej!!! 

Hvis du vil tale om holdninger, hvad så med dit barns? Lad dog barnet selv bestemme når han bliver ældre - og se så om han selv ville vælge at få skåret i sin tissemand! Hvad tror du han vælger?

Jeg kan forresten ikke se at jeg bliver personlig, for jeg kender dig ikke, jeg har aldrig set dit profilnavn før, - men jeg har en holdning til mennesker som ikke kan se at de ikke har ret til at skære i deres børn uden medicinsk grund. 

Der er SÅ mange lande som er omskåret ! Tror du ikke de har medicinsk viden i fx. USA ?

Hvis det var så forfærdeligt, ville man slet ikke overveje at gøre det i Danmark, hvis der ikke var en reel grund til det.

Der er massere af årsager til hvorfor jeg mener det skal gøres - det er heller ikke noget jeg uovervejet har taget en beslutning om. Det er ikke fordi jeg "bare lige synes!"

Jeg synes vi skal lade den ligge her - du har en holdning, som jeg synes er fin.. Jeg har en holdning som du hader. men det er der intet at gøre ved, vi er heldivis to forskellige mennesker.

Jeg håber bare så inderligt, at du senere hen (hvis du skal arbejde med psykologi) Taler på en lidt mere menneskelig måde - du ved anerkendende kommunikation - for med den indgangsvinkel til andre kommer man altså ikke så langt med sit budskab...

Jeg fortalte hvad jeg synes - børnene kunne jo ikke stemme Er du ikke enig er det fint - jeg synes bare der er pænere måder at formulerer sig på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.