omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det OK at omskærre sit barn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

64.098 visninger
681 svar
51 synes godt om
22. februar 2011

MaliksMor

Hej tøser.

Nu gik der lidt meget snak i den omkring omskæring i det andet indlæg.
Synes du/I det er OK at omskærres ens barn ( Dreng )

Beskriv gerne, hvorfor du/i stemmer som i gør..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Rosa

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

22. februar 2011

Koen.

Rosa skriver:

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

22. februar 2011

ekzunz

Nej, hvis begrundelsen er religiøs eller kulturel, synes jeg ikke det er i orden.

Etisk råd anbefaler en lovændring hvor det bliver forbudt for forældre at omskære deres drengebørn, og at drengene selv skal have lov til at bestemme efter de er fyldt 15. Det synes jeg lyder rigtigt fornuftigt og jeg er meget enig.

Anmeld

22. februar 2011

Mi

Rosa skriver:

Så enig  Det kan bare slet slet ikke forsvares!

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. februar 2011

MaliksMor

Znuzke skriver:

Nej, hvis begrundelsen er religiøs eller kulturel, synes jeg ikke det er i orden.

Etisk råd anbefaler en lovændring hvor det bliver forbudt for forældre at omskære deres drengebørn, og at drengene selv skal have lov til at bestemme efter de er fyldt 15. Det synes jeg lyder rigtigt fornuftigt og jeg er meget enig.

Det synes jeg også lyder som en god ide

Anmeld

22. februar 2011

Nalle

Jeg kunne aldrig nogensinde finde på det ved min egen dreng, hvad andre gør er deres sag, men jeg synes på ingen måde det er iorden ..

Anmeld

22. februar 2011

vingummibamse

er helt enig...

Anmeld

22. februar 2011

2babygirls

CamillaRH skriver:

Hej tøser.

Nu gik der lidt meget snak i den omkring omskæring i det andet indlæg.
Synes du/I det er OK at omskærres ens barn ( Dreng )

Beskriv gerne, hvorfor du/i stemmer som i gør..

Nej GU fanden må man ikke.... og så er den skid ellers bare slået!!!

Dog skal min stakkels lille nevø havde det gjort fordi forhuden er for snæver, og lægen ikke fattede at gøre noget ved det før det var for sent.. stakels dreng!!!

Anmeld

22. februar 2011

Kloster

Jeg har stemt nej!

Jeg har ikke ret meget viden om det, men jeg går ud fra, man kun bliver omskåret i takt med sin religion ell hvis det er skadeligt for drengen af have denne forhud.

Og er det pga religion, ser jeg dette som fuldstændig ligegyldigt. Det er et indgreb, som forældrene bestemmer på baggrund af en tro.

Ikke for at genere en tro, men det er jo også en tro at tro på julemanden og tandfeen. Jeg synes det er synd for børnene. Operere jo heller ikke de tunge øjenlåg væk fra kineserne, så de ikke er skævøjet mere.

Jeg kan overhovedet ikke se et formål med at omkære drenge pga man tror på en gud.

VH Kloster

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.