At omskære er jo forankret i noget kulturelt eller religiøst, mange gange ligger årtiers traditioner til grund for at det bliver gjort, og mens det i dk er størstedelen der ikke får det gjort, så er det i andre lande det mest naturlige i verden.
Eks. så tager kvinderne i et eller anden land ringe om halsen, jo flere jo større status, den betyder at de for altid vil være bundet til denne tradition fordi musklerne efter år med ringene ikke længere er i stand til at støtte hovedet, det syntes vi formentlig ALLE i Danmark er mærkeligt og noget man ikke burde kunne praksisere, men dernede er det en naturlig ting, og på ingen måde forkert, fordi det er en del af deres kulturelle baggrund, og den bliver vi nødt til at respektere, vi behøver ikke at kunne lide den, men vi kan ikke tillade os at trække vores vestlige kultur ned over mennesker, som lever anerledes - bare fordi de lever anerledes...
Jeg har svaret nej, da jeg kun mener det bør gøres på både piger og drenge grunde mediciske årsager - og jeg ser ingen forskel på drenge og pigeomskæring udover at der skæres langt mere af piger end drenge, det er stadig et indgreb på kønsorganerne, men jeg respektere dog folks ret til at gøre det så længe det er lovligt, men det betyder ikke jeg behøver at være enige i denne beslutning.. 
Anmeld