omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Dinna88

CamillaRH skriver:

jeg er helt rolig.

... men, det sker under ordenlige omstændigheder..

det os derfor det ville være så forfædeligt hvis det blev gjort ulovligt.. så ville der kun være amatører tilbage, som måske gerne ville gøre det.. og uanset hvad vil der altid være nogle der bliver omskåret.

fx. min søn

Så skulle du måske have skrevet det på en anden måde, men godt nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

M.O.A.R.

Jeg synes personligt at det burde være op til folk selv om de vil det eller ej.

Anmeld

22. februar 2011

Laulund87

CamillaRH skriver:

jeg er helt rolig.

... men, det sker under ordenlige omstændigheder..

det os derfor det ville være så forfædeligt hvis det blev gjort ulovligt.. så ville der kun være amatører tilbage, som måske gerne ville gøre det.. og uanset hvad vil der altid være nogle der bliver omskåret.

fx. min søn

Okay det kan godt være jeg misforstår, men mener du at hvis det blev ulovligt ville du bare få en amatør til det, på din dreng?

Anmeld

22. februar 2011

Laulund87

MariaE skriver:

hvis det gøre af religiøse/traditionelt, så er det forkasteligt og i mine øjne direkte mishandling af ens børn.

Gøres det af fysiske årsager fordi LÆGERNE siger det er det bedste på længere sigt for barnets tissemand/kone, så kan det forstås.

OG en tilføjelse

JO, det skulle forbydes at børn vokset op i danmark får det gjort.

Og det skulle gøres MEGET strafbart. Lægen skal så til alm års undersøgelse tjekke ungerne og er de blevet omskåret i en ferie eller andet så i spjældet med de skide forældre der har brudt loven, lige som med alt andet vold mod børn. HADER det  og kan ikke accepteres.

Anmeld

22. februar 2011

Fru Dinesen

Rosa skriver:

Man kunne jo lære sin dreng at bruge et kondom og alle de piger som han engang skal have sex med får vaccinen som børn i dag. 

Jeg ser ingen grund til at du begynder at skære i dine små drenges tissemænd bare fordi du lige synes - hvad er det for noget??? Hvad giver dig ret til det? Hvorfor dog ikke lade ham selv bestemme - det er HANS tissemand - IKKE din! Du har ingen ret til at skære i den og udsætte ham for et TOTALT UNØDVENDIGT kirurgisk indgreb!!!

Jeg må indrømme at din holdning er skræmmende - at du er villig til at lade dit lille perfekte barn skære i, bare fordi... Det har jeg en holdning til - en STÆRK holdning og jeg håber for dit barns skyld at det er forbudt til den tid.  Ingen forældre burde udsætte deres perfekte små børn for et TOTALT UNØDVENDIGT indgreb fordi de "bare synes". 

Beklager hvis indlægget blev fjendtligt, men det du skriver er i mine øjne så fuldstændigt forkasteligt, og jeg synes ikke du har en eneste god grund til at gøre det. Stakkels små drenge!!! 

Mht. de voksne mænd der ikke lider under indgrebet - nej da - man kan jo ikke savne en forhud man aldrig har haft eller taget stilling til om man vil af med! 

så enig med din Rosa 

Bliver så skide vred over man skære i små drenge på den måde, om så det er med eller uden bedøvelse..

Hvis det var meningen der ingen forhud skulle være, var vi nok skabt sådan 

Anmeld

22. februar 2011

quar20

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

22. februar 2011

mor-til-vanessa

Problemet er, at for dig er det noget religiøst eller kulturelt - men for mig er det skamfering af børn. Ville du ikke også blive hård i filten, hvis jeg i dine øjne skamferede børn?

det er nu ikke religiøst for mig. skriver ingen steder at jeg mener det af religiøse årsager. 

Anmeld

22. februar 2011

N&J

At omskære er jo forankret i noget kulturelt eller religiøst, mange gange ligger årtiers traditioner til grund for at det bliver gjort, og mens det i dk er størstedelen der ikke får det gjort, så er det i andre lande det mest naturlige i verden.

Eks. så tager kvinderne i et eller anden land ringe om halsen, jo flere jo større status, den betyder at de for altid vil være bundet til denne tradition fordi musklerne efter år med ringene ikke længere er i stand til at støtte hovedet, det syntes vi formentlig ALLE i Danmark er mærkeligt og noget man ikke burde kunne praksisere, men dernede er det en naturlig ting, og på ingen måde forkert, fordi det er en del af deres kulturelle baggrund, og den bliver vi nødt til at respektere, vi behøver ikke at kunne lide den, men vi kan ikke tillade os at trække vores vestlige kultur ned over mennesker, som lever anerledes - bare fordi de lever anerledes... 

Jeg har svaret nej, da jeg kun mener det bør gøres på både piger og drenge grunde mediciske årsager - og jeg ser ingen forskel på drenge og pigeomskæring udover at der skæres langt mere af piger end drenge, det er stadig et indgreb på kønsorganerne, men jeg respektere dog folks ret til at gøre det så længe det er lovligt, men det betyder ikke jeg behøver at være enige i denne beslutning.. 

Anmeld

22. februar 2011

Chellen

Synes på ingen måde det er okay!!

Anmeld

22. februar 2011

millesofie

CamillaRH skriver:

Hej tøser.

Nu gik der lidt meget snak i den omkring omskæring i det andet indlæg.
Synes du/I det er OK at omskærres ens barn ( Dreng )

Beskriv gerne, hvorfor du/i stemmer som i gør..

jeg synes det er okay hvis der er en grund til det feks for snæver forhudog sådan, kender selv mange fyre der er blevet omskåret alle af hver deres grund (men alle fordi at der var en heldbreds messig grund)

men hvis det er pga religion, holdning eller lign. synes jeg det er helt uacceptabelt, synes faktisk at det er synd for barnet og hvem har også lyst til at gøre deres barn ondt pga af holdning?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.