omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Rosa

Er godt nok overrasket over så negative og direkte fordomsfulde holdninger i har til lige netop dette emne..

For lige at nævne det fra start - jeg har stemt JA.

Alle jer der svarer nej, siger at argumentet om omkæringg, pga. forsnævret forhud ikke holder, da det ikke bliver nævnt som en mulighed - hvorfor helvede begynder i så at snakke religion ind i det? Det står, der så vidt jeg kan se heller intet om!

Hvorfor døber i børn ind i den kristne tro, før de selv er gamle nok til at tage valget?

Hvorfor fejre i med glæde juleaften, meed babyerne iført nissetøj og hvad har vi?

Det er en grov, og mærkelig måde at stille tingene op mod hinanden - men pointen er at i hver kultur - religion er der forskellige traditioner, kan man ikke forstå hinandens  synspunkter, er det fint - MEN at tale så grimt om det er Helt forkert - DIREKTE fordomsfuldt.

I siger at børnene lider - men hvordan kan det så være, at de selvsamme omskårede fædre, for deres drenge omskåret? Led han i pine og sygdom, ville han nok ikke påføre sine egne sønner den  skade.

Jeg synes det er helt fint.

Og hvordan kan noget der er SÅ "forkert" pludselig blive okay - hvis forhuden er for snæver?

Stiller man det op mod hinanden - så er der faktisk ikke specielt mange kulturer ssom stadig bevarer forhuden.

Så et stort JA herfra. Så længe det selvfølgelig bliver gjort på en human og renlig måde.

Man kan da ikke sammenligne nissetøj med at skære i et barns kønsdele???

Jeg synes på ingen måde at det er fordomsfuldt at have en holdning til omskæring af religiøse/kulturelle årsager - det er sund fornuft.

Der ER ingen acceptabel grund udover de eventuelle medicinske årsager som måtte findes. Og de er acceptable fordi det er smertefuldt for et barn at leve et liv med en forsnævret forhud - jeg forstår slet ikke at du kan stille spørgsmålstegn ved hvorfor der er forskel på en religiøs og en medicinsk omskæring

Det er menneskeskabte fordrejede holdninger til hvad der er "urent" på en menneskekrop, og det er underordnet om barnet senere i livet kan huske smerten eller ej - voksne mennesker har ingen ret til at udføøre unødvendige kirurgiske indgreb på et barns krop UANSET traditioner.

Og hvis det udelukkende er fordi man synes det er mere hygiejnisk - hvad så med at lære sin søn at vaske sig ordentligt bag forhuden? Personligt kender jeg ingen mænd som ikke kan finde ud af det. 

Jeg mener ikke at det er fordomme - den slags overgreb på en menneskekrop skal ikke beskyttes af misforståede hensyn til religion eller forældrenes personlige holdninger! Der findes ikke religiøse børn, kun religiøse forældre.

Min søn er hverken døbt eller andet - og jeg forbeholder mig retten til at fejre de højtider jeg har lyst til - ikke fordi jeg tror på en gud, men fordi jeg har lyst til at visse dage skal være særlige uanset hvilken oprindelse de så har. 

Mvh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

TroldeMor<3

Dinna88 skriver:

Udelukkende til det markerede: bliver det ikke gjort uden bedøvelse? Jeg har aldrig hørt om at det bliver gjort med bedøvelse, så det er ikke et modargumenterende spørgsmål, udelukkende fordi jeg jo ikke har hørt om det

Jeg besluttede mig for at søge lidt på det på nettet, og der fandt jeg en video (som faktisk gav mig kvalme og ondt i maven!) hvor et spædbarn var spændt fast om benene (og armene går jeg ud fra, men kunne ikke se det) og så skreg det ellers alt hvad det kunne imens det foregik! Det synes jeg bestemt ikke er humant!

Selvfølgelig bliver de bedøvet ! tvivler stærkt på man vil foretage sådan et indgreb i DK uden bedøvelse

Der er selvfølgelig steder hvor man ikke gør det - og det synes jeg heller ikke er iorden - der kommer det humane netop væk.

Anmeld

22. februar 2011

Dinna88

Selvfølgelig bliver de bedøvet ! tvivler stærkt på man vil foretage sådan et indgreb i DK uden bedøvelse

Der er selvfølgelig steder hvor man ikke gør det - og det synes jeg heller ikke er iorden - der kommer det humane netop væk.

Virkelig? Jeg har aldrig hørt om det!  Jeg kender en, hvis mors nye kæreste har en søn som er omskåret - og det er uden bedøvelse!

Anmeld

22. februar 2011

Dinna88

Jeg har stemt nej. Og ja, det forarger mig sgu, at der er nogle der vælger at deres børn skal omskæres - lad dem i det mindste vente til de selv kan bestemme. Stakkels drengebørn.

Dermed er det så sagt at det ikke er en diskussion jeg ønsker at tage med en der mener det modsatte, fordi det ikke er noget man kan blive enige om, og jeg skal ikke blande mig i hvilke valg folk tager

Anmeld

22. februar 2011

wamse

Jeg har stemt både og, fordi min mellemste søn er omskåret, men det er han af medicinske grunde.

Jeg synes bestemt ikke, at man bør skære noget som helst af nogen som helst, så længe man ikke selv er gammel nok til at samtykke. Så hvis det ikke er af medicinske grunde, så synes jeg ikke det burde udføres, men mindre man er gammel nok til at samtykke.

Anmeld

22. februar 2011

twinny

Rosa skriver:

Jeg synes på ingen måde at det er fordomsfuldt at have en holdning til omskæring af religiøse/kulturelle årsager - det er sund fornuft.

Der ER ingen acceptabel grund udover de eventuelle medicinske årsager som måtte findes. Og de er acceptable fordi det er smertefuldt for et barn at leve et liv med en forsnævret forhud - jeg forstår slet ikke at du kan stille spørgsmålstegn ved hvorfor der er forskel på en religiøs og en medicinsk omskæring

Det er menneskeskabte fordrejede holdninger til hvad der er "urent" på en menneskekrop, og det er underordnet om barnet senere i livet kan huske smerten eller ej - voksne mennesker har ingen ret til at udføøre unødvendige kirurgiske indgreb på et barns krop UANSET traditioner.

Og hvis det udelukkende er fordi man synes det er mere hygiejnisk - hvad så med at lære sin søn at vaske sig ordentligt bag forhuden? Personligt kender jeg ingen mænd som ikke kan finde ud af det. 

Jeg mener ikke at det er fordomme - den slags overgreb på en menneskekrop skal ikke beskyttes af misforståede hensyn til religion eller forældrenes personlige holdninger! Der findes ikke religiøse børn, kun religiøse forældre.

Min søn er hverken døbt eller andet - og jeg forbeholder mig retten til at fejre de højtider jeg har lyst til - ikke fordi jeg tror på en gud, men fordi jeg har lyst til at visse dage skal være særlige uanset hvilken oprindelse de så har. 

Mvh

Rosa

har siddet og læst med...

Er så enig med dig.

Har stemt NEJ....

Og jeg synes det er en vild sammenligning Det er overhovedet ikk er det sammen....

Anmeld

22. februar 2011

TroldeMor<3

Rosa skriver:

Mvh

Rosa

Jeg stiller det op på den måde, fordi begge ting er dele af traditioner. SOm jeg selv skrev, er det en mærkelig måde at stille det op på.

Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved noget andet end den grove holdning jeg synes der er. Forsnævret forhud, religion, land, tradition - jeg synes det er helt okay.

Jeg selv tilhører ikke nogen religion, men vil da alligevel gerne have mine sønner omskåret. Der er intet forkert i det - så længe det som tidligere nævnt bliver gjort på en human måde.

Man kan tydeligt se forskel på folks holdninger...

Men sjovt nok er det bevist at omskåret mænd fx har 60 % mindre risiko for at blive smittet af sygdomme som fx HIV.

Risikoen for at få HPV-virussen mindskes med en fjerdedel (den virus, som giver kvinder livmoderhalskræft.

Det var bare for at nævne nogle af de medicinske årsager som kan være til at man udfører dette "babariske indgreb"

Anmeld

22. februar 2011

wamse

nattie skriver:

Jeg stiller det op på den måde, fordi begge ting er dele af traditioner. SOm jeg selv skrev, er det en mærkelig måde at stille det op på.

Jeg stiller ikke spørgsmålstegn ved noget andet end den grove holdning jeg synes der er. Forsnævret forhud, religion, land, tradition - jeg synes det er helt okay.

Jeg selv tilhører ikke nogen religion, men vil da alligevel gerne have mine sønner omskåret. Der er intet forkert i det - så længe det som tidligere nævnt bliver gjort på en human måde.

Men sjovt nok er det bevist at omskåret mænd fx har 60 % mindre risiko for at blive smittet af sygdomme som fx HIV.

Risikoen for at få HPV-virussen mindskes med en fjerdedel (den virus, som giver kvinder livmoderhalskræft.

Det var bare for at nævne nogle af de medicinske årsager som kan være til at man udfører dette "babariske indgreb"

Altså det du bruger som medicinske grunde til at få en omskæring, kan jo altså også klares ved brugen af kondom.

Grunden til at min søn blev omskåret, var at han var voldsom forsnævret i forhuden, så han kunne ikke komme af med urinen, og det kunne en kondom ikke afhjælpe.

Anmeld

22. februar 2011

Rosa

nattie skriver:

Man kunne jo lære sin dreng at bruge et kondom og alle de piger som han engang skal have sex med får vaccinen som børn i dag. 

Jeg ser ingen grund til at du begynder at skære i dine små drenges tissemænd bare fordi du lige synes - hvad er det for noget??? Hvad giver dig ret til det? Hvorfor dog ikke lade ham selv bestemme - det er HANS tissemand - IKKE din! Du har ingen ret til at skære i den og udsætte ham for et TOTALT UNØDVENDIGT kirurgisk indgreb!!!

Jeg må indrømme at din holdning er skræmmende - at du er villig til at lade dit lille perfekte barn skære i, bare fordi... Det har jeg en holdning til - en STÆRK holdning og jeg håber for dit barns skyld at det er forbudt til den tid.  Ingen forældre burde udsætte deres perfekte små børn for et TOTALT UNØDVENDIGT indgreb fordi de "bare synes". 

Beklager hvis indlægget blev fjendtligt, men det du skriver er i mine øjne så fuldstændigt forkasteligt, og jeg synes ikke du har en eneste god grund til at gøre det. Stakkels små drenge!!! 

Mht. de voksne mænd der ikke lider under indgrebet - nej da - man kan jo ikke savne en forhud man aldrig har haft eller taget stilling til om man vil af med! 

Anmeld

22. februar 2011

TroldeMor<3

Rosa skriver:

Man kunne jo lære sin dreng at bruge et kondom og alle de piger som han engang skal have sex med får vaccinen som børn i dag. 

Jeg ser ingen grund til at du begynder at skære i dine små drenges tissemænd bare fordi du lige synes - hvad er det for noget??? Hvad giver dig ret til det? Hvorfor dog ikke lade ham selv bestemme - det er HANS tissemand - IKKE din! Du har ingen ret til at skære i den og udsætte ham for et TOTALT UNØDVENDIGT kirurgisk indgreb!!!

Jeg må indrømme at din holdning er skræmmende - at du er villig til at lade dit lille perfekte barn skære i, bare fordi... Det har jeg en holdning til - en STÆRK holdning og jeg håber for dit barns skyld at det er forbudt til den tid.  Ingen forældre burde udsætte deres perfekte små børn for et TOTALT UNØDVENDIGT indgreb fordi de "bare synes". 

Beklager hvis indlægget blev fjendtligt, men det du skriver er i mine øjne så fuldstændigt forkasteligt, og jeg synes ikke du har en eneste god grund til at gøre det. Stakkels små drenge!!! 

Mht. de voksne mænd der ikke lider under indgrebet - nej da - man kan jo ikke savne en forhud man aldrig har haft eller taget stilling til om man vil af med! 

HPV - virussen ses også i sammenhæng med peniskræft..

Jeg synes godt nok du tiltrods for dine modholdninger til mig, bevæger dig ud på dybt vand. Det at sige jeg bevidst vil gøre mine børn fortræd, hvad helvede er det for noget at sige! Det er der sgu da ingen mennesker, der har nogen ret i verden til at sige ud af en holdning du bare ikke er enig i !

Man kan argumentere på mange måder - mendet er blive direkte personlig er fandme for meget. Jeg håber virkelig du opdrager dine børn til at være lidt mere lydhør, og lærer dem at man kan se verden i forskellige vinkler.. ens egen holdning behøver ikke være den rigtige for naboens.. Verden er ikke SORT OG HVID.

Du siger faktisk nu at størstedelen af denne verden ikke er deres børn fortjent, når nu de kunne finde på at omskårer dem..

Jeg er så sur på dig at jeg ikke engang ved hvad jeg skal sige... Lad dog forfanden folk have forskellige måder at leve deres liv på !!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.