omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Christine

Nej hvis det ikke er nødvendigt for at afværge et problem. Fordi de selv skal vælge og fordi jeg synes det er et voldsomt overgreb.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Giraffen

CamillaRH skriver:

Hej tøser.

Nu gik der lidt meget snak i den omkring omskæring i det andet indlæg.
Synes du/I det er OK at omskærres ens barn ( Dreng )

Beskriv gerne, hvorfor du/i stemmer som i gør..

Jeg har skrevet ja

Årsagen er at de i USA gør det af traditionelle, kulturelle, hygiejniske årsager - det sker mens de er spæde - og når alle får det gjort er det faktisk de, der ikke er omskåret, der ser "mærkelige" ud derovre.

Jeg mener ikke at religion er en god grund til at blive omskåret - men det er et faktum at det sker grundet de kulturelle traditioner, der omkranser det.

Så nej - omskæring af drenge kan ikke hidse mig op - til gengæld bliver jeg edderrasende i debatterne om kvindelig omskåring/sammensyning - da det alene er for at opnå magt, skabe smerte, fjerne lyst og undertrykke og simpelthen forfærdeligt og usmageligt

Anmeld

22. februar 2011

DLM

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

22. februar 2011

ZamanogDania

SussieThyssen skriver:

Jeg har sagt ja..fordi det nogle gange er nødvendigt af medicinske årsager, og den mulighed var der ikke.
Og så hører jeg til en slægt, hvor det er alment brugt, og det er der ingen, der løfter et øjenbryn over.
Min mand er omskåret og det er min søn også..delvist.
Både min søn og min mand blev det af medicinske årsager som helt små.

Personligt kan jeg godt lide, at en mand er det...det sikrer hygiejnen er optimal, og naturligvis skal det gøres professionelt af en trænet kirurg.
Men jeg dømmer ingens holdning desangående, så længe, det bliver gjort korrekt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. februar 2011

TroldeMor<3

Er godt nok overrasket over så negative og direkte fordomsfulde holdninger i har til lige netop dette emne..

For lige at nævne det fra start - jeg har stemt JA.

Alle jer der svarer nej, siger at argumentet om omkæringg, pga. forsnævret forhud ikke holder, da det ikke bliver nævnt som en mulighed - hvorfor helvede begynder i så at snakke religion ind i det? Det står, der så vidt jeg kan se heller intet om!

Hvorfor døber i børn ind i den kristne tro, før de selv er gamle nok til at tage valget?

Hvorfor fejre i med glæde juleaften, meed babyerne iført nissetøj og hvad har vi?

Det er en grov, og mærkelig måde at stille tingene op mod hinanden - men pointen er at i hver kultur - religion er der forskellige traditioner, kan man ikke forstå hinandens  synspunkter, er det fint - MEN at tale så grimt om det er Helt forkert - DIREKTE fordomsfuldt.

I siger at børnene lider - men hvordan kan det så være, at de selvsamme omskårede fædre, for deres drenge omskåret? Led han i pine og sygdom, ville han nok ikke påføre sine egne sønner den  skade.

Jeg synes det er helt fint.

Og hvordan kan noget der er SÅ "forkert" pludselig blive okay - hvis forhuden er for snæver?

Stiller man det op mod hinanden - så er der faktisk ikke specielt mange kulturer ssom stadig bevarer forhuden.

Så et stort JA herfra. Så længe det selvfølgelig bliver gjort på en human og renlig måde.

Anmeld

22. februar 2011

CiSo

Jeg har stemt nej!!

Anmeld

22. februar 2011

ZamanogDania

nattie skriver:

Er godt nok overrasket over så negative og direkte fordomsfulde holdninger i har til lige netop dette emne..

Alle jer der svarer nej, siger at argumentet om omkæringg, pga. forsnævret forhud ikke holder, da det ikke bliver nævnt som en mulighed - hvorfor helvede begynder i så at snakke religion ind i det? Det står, der så vidt jeg kan se heller intet om!

Hvorfor døber i børn ind i den kristne tro, før de selv er gamle nok til at tage valget?

Hvorfor fejre i med glæde juleaften, meed babyerne iført nissetøj og hvad har vi?

Det er en grov, og mærkelig måde at stille tingene op mod hinanden - men pointen er at i hver kultur - religion er der forskellige traditioner, kan man ikke forstå hinandens  synspunkter, er det fint - MEN at tale så grimt om det er Helt forkert - DIREKTE fordomsfuldt.

I siger at børnene lider - men hvordan kan det så være, at de selvsamme omskårede fædre, for deres drenge omskåret? Led han i pine og sygdom, ville han nok ikke påføre sine egne sønner den  skade.

Og hvordan kan noget der er SÅ "forkert" pludselig blive okay - hvis forhuden er for snæver?

Stiller man det op mod hinanden - så er der faktisk ikke specielt mange kulturer ssom stadig bevarer forhuden.

Så et stort JA herfra. Så længe det selvfølgelig bliver gjort på en human og renlig måde.

Kunne ikke skrive bedre. Det er så rigtig det du skriver

Anmeld

22. februar 2011

ZamanogDania

Jeg har stemt JA!!!!
Selvom nogen blander religion ind i det kan jeg ikke forstår. Når nu nogen bringer det ind i billedet så kan jeg også.

Jeg synes det er det mest rigtig at gør at blive omskåret.
    Fjernelse af forhuden forhindrer, at urenheder som f.eks. døde hudceller, urin og gammel smegma (det fedtstof, der holder huden smidig og beskytter den mod bakterier m.m.) samler sig under den. Disse urenheder ændres kemisk med tiden og ved ilt- og varmepåvirkning, og der dannes kræftfremkaldende stoffer heri. Nyere undersøgelser tyder bl.a. på, 
* at kvinder, hvis partnere er omskåret, ikke så hyppigt får livmoderhalskræft
* at risikoen for urinvejsinfektioner er 20 gange højere hos uomskårne drengebørn
* at risikoen for seksuelt overførte sygdomme var højere hos uomskårne mænd (9 gange højere for syfilis og 3 gange højere for gonorré)
* at risikoen for at blive smittet med AIDS også er højere hos uomskårne.

Så ja jeg vil beskytte min søn(hvis jeg en dag får en). Hvis jeg vidste sådan noget er skadeligt eller noget så havde jeg tænkt mig ekstra om. Men det med fordømme Islam på dette måde er ikke ok.

Anmeld

22. februar 2011

Hasselnødden

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

22. februar 2011

Dinna88

nattie skriver:

Udelukkende til det markerede: bliver det ikke gjort uden bedøvelse? Jeg har aldrig hørt om at det bliver gjort med bedøvelse, så det er ikke et modargumenterende spørgsmål, udelukkende fordi jeg jo ikke har hørt om det

Jeg besluttede mig for at søge lidt på det på nettet, og der fandt jeg en video (som faktisk gav mig kvalme og ondt i maven!) hvor et spædbarn var spændt fast om benene (og armene går jeg ud fra, men kunne ikke se det) og så skreg det ellers alt hvad det kunne imens det foregik! Det synes jeg bestemt ikke er humant!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.