omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Steph_Laurits

NEJ!! Absolut ikke.
De skal selv bestemme om de vil når de er voksne.

Da jeg var i Tyrkiet i '08 og '09 fik jeg det bare SÅ skidt hvergang der var en der skulle omskæres.
Der kommer en masse biler kørende på gaden og dytter heeeele vejen og så står der bag på en af bilerne en dreng i 13-14 års alderen i fint tøj så alle kan se at det er ham.
Der går så noget tid og bilerne kommer kørende dyttende tilbage (dog uden drengen bagpå da han ligger på hospitalet) og på alle sidespejle på bilerne hænger der klæder med blod på og blafrer (blod fra omskæringen)

Det er SÅ ulækker en måde de gør det på i Tyrkiet (desværre deres religion *min bare*)og syntes absolut ikke børn skal være tvunget til den slags, det skal være deres eget valg når de er gamle nok til at tage stilling til dette!

Så nej nej nej NEJ!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Lisette 84

Jeg har stemt nej- overhovedet ikke....  Jeg mener slet ikke at det er ok at få sin søn omskåret... Jeg har set et klip engang hvor en baby blev omskåret i det jødiske ritual... Før jeg så dette, syntes jeg ikke at det var forkert... Det gør jeg bestemt nu.. Den lille stakkel var i dyb smerte...  

Den eneste undtagelse når det kommer til omskæring er hvis drengen har for snæver forhud... Det ser ud til at min søn på 6½ har dette, og jeg synes det er ok med et lille snit i dette tilfælde, inden han bliver ældre og han vil opleve smerter ved hver erektion...  Men stadig.... Der skal ikke fjernes noget... Han er født med forhud, og jeg har den overbevisning at vi mennesker er gode nok præcis som vi er....

Hvad folk så vælger at gøre ved sig selv når de bliver voksne, det er deres egen sag...

Ups. Mit indlæg blev langt...

Anmeld

22. februar 2011

Valle81

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

22. februar 2011

mor-til-vanessa

har stemt ja.

Anmeld

22. februar 2011

Sabina92

mor-til-vanessa skriver:

har stemt ja.

Anmeld

22. februar 2011

sarahb

Jeg har også stemt ja, begge vores børn er omskåret og det er hvad vi mener er det bedste for vores børn nu og i fremtiden.
Man mindsker risikoen for en masse sygdomme og mindsker risikoen for livmoderhalskræft for deres partner senere.
Og så synes jeg det er meget pænere og mere rent.

Anmeld

22. februar 2011

Sabina92

sarahb skriver:

Jeg har også stemt ja, begge vores børn er omskåret og det er hvad vi mener er det bedste for vores børn nu og i fremtiden.
Man mindsker risikoen for en masse sygdomme og mindsker risikoen for livmoderhalskræft for deres partner senere.
Og så synes jeg det er meget pænere og mere rent.

hvordan omskære man piger?

- troede ku det var dreng

Anmeld

22. februar 2011

zaphira

Jeg synes ikke at det er iorden, og kan ikke forstå hvordan nogen vil påføre deres barn unødig smerte???

og når det er valgt af religiøse årsager hvorfor så?? hvis man tror så meget på sin gud må man vel være glad for det han har skabt og ikke have lyst til at ændre det??? eller hvordan?

Synes derimod det er helt okay at man som voksen selv kan vælge det! 

Anmeld

22. februar 2011

sarahb

Sabina92 skriver:

hvordan omskære man piger?

- troede ku det var dreng

jeg har 2 drenge...
Omskæring af piger er forbudt og det er grotesk....

Anmeld

22. februar 2011

Sabina92

sarahb skriver:

jeg har 2 drenge...
Omskæring af piger er forbudt og det er grotesk....

ja det mente jeg nok..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.