qp skriver:
Nu var det ikke dig jeg hentydede til Sussie. Dog kan jeg ikke se hvorfor det skulle være ok, at omskære hvis det ikke var af sundhedsmæssige årsager?
Det er en kultur og en tradition for mange mennesker, og det må man respektere.
Og så længe, der ikke er en decideret verdensmæssig påvisning af invalidering af mænd og at de tager skade af den procedure, så sker der jo ikke noget ved det.
Som sagt, så er mellem 60 og 80 % af amerikanske mænd omskåret, og det er også medicinsk påviseligt at livmoderhalskræft er mindre udbredt i USA end her i Vesteuropa, bare for at give et eksempel...alene det er en vægtig grund.
Så er der det rent seksuelle, så vidt jeg har læst mig frem til, så er der også den fordel rent seksuelt, at mænd der er omskårne, er bedre til at styre udløsning til fordel for kvinden. De undgår også bristninger i det lille bånd, der holder forhuden på plads, og endeligt har de lettere ved at holde sig rene.
Så alt i alt, så kan jeg ikke pukke på dem, der lader det foretage på deres drengebørn.
Men naturligvis skal det enten gøres mens de er helt små af en trænet læge eller de skal spørges, når de er store nok og så respektere hvis de ikke vil.

Anmeld