omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2011

Magsen

Ben&Jerry skriver:

syntes faktisk at der her på baby.dk er sådan en generel:

"SÅDAN-GØR- JEG-IKKE-DET-ER-MÆRKELIGT" tendens!!

folk er så lukkede og snæversynet, og alt hvad der ligger uden for familiens traditionelle rammer er mærkeligt dette er ikke kun ment i denne debat..

bider mig fast i at én kaldte det "børnemishandling"???

-dette har absolut intet med mishandling at gøre, og det forager mig at man bruger stærke ord som dette, i en diskution omhandlende omskæring?

endvidere diskuteres omskæringen som var det er længere kirurgisk indgreb, hvilket det ikke er!! men alt det der ligger ud fra det " NORMALE" -det er for mærkeligt ikke???

hvis der var en bestemt tradition i min mands familie om at omskære sine drenge børn (religiøs eller ej) -jo så fik jeg baby omskåret med god samvittighed. men det er der dog ikke

jeg syntes det er forfærdelig når det er omskæring af kvinder, men skriger ikke op over at man fjerner ganske få cm -hvis det overhovedet er så meget. af en lille tissemand..

har endnu ikke hørt noget om at børn med omskåret tissemænd lider overlast gennemlivet, klarer sig dårligere i skolen, dør i en tidlig alder eller andre lidelser - så om man er enig eller ej kan vi vel godt blive enige om at DET IKKE ER BØRNEMISHANDLING!!!!!

Jeg er ikke enig i alt du skriver men er sku meget enig i det jeg har markeret !! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2011

nannanadja

Nu er det sådan her hjemme...jeg er dansk og min mand muslim. jeg har sagt fra dag et at hvis vi fik børn skulle de ikke omskæres. han er selv omskåret min kæreste. vi har tre bærn og ingen af dem er omskåret. Min dreng skal selv ha lov at vælge når han blir stor og er 15-18år.. ligesom han selv vælger om han vil komfirmeres osv. de er ikke døbt for de må selv vælge.  jeg vil gerne ha em døbt og min kæreste vil gerne ha romeo omskåret.. Men de må selv vælge når de er store nok til det.

Det er en et ret at vælge sådan nogle ting selv som omskåring syntes jeg

Anmeld

10. juni 2011

baby012

NEJ!!!!

fandt en meget intressant video på nettet omkring dette .. self. kan barnet føle smerte ! og self. kan det skade barnet, der er INGEN operation der er uden risiko ! vil lige advare om at man ser noget af en omskærring, og det er en meget barsk video, og for folk (som jeg) der ikke går ind for dette indgreb, gør det MEGET ondt i hjertet at se og høre

http://www.youtube.com/watch?v=UAGNnqyNidY

en anden video handler om en afrikansk familie som er tiltalt for at have taget deres døtre med til afrika for at få dem omskåret . håber bare der snart kommer samme syn på omskæring af drengebørn. omskæring er et unødvendigt indgreb (for det meste), og uanset om det er på piger eller drenge, syns jeg at det er frygteligt ! 

http://www.youtube.com/watch?v=xFJsRr7sdxk

der er faktisk babyer der dør at dette indgreb ! det er i mine øjne mishandling, og det skære mig i hjertet at vide at dette kan foregå i dagens danmark, og det skal bare gøres ulovligt ! 

Er meget enig med ALT hvad hun har at sige om emnet. 

http://www.youtube.com/watch?v=BY-A0iCyQLM&feature=related

(er meget ked af det hvis jeg støder nogen, men siger bare min mening)

Anmeld

10. juni 2011

Laura.

MaliksMor skriver:

ingen tvang herhjemme

jeg siger bare at jeg er ret sikker på at det ikke bliver noget problem

skal nok komme med en update om 7-9 år

Lyder fint.

Anmeld

10. juni 2011

Louisiana

sarahb skriver:

Ja det er følsomt, men det er ligeså følsomt uden. Man sidder ikke og fjerner nerverne i hoved men huden uden om.. Og ved man fjerner huden er det jo ikke et hoved det ikke føler en fis.
Føj får helt kvalme ved tanken om løs slatten hud der hænger

Det er altså ikke sådan, at man mister al følsomheden i den blottede glans. hos omskårede mænd dannes 7 ekstra hudlag på glans, men hvert hudlag er kun 1/1000 mm tyk, så det er i småtingsafdelingen.

Det er ikke helt rigtigt. De mænd der er omskåret har mistet noget af følsomheden på hovedet, hvilket ikke er så underligt, når det konstant bliver "rørt ved" af tøj osv. Inde i forhuden bliver hovedet beskyttet.

Anmeld

10. juni 2011

Ben&Jerry

gravid20 skriver:

NEJ!!!!

fandt en meget intressant video på nettet omkring dette .. self. kan barnet føle smerte ! og self. kan det skade barnet, der er INGEN operation der er uden risiko ! vil lige advare om at man ser noget af en omskærring, og det er en meget barsk video, og for folk (som jeg) der ikke går ind for dette indgreb, gør det MEGET ondt i hjertet at se og høre

http://www.youtube.com/watch?v=UAGNnqyNidY

en anden video handler om en afrikansk familie som er tiltalt for at have taget deres døtre med til afrika for at få dem omskåret . håber bare der snart kommer samme syn på omskæring af drengebørn. omskæring er et unødvendigt indgreb (for det meste), og uanset om det er på piger eller drenge, syns jeg at det er frygteligt ! 

http://www.youtube.com/watch?v=xFJsRr7sdxk

der er faktisk babyer der dør at dette indgreb ! det er i mine øjne mishandling, og det skære mig i hjertet at vide at dette kan foregå i dagens danmark, og det skal bare gøres ulovligt ! 

Er meget enig med ALT hvad hun har at sige om emnet. 

http://www.youtube.com/watch?v=BY-A0iCyQLM&feature=related

(er meget ked af det hvis jeg støder nogen, men siger bare min mening)

1. nu er det ret primitive vilkår

2. denne tråd omhandler ikke kvinder

3. hvis du går ind og laver en smule  research på google, kan du læse flere steder at det er et smertefrit indgreb, ja man bliver lokalbedøvet, hvilket kan gøre ondt, men men men skal vi så diskutere lokalbedøvelse. . . .

men okay den kan da skabe røre og uddybe din point, hvilket du har ret til.

Anmeld

10. juni 2011

qp

ZamanogDania skriver:

Profet Mohammed havde en søn som døde da han var spæd. Så han havde ikke nogen søn kun 3 piger.

Okay fair nok, der må jeg have misforstået noget

Anmeld

10. juni 2011

qp

Det er (endnu) lovligt, at omskære drenge i  Danmark – og årsagen hertil er, at man i Danmark har religionsfrihed! Jødiske drenge skal omskæres på 8 dagen efter fødselen som del af den jødiske tro.

Hvis man gik ind og forbød dette, ville det jo være det samme som en krænkelse af religionsfriheden. 

Jeg håber dog virkelig, at vores politikere snart indser at vores religionsfrihed også omfatter nogle ting som vi ikke kan stå inde for og som samtidig også er i modstrid med FNs’ Børnekonvention.

Børnekonventionen handler b.la  om barnets ret til mad, husly, selvudvikling, medbestemmelse og ja barnets ret til i det hele taget at blive respekteret som enkelt individ.

For at skære det ud i pap, så fratager man barnets ret til medbestemmelse og barnets ret til, at blive respekteret som enkelt individ ved omskæring. 

Man påfører et forsvarsløst barn en unødvendig smerte ved, at lave et unødvendigt indgreb som kan få fatale konsekvenser for barnet (også som voksen)!

Omskæring af piger er strafbart i Danmark, det er ikke længe siden nogle blev fængslet for, at have omskåret en pige her i Danmark. Og ved i hvad? – for mig er det ikke mindre brutalt, at omskære en dreng!
Jeg ser det som en voldelig handling, en krænkelse af barnets integritet, et overgreb mod et forsvarsløst barn og sidst men ikke mindst mener jeg, at straffeloven mht omskæring af piger også burde være gældende for omskæring af drenge.

Anmeld

10. juni 2011

MaliksMor

Ben&Jerry skriver:

3. hvis du går ind og laver en smule  research på google, kan du læse flere steder at det er et smertefrit indgreb, ja man bliver lokalbedøvet, hvilket kan gøre ondt, men men men skal vi så diskutere lokalbedøvelse. . . .

barnet mærker ikke noget så længe det er bedøvet...

Anmeld

10. juni 2011

baby012

Ben&Jerry skriver:

1, syns ellers at video 1 ser meget uprimitivt ud ? 

2, spørgsmålet fra ts lyder : Er det ok at omskære sit BARN

3, at blive bedøvet på kønsorganer er ikke smertefrit, og tror bestemt det stakkels barn har ondt bagefter .. 

man bliver nødt til som forældre (efter min mening) at gå ind og erkende at der er en risiko ved dette indgreb.. det sker sjældent, men det sker.. og er man villig til at lade sit barn gå igennem det alene fordi at det er tradition, religion, eller fordi at man syns at sådan skal den se ud.. ja- det syns jeg mildt sagt ikke om.. 

der er en grund til at vi er skabt som vi er.. og bør alle forældre ikke respektere den måde deres børn nu er skabt på ? den der med renlighed holder jo bare ikke som agoment, kender personligt INGEN mænd der ikke kan finde ud af at holde sig selv rene, men det er igen op til forældrene at lære deres børn dette-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.