omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

Rosa

Kloster skriver:

Jeg har stemt nej!

Jeg har ikke ret meget viden om det, men jeg går ud fra, man kun bliver omskåret i takt med sin religion ell hvis det er skadeligt for drengen af have denne forhud.

Og er det pga religion, ser jeg dette som fuldstændig ligegyldigt. Det er et indgreb, som forældrene bestemmer på baggrund af en tro.

Ikke for at genere en tro, men det er jo også en tro at tro på julemanden og tandfeen. Jeg synes det er synd for børnene. Operere jo heller ikke de tunge øjenlåg væk fra kineserne, så de ikke er skævøjet mere.

Jeg kan overhovedet ikke se et formål med at omkære drenge pga man tror på en gud.

VH Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

merethe

Profilbillede for merethe
Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

helt enig

Anmeld

22. februar 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

MarianneSonne skriver:

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til

Anmeld

22. februar 2011

LinLin

Hvis der er en fysisk årsag - ja! Ellers synes jeg ikke...

Anmeld

22. februar 2011

Isabella_mor

NEJ!!!!!!

Det er bare IKKE i orden... bare det at forestille sig at det var en selv eller ens eget lille drengebarn der lige skulle have skåret noget af sin lillemand af... nej nej nej nej... det er simpelthen så FORKERT...!!! og uetisk.. religion eller ej...!!

hvis der derimod er tale om at drengen har forhudsforsnævring og at det er en smertefuld sfære for ham, jamen så skal han jo have skåret lidt af. men det vil jo ske på et sygehus MED bedøvelse. og så er det etisk iorden.. men det sadistiske smertehelvede de udsætter et lille barn for (de gør det jo også mod piger hvor de skærer klitoris af dem!! FORKASTELIGT OG USMAGELIGT) det burde virkelig forbydes... også selvom det er religion og pis mig i øret...

Anmeld

22. februar 2011

SussieThyssen

CamillaRH skriver:

Hej tøser.

Nu gik der lidt meget snak i den omkring omskæring i det andet indlæg.
Synes du/I det er OK at omskærres ens barn ( Dreng )

Beskriv gerne, hvorfor du/i stemmer som i gør..

Jeg har sagt ja..fordi det nogle gange er nødvendigt af medicinske årsager, og den mulighed var der ikke.
Og så hører jeg til en slægt, hvor det er alment brugt, og det er der ingen, der løfter et øjenbryn over.
Min mand er omskåret og det er min søn også..delvist.
Både min søn og min mand blev det af medicinske årsager som helt små.

Personligt kan jeg godt lide, at en mand er det...det sikrer hygiejnen er optimal, og naturligvis skal det gøres professionelt af en trænet kirurg.
Men jeg dømmer ingens holdning desangående, så længe, det bliver gjort korrekt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. februar 2011

moars

Rosa skriver:

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Jeg er fuldstændig enig!

Ser ingen fornuftig grund (heller ikke det hygiejniske) med mindre det er af medicinske årsager.

Et indgreb er et indgreb uanset hvor meget og hvor lidt man bedøver, og hvor kort tid det tager eller hvor dygtig kirurgen er...Det ser jeg slet ingen fornuftig grund til med mindre det er nødvendigt.

Anmeld

22. februar 2011

Kongmulle

CamillaRH skriver:

Hej tøser.

Nu gik der lidt meget snak i den omkring omskæring i det andet indlæg.
Synes du/I det er OK at omskærres ens barn ( Dreng )

Beskriv gerne, hvorfor du/i stemmer som i gør..

Jeg syntes det er børnemishandling. kort og godt.

De skal selv vælge når de er voksne,ikke før. syntes det er modbydeligt og jeg fatter ikke dem der gør det og syntes det er ok. For mig handler det ikke om religion,og bestemt ikke barnets tarv. Hvis de selv ønsker det som voksne,så fint nok,men ikke før!

Anmeld

22. februar 2011

Frk. Himmelblå

Rosa skriver:

Skarpt og korrekt indlæg.

(Og forstår i øvrigt ikke, hvorfor nogle vælger at fremhæve de potentielle medicinske årsager til et sådan indgreb. Jeg mener, hvis afstemningen her gik på, om det var OK at bortoperere børns yderste lillefingerled, ville man vel heller ikke svare: " Ja, hvis der er gået koldbrand i det." Jeg ville i hvert fald nøjes med at svare klokkeklart nej. Resten er jo underforstået, vil jeg mene).

Anmeld

22. februar 2011

Fru Dinesen

SeptemberBaby skriver:

Skarpt og korrekt indlæg.

(Og forstår i øvrigt ikke, hvorfor nogle vælger at fremhæve de potentielle medicinske årsager til et sådan indgreb. Jeg mener, hvis afstemningen her gik på, om det var OK at bortoperere børns yderste lillefingerled, ville man vel heller ikke svare: " Ja, hvis der er gået koldbrand i det." Jeg ville i hvert fald nøjes med at svare klokkeklart nej. Resten er jo underforstået, vil jeg mene).

Nemlig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.