omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Carina1977

ZamanogDania skriver:

Ja det er derfor. Nej alle muslimer får deres søn omskåret. Mange gør det når de er ret stor, så de ed faktisk hvad det betyder, ogsså er der nogle der gør det når de er små, fordi det heler hurtigere.

Dvs. de får ikke lov til selv at bestemme om de vil omskæres eller ej?

Nu tænker jeg også på de muslimer der bor i Danmark. Det kan jo ikke undgåes, hvis de er født og opvokset i Danmark, at de nærmest får 2 kulturer tæt inde på livet. Så kan det vel godt ske, hvis de er meget integreret, at de måske sætter spørgsmålstegn ved det at blive omskåret. Nu er jeg nok godt klar over at mange bliver opdraget i den islamiske tro, men hvad ville der ske hvis en muslim ikke ønskede at blive omskåret? Ville de blive udstødt af familien på samme måde, som jeg har indtryk af at jehovas vidner bliver det, hvis de ikke følger bestemte regler?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Louisiana

Carina1977 skriver:

Jeg vil lige starte med at skrive at jeg altså ikke er rascist...bare lige så det er på plads.

Nu går jeg ud fra at jer der går ind for at lade jeres barn blive omskåret, vælger at gøre det af religiøse årsager? Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor man egentlig gør det? Jeg er blot nysgerrig

Jeg mener hvis der er en gud, så har han vel valgt at vi skal være skabt på den her måde af en årsag. Hvis man går ind og ændrer på noget ved drengebørn, er det så ikke det samme som at sige, at man synes at gud har skabt os forkert?

Jeg kan bare ikke rigtig forstå det, og kunne bare godt tænke mig at vide hvorfor. Er det noget med urenheder at gøre? Eller har jeg misforstået et eller andet?

Håber ikke i tager mit indlæg ilde op, for jeg er bestemt ikke ude på at ramme nogen. Jeg kan bare ikke rigtig forstå det, og kunne egentlig godt tænke mig at høre baggrunden for jeres valg

"Jeg vil lige starte med at skrive at jeg altså ikke er rascist...bare lige så det er på plads." -det er lige præcis sådan en sætning jeg synes burde være unødvendig. Synes det er trist, at folk skal være bange for, at ytre sin holdning til andre kulture og religioner, og ikke føler de kan sige noget uden på forhånd, at skulle undskylde for sine meninger og holdninger.

Og der er ikke engang noget i dit indlæg der bare tilnærmelsesvis kunne tolkes racistisk.

Anmeld

24. februar 2011

ZamanogDania

Carina1977 skriver:

Dvs. de får ikke lov til selv at bestemme om de vil omskæres eller ej?

Nu tænker jeg også på de muslimer der bor i Danmark. Det kan jo ikke undgåes, hvis de er født og opvokset i Danmark, at de nærmest får 2 kulturer tæt inde på livet. Så kan det vel godt ske, hvis de er meget integreret, at de måske sætter spørgsmålstegn ved det at blive omskåret. Nu er jeg nok godt klar over at mange bliver opdraget i den islamiske tro, men hvad ville der ske hvis en muslim ikke ønskede at blive omskåret? Ville de blive udstødt af familien på samme måde, som jeg har indtryk af at jehovas vidner bliver det, hvis de ikke følger bestemte regler?

Det ved jeg faktisk ikke. Fordi jeg har aldrig oplevet at en der sagde han ikke vil blive omskåret. Jeg tror bare drenge siger det som en selvfølgelig i deres liv. De tænker selvfølgelig skal jeg blive omskåret.

Anmeld

24. februar 2011

ønskebørn74

kamtok skriver:

Tag lige en slapper! Det er fad'me ikke børnemishandling.  

Og lad os så lige få på det rene, at man faktisk kan blive omskåret uden at blive skåret i !!!! 

Tag dog lige og få noget viden inden du udtaler dig!

Jeg har overværet omskæring.. Så jo jeg har viden...

Og se her føj... http://www.youtube.com/watch?v=UAGNnqyNidY&feature=related

Og her: http://www.youtube.com/watch?v=uTB_tlKpPuY&feature=related

Anmeld

24. februar 2011

ønskebørn74

CamillaRH skriver:

hoooold da op... du bliver ved...

man omskærre ikke sine børn pga. det skal se pæner ud.

som om forældre ikke er ligeglad med, hvordan ens drengs tissemand ser ud. Det har INTET med det at gøre.

1. det er rener
2. det er mindre risko- for at blive smittede med køns sygedomme.
3. google det, læs om det - og svar!

du aner tilsynladene intet om dette emme, du mener bare at det er børnemishandling -osv! når, du ikke aner hvorfor folk gør det osv. synes jeg på ingen måde du har ret til at skrive som du gør!

Vås, det er bevist at det er unødvendigt...

Og her kan du se børnemishandlingen, både med ring og med kniv...

http://www.youtube.com/watch?v=UAGNnqyNidY&feature=related

Anmeld

24. februar 2011

Carina1977

A&F skriver:

Hej

Jeg har tidligere i denne debat beskrevet hvorfor, man omskærer drenge i Islam. Du har nok overset det.  Jeg går ind for omskæring af drenge, først og fremmest af min religiøse overbevisning, og så renligheden. Man omskærer drenge pga. renhed og for at undgå bakterier, og sygdomme. Omskæring er et Ritual som både Jøder og Muslimer har gjort siden Profeten Abrahams tid. Når du spørger ind til om Gud ikke har skabt mennesket som det er, og hvorfor ændre på det ? Til det kan jeg svare dig, at vi tror på en historie der dengang hændte I Profeten Abrahams tid, hvor han derefter søgte råd hos Gud, som derfor medførte at drenge skal omskæres.

Håber det hjalp lidt

Tak for din uddybelse af mit spørgsmål. Jeg kommer nok aldrig til at kunne forstå det helt, men du har da helt klart givet mig et indblik i, hvorfor man gør det.

jeg nærer dyb respekt for bl.a. muslimer, fordi de/I går 100 % ind for religionen og lever efter den. Størstedelen af os kristne, går jo ikke op i vores religion som sådan. Kirkerne står i hvert fald halvtomme det meste af tiden, når vi altså lige ser bort fra d. 24. dec.  Samtidig synes jeg også at de/I tager jer mere af de ældre, end vi faktisk gør. Der er mange aspekter ved andre trosretninger, som jeg kun kan tænke rare tanker om.

Det er kun lige det her med at blive omskåret, at jeg faktisk har det lidt svært med. Men det handler udelukkende om, at jeg bare kunne forestille mig at det kunne gøre ret ondt. Det ved jeg jo intet om, for jeg har jo naturligvis aldrig prøvet det

Men vi alle har vel forestillinger om alt muligt. Samtidig er det jo svært at sætte sig ind i, når man netop ikke er opdraget indenfor den kultur.

Vil slutteligt sige, at nej jeg synes ikke I er børnemishandlere. Jeg tror absolut ikke i gør det, for at pådrage jeres børn smerte. Børnemishandlere er i mine øjne ligeglad med deres børn og vil dem kun ondt. Jeg ved at det samme ikke gør sig gældende ved jer. Jeg synes det er at gå langt over stregen ligefrem at klade folk for børnemishandler, for det vil jeg absolut ikke sidestille det med. Jeg vil nok nærmere sige at vi er opdraget forskelligt, og derfor også har forskellige forestillinger omkring, hvad vi vil udsætte vores børn for. For jer at se gør i det jo i en god mening, mens mange danskere har svært ved at se dette, da det jo ligger langt fra vores egen kultur.

Vi er alle forskellige udfra hvilken kultur vi er opdraget ind i, og forståelse vil aldrig blive mødt 100 %. Men man kan da i det mindste prøve på at formulere sig uden at virke alt for dømmende og fjendtlig. Jeg har vist skrevet flere gange at jeg aldrig kommer til at forstå det helt. Men jeg regner med at I som forældre kan stå inde for de valg i tager

Og så er den vist ikke længere

Anmeld

24. februar 2011

Carina1977

Louisiana28 skriver:

"Jeg vil lige starte med at skrive at jeg altså ikke er rascist...bare lige så det er på plads." -det er lige præcis sådan en sætning jeg synes burde være unødvendig. Synes det er trist, at folk skal være bange for, at ytre sin holdning til andre kulture og religioner, og ikke føler de kan sige noget uden på forhånd, at skulle undskylde for sine meninger og holdninger.

Og der er ikke engang noget i dit indlæg der bare tilnærmelsesvis kunne tolkes racistisk.

Jeg ville bare være sikker, for havde jo set i tråden, at nogen herinde blev kaldt for rascister

Anmeld

24. februar 2011

Louisiana

ønskebarn74 skriver:

Vås, det er bevist at det er unødvendigt...

Og her kan du se børnemishandlingen, både med ring og med kniv...

http://www.youtube.com/watch?v=UAGNnqyNidY&feature=related

Man kan ikke se dine videoer??

Anmeld

24. februar 2011

ønskebørn74

Louisiana28 skriver:

Man kan ikke se dine videoer??

Ok, måske fordi jeg bruger Vista, jeg kan fra min PC... Prøv at bruge linket, og nogle gange skal man bekræfte at men er over 18år.. De er fra youtube..

Anmeld

24. februar 2011

Louisiana

Carina1977 skriver:

Jeg ville bare være sikker, for havde jo set i tråden, at nogen herinde blev kaldt for rascister

Ja, lige nøjagtig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.