A&F skriver:
Hej
Jeg har tidligere i denne debat beskrevet hvorfor, man omskærer drenge i Islam. Du har nok overset det
. Jeg går ind for omskæring af drenge, først og fremmest af min religiøse overbevisning, og så renligheden. Man omskærer drenge pga. renhed og for at undgå bakterier, og sygdomme. Omskæring er et Ritual som både Jøder og Muslimer har gjort siden Profeten Abrahams tid. Når du spørger ind til om Gud ikke har skabt mennesket som det er, og hvorfor ændre på det ? Til det kan jeg svare dig, at vi tror på en historie der dengang hændte I Profeten Abrahams tid, hvor han derefter søgte råd hos Gud, som derfor medførte at drenge skal omskæres.
Håber det hjalp lidt
Tak for din uddybelse af mit spørgsmål. Jeg kommer nok aldrig til at kunne forstå det helt, men du har da helt klart givet mig et indblik i, hvorfor man gør det.
jeg nærer dyb respekt for bl.a. muslimer, fordi de/I går 100 % ind for religionen og lever efter den. Størstedelen af os kristne, går jo ikke op i vores religion som sådan. Kirkerne står i hvert fald halvtomme det meste af tiden, når vi altså lige ser bort fra d. 24. dec.
Samtidig synes jeg også at de/I tager jer mere af de ældre, end vi faktisk gør. Der er mange aspekter ved andre trosretninger, som jeg kun kan tænke rare tanker om.
Det er kun lige det her med at blive omskåret, at jeg faktisk har det lidt svært med. Men det handler udelukkende om, at jeg bare kunne forestille mig at det kunne gøre ret ondt. Det ved jeg jo intet om, for jeg har jo naturligvis aldrig prøvet det 
Men vi alle har vel forestillinger om alt muligt. Samtidig er det jo svært at sætte sig ind i, når man netop ikke er opdraget indenfor den kultur.
Vil slutteligt sige, at nej jeg synes ikke I er børnemishandlere. Jeg tror absolut ikke i gør det, for at pådrage jeres børn smerte. Børnemishandlere er i mine øjne ligeglad med deres børn og vil dem kun ondt. Jeg ved at det samme ikke gør sig gældende ved jer. Jeg synes det er at gå langt over stregen ligefrem at klade folk for børnemishandler, for det vil jeg absolut ikke sidestille det med. Jeg vil nok nærmere sige at vi er opdraget forskelligt, og derfor også har forskellige forestillinger omkring, hvad vi vil udsætte vores børn for. For jer at se gør i det jo i en god mening, mens mange danskere har svært ved at se dette, da det jo ligger langt fra vores egen kultur.
Vi er alle forskellige udfra hvilken kultur vi er opdraget ind i, og forståelse vil aldrig blive mødt 100 %. Men man kan da i det mindste prøve på at formulere sig uden at virke alt for dømmende og fjendtlig. Jeg har vist skrevet flere gange at jeg aldrig kommer til at forstå det helt. Men jeg regner med at I som forældre kan stå inde for de valg i tager 
Og så er den vist ikke længere