omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Carina1977

CamillaRH skriver:

Hej.

Jeg kan ikke lige finde rundt i tråden.. Hvad var det du spurgte om?

Jeg spurgte bare om ikke det gjorde ondt på de små både med den der ring og når man direkte skærer forhuden af

De videoer der er lagt herind, der lyder det bare til de har vildt ondt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

kamtok

Carina1977 skriver:

Jeg spurgte bare om ikke det gjorde ondt på de små både med den der ring og når man direkte skærer forhuden af

Har ikke set videoerne, men kan fortælle at hvis man vælger at få det gjort hos en læge i Danmark, så bliver barnet altså lokalbedøvet og mærker derfor ingenting. De vil have lidt smerter efterfølgende, som kan behandles med lidt panodil junior.

Anmeld

24. februar 2011

kamtok

ønskebarn74 skriver:

Jeg har overværet omskæring.. Så jo jeg har viden...

Tydeligvis har du ikke overværet en ordentlig omskæring (i Danmark), for der bliver barnet bedøvet.

Men det er da flot at du har overværet en omskæring - Så du har ligefrem bidraget til, hvad du selv kalder børnemishandling... Så er du vel stolt af dig selv!

Anmeld

24. februar 2011

Brams

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

24. februar 2011

Anneiris

CamillaRH skriver:

Hej skat.

Ja, men synes godt nok det er svært. Ville også helst ha' det gjort nu. Men, kan bare ikke få mig selv til det. Vil gerne vente til han kan fortælle hvis det gør ondt eller noget lign.

skifter mening - konstant!

Jaa, selvfølgelig skat..
Men det GØR ondt, selvfølgelig gør det ondt, uden tvivl, men han glemmer det så hurtigt.. HSå kan han få en slikkepind, bagefter og så er det glemt.. Hehe..

Anmeld

24. februar 2011

MaliksMor

Tydeligvis har du ikke overværet en ordentlig omskæring (i Danmark), for der bliver barnet bedøvet.

Men det er da flot at du har overværet en omskæring - Så du har ligefrem bidraget til, hvad du selv kalder børnemishandling... Så er du vel stolt af dig selv!

haha.

Anmeld

24. februar 2011

MaliksMor

Carina1977 skriver:

okay. i de to videoer er børne ikke bedøvet. så, det er klart. Og det er så SYNDT!

altså, de for en lokal bedøvelse, og det gør selvf lidt ondt. Når, den så virker, så skærer/brænder de forhuden af. Og der mærker de ingenting. Bagefter får de lidt smerter, men der kan man så give dem noget panodil.

Da min mands nevø skulle omskærres var han 5 år, og han lå og spiste slikkepind, og kiggede i en bog imens han blev omskåret. Der var ingenting med ham. dagene efter sagde han at de sve lidt når ha tissede, men det varede kun 2-3 dage.

Anmeld

24. februar 2011

ønskebørn74

kamtok skriver:

Jeg var en ung pige med en muslimsk mand, hviste ikke helt hvordan det var. Og man kan jo ikke have en holdning om noget man ikke ved hvad er. Jeg var 16-17 år gammel. Der er man anderledes end når først man når at blive over 30år. Men nej ville aldrig gøre det nu.

Men i vores gruppe der kæmper imod. Sker der skred, vi ved det kommer op i det nye år. Og godt for det. Så vil Danmark ikke længere være kendt som et land der går på kompromis med børnevelfærd.

Anmeld

24. februar 2011

ønskebørn74

CamillaRH skriver:

Når banet bliver bedøvet ved omskæringen, mærker barnet ikke noget. Bagefter giver du barnet noget panodil ligesom hvis man er blevet vacceneret!?

Min søn fik høj feber og havde det rigtig dårlig efter han var blevet vaccineret, så derfor fik han en del panodil? Kan du slet ikke se det!

Selvf er det forfærdeligt at se de video'er, når børne ikke er bedøvet!?????? OG som om man nogensiden kunne finde på i Danmark at omskærre et barn uden det ville blive bedøvet..

Du er bare for meget du er

Og det her er bedre mener du?

http://www.medicalvideos.us/videos/253/

Det er sgu jer der er for meget... Sådan en flok børnemishandlere... I skærer i jeres børn, det er sgu for sygt...

Anmeld

24. februar 2011

sisse86

nattie skriver:

Er godt nok overrasket over så negative og direkte fordomsfulde holdninger i har til lige netop dette emne..

For lige at nævne det fra start - jeg har stemt JA.

Alle jer der svarer nej, siger at argumentet om omkæringg, pga. forsnævret forhud ikke holder, da det ikke bliver nævnt som en mulighed - hvorfor helvede begynder i så at snakke religion ind i det? Det står, der så vidt jeg kan se heller intet om!

Hvorfor døber i børn ind i den kristne tro, før de selv er gamle nok til at tage valget?

Hvorfor fejre i med glæde juleaften, meed babyerne iført nissetøj og hvad har vi?

Det er en grov, og mærkelig måde at stille tingene op mod hinanden - men pointen er at i hver kultur - religion er der forskellige traditioner, kan man ikke forstå hinandens  synspunkter, er det fint - MEN at tale så grimt om det er Helt forkert - DIREKTE fordomsfuldt.

I siger at børnene lider - men hvordan kan det så være, at de selvsamme omskårede fædre, for deres drenge omskåret? Led han i pine og sygdom, ville han nok ikke påføre sine egne sønner den  skade.

Jeg synes det er helt fint.

Og hvordan kan noget der er SÅ "forkert" pludselig blive okay - hvis forhuden er for snæver?

Stiller man det op mod hinanden - så er der faktisk ikke specielt mange kulturer ssom stadig bevarer forhuden.

Så et stort JA herfra. Så længe det selvfølgelig bliver gjort på en human og renlig måde.

Så rigtigt sagt  Et stort JA er der også stemt herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.