omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Louisiana

Gyllibik skriver:

Synes bestemt ikke det er børnmishandling på nogen som helst måde.

De kan slet ikke sammenlignes med, at man får tatoveret et kors på sit barn. Det er der intet hygiejne i. Huller i tænderne come on, det er jo langt ude. Man børster tænder hverdag gerne to gange om dagen for at forebygge huller i tænderne, og børster man dem ikke ordentligt, ja så koster det dyrt, både regningen hos tandlægen og smerter der følger.

Omskæring forebygger en masse, det er jo ikke  kun religionen som taler for, videnskaben om diverse sygdomme og læger som intet religiøst har med sig taler for.

Barnet bliver bedøvet, ligesom en hvilken som helst anden mindre operation.

Tror mere man hater religionen, og derfor ikke VIL se fordelene ved omskæring af drengebørn.

Er det ikke bare for nemt at sige, at folk hader, fordi de ikke er enige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

132319

ønskebarn74 skriver:

Vås, det er bevist at det er unødvendigt...

Og her kan du se børnemishandlingen, både med ring og med kniv...

http://www.youtube.com/watch?v=UAGNnqyNidY&feature=related

Og her: http://www.youtube.com/watch?v=uTB_tlKpPuY&feature=related

Jeg har ikke rigtig nogen holdning til omskæring da der er så mange for/imod at jeg har svært ved at finde ud af hvad der er rigtigt eller forkert.

Men jeg begriber simpelthen ikke hvorfor de ikke bedøver de stakkels små babyer?  Er der nogen der kan forklare mig idéen i at påføre ham SÅ stor smerte, unødvendigt?

Åhh, hvor havde jeg dog lyst til at tage den lille dreng op og bare kramme ham 

Anmeld

24. februar 2011

ønskebørn74

qp skriver:

Denne debat har vi haft engang før:

https://www.baby.dk/debat/28079pi1/ordet-er-frit/omskaering-af-drenge.aspx

Jeg var så rystet dengang at jeg faktisk skrev en mail til en højtstående politiker omkring lovgivningen i Dk ifht. omskæring af drengebørn VS pigebørn. Politikeren skrev skam tilbage og kunne sagtens se argumenterne, han skrev at han ville se på det - men det har han jo så ikke gjort endnu, desværre!!

Nå men som jeg skrev dengang mener jeg, at hvis drenge skal omskæres af religiøse årsager kan det vel sammenlignes med, at jeg tattoverer et kors på brystkassen af min søn " fordi vi er kristne"???! Og dem der mener de skal omskære deres drenge grundet risiko for infektioner og andre hygiejniske årsager, de kan vel også køre bare linien helt ud og begynde, at fjerne ungernes tænder "pga risiko for huller i tænderne grundet dårlige tænder og/ eller tandhygiejne". Lyder det ikke ikke bare lidt grotesk????  - Argumenterne er jo lige så tynde for de nævnte agrumenter for omskæring af drenge!

Ja det er (endnu) lovligt, at omskære drenge i  Danmark – og årsagen hertil er, at man i Danmark har religionsfrihed! Jødiske drenge skal omskæres på 8 dagen efter fødselen som del af den jødiske tro.

Hvis man gik ind og forbød dette, ville det jo være det samme som en krænkelse af religionsfriheden. 

Jeg håber dog virkelig, at vores politikere snart indser at vores religionsfrihed også omfatter nogle ting som vi ikke kan stå inde for og som samtidig også er i modstrid med FNs’ Børnekonvention.
Børnekonventionen handler b.la  om barnets ret til mad, husly, selvudvikling, medbestemmelse og ja barnets ret til i det hele taget at blive respekteret som enkelt individ.

For at skære det ud i pap, så fratager man barnets ret til medbestemmelse og barnets ret til, at blive respekteret som enkelt individ ved omskæring. 
Man påfører et forsvarsløst barn en unødvendig smerte ved, at lave et unødvendigt indgreb som kan få fatale konsekvenser for barnet (også som voksen)!

Omskæring af piger er strafbart i Danmark, det er ikke længe siden nogle blev fængslet for, at have omskåret en pige her i Danmark. Og ved i hvad? – for mig er det ikke mindre brutalt, at omskære en dreng!
Jeg ser det som en voldelig handling, en krænkelse af barnets integritet, et overgreb mod et forsvarsløst barn og sidst men ikke mindst mener jeg, at straffeloven mht omskæring af piger også burde være gældende for omskæring af drenge.

Godt skrevet!!

Anmeld

24. februar 2011

ønskebørn74

MHK skriver:

Jeg har ikke rigtig nogen holdning til omskæring da der er så mange for/imod at jeg har svært ved at finde ud af hvad der er rigtigt eller forkert.

Men jeg begriber simpelthen ikke hvorfor de ikke bedøver de stakkels små babyer?  Er der nogen der kan forklare mig idéen i at påføre ham SÅ stor smerte, unødvendigt?

Åhh, hvor havde jeg dog lyst til at tage den lille dreng op og bare kramme ham 

Det samme her, og også selvom barnet bedøves... Hvad så når den ikke hvirker mere...... Puha, kan bare slet ikke have det...

Anmeld

24. februar 2011

ønskebørn74

Louisiana28 skriver:

Er det ikke bare for nemt at sige, at folk hader, fordi de ikke er enige

Bare så enig..

Anmeld

24. februar 2011

132319

Det samme her, og også selvom barnet bedøves... Hvad så når den ikke hvirker mere...... Puha, kan bare slet ikke have det...

Igen, jeg ved simpelthen ikke nok om dette emne til at kunne tage stilling til om omskæring er rigtigt eller forkert.

MEN, min søn blev da heller ikke spændt fast og opereret for brok da han var to måneder, uden bedøvelse  Han var i fuld narkose! 

Han havde smerter bagefter men det var jo fordi det var en nødvendig operation men aldrig om han skulle lide mere end højest nødvendigt!

Jeg begriber det simpelthen ikke, stakkels stakkels børn  Jeg skulle aldrig have set det klip, den der barnegråd går jo lige i hjertet  (Siger jeg, der sidder og flæber og normalt ikke sådan er til at slå ud af kurs )

Anmeld

24. februar 2011

Carina1977

MHK skriver:

Igen, jeg ved simpelthen ikke nok om dette emne til at kunne tage stilling til om omskæring er rigtigt eller forkert.

MEN, min søn blev da heller ikke spændt fast og opereret for brok da han var to måneder, uden bedøvelse  Han var i fuld narkose! 

Han havde smerter bagefter men det var jo fordi det var en nødvendig operation men aldrig om han skulle lide mere end højest nødvendigt!

Jeg begriber det simpelthen ikke, stakkels stakkels børn  Jeg skulle aldrig have set det klip, den der barnegråd går jo lige i hjertet  (Siger jeg, der sidder og flæber og normalt ikke sådan er til at slå ud af kurs )

Ja jeg fortryder også jeg så de videoer....puha hvor han græd hjerteskærende

Tror aldrig jeg vil glemme de billeder igen.

Stadig vil jeg ikke dømme andre for deres valg. Men er godt nok glad for at min søn har lidt forhud, han skulle aldrig igennem sådan noget der...i hvert fald.

Jeg synes at hvis man skal foretage sådan et indgreb på så små børn, så gør det i det mindste i fuld bedøvelse. Jeg kaqn ikke lade være med at tænke om barnet havde ondt....det lød bare sådan.

Anmeld

24. februar 2011

132319

Carina1977 skriver:

Stadig vil jeg ikke dømme andre for deres valg. Men er godt nok glad for at min søn har lidt forhud, han skulle aldrig igennem sådan noget der...i hvert fald.

Jeg synes at hvis man skal foretage sådan et indgreb på så små børn, så gør det i det mindste i fuld bedøvelse. Jeg kaqn ikke lade være med at tænke om barnet havde ondt....det lød bare sådan.

Selvfølgelig har det gjort ondt. Ufatteligt ondt 

Et barn der skriger så hjerteskærende skal ikke ligge spændt fast på arme og ben og blive ved med at skrige. Det skal ligge i sin mors varme favn og skånes for den frygtelig oplevelse 

Jeg FATTER ikke at man kan stå og skære i et lille barn der er vågen, det er jo MISHANDLING! 

Puha, jeg tror ikke jeg kommer til at sove ret godt i nat 

Anmeld

24. februar 2011

MaliksMor

ønskebarn74 skriver:

Når banet bliver bedøvet ved omskæringen, mærker barnet ikke noget. Bagefter giver du barnet noget panodil ligesom hvis man er blevet vacceneret!?

Min søn fik høj feber og havde det rigtig dårlig efter han var blevet vaccineret, så derfor fik han en del panodil? Kan du slet ikke se det!

Selvf er det forfærdeligt at se de video'er, når børne ikke er bedøvet!?????? OG som om man nogensiden kunne finde på i Danmark at omskærre et barn uden det ville blive bedøvet..

Du er bare for meget du er

Anmeld

24. februar 2011

MaliksMor

Carina1977 skriver:

Hej.

Jeg kan ikke lige finde rundt i tråden.. Hvad var det du spurgte om?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.