omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

MaliksMor

ønskebarn74 skriver:

Jeg var en ung pige med en muslimsk mand, hviste ikke helt hvordan det var. Og man kan jo ikke have en holdning om noget man ikke ved hvad er. Jeg var 16-17 år gammel. Der er man anderledes end når først man når at blive over 30år. Men nej ville aldrig gøre det nu.

Men i vores gruppe der kæmper imod. Sker der skred, vi ved det kommer op i det nye år. Og godt for det. Så vil Danmark ikke længere være kendt som et land der går på kompromis med børnevelfærd.

.. ER DU VIRKELIG SÅ DUM, AT TRO AT HVIS DET BLIVER ULOVLIGT, SÅ ER DER INGEN SOM GØR DET? ..

- Jeg synes da lige du skal tag med når min søn skal ha' det gjort, tror satme du vil blive overrasket. Også kan du jo udtale dig derefter..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

anna-jonas

Dinna88 skriver:

Udelukkende til det markerede: bliver det ikke gjort uden bedøvelse? Jeg har aldrig hørt om at det bliver gjort med bedøvelse, så det er ikke et modargumenterende spørgsmål, udelukkende fordi jeg jo ikke har hørt om det

Jeg besluttede mig for at søge lidt på det på nettet, og der fandt jeg en video (som faktisk gav mig kvalme og ondt i maven!) hvor et spædbarn var spændt fast om benene (og armene går jeg ud fra, men kunne ikke se det) og så skreg det ellers alt hvad det kunne imens det foregik! Det synes jeg bestemt ikke er humant!

Omskæring i dk, skal foregå i narkose..................og skal foretages af en kirurg.

Anmeld

24. februar 2011

ønskebørn74

CamillaRH skriver:

.. ER DU VIRKELIG SÅ DUM, AT TRO AT HVIS DET BLIVER ULOVLIGT, SÅ ER DER INGEN SOM GØR DET? ..

- Jeg synes da lige du skal tag med når min søn skal ha' det gjort, tror satme du vil blive overrasket. Også kan du jo udtale dig derefter..

Har set det så nej tak. Og ja for kommer det igennem mister forældrene deres barn ved første lægebesøg med bleen af... Og godt for det...

Anmeld

24. februar 2011

CiSo

qp skriver:

Denne debat har vi haft engang før:

https://www.baby.dk/debat/28079pi1/ordet-er-frit/omskaering-af-drenge.aspx

Jeg var så rystet dengang at jeg faktisk skrev en mail til en højtstående politiker omkring lovgivningen i Dk ifht. omskæring af drengebørn VS pigebørn. Politikeren skrev skam tilbage og kunne sagtens se argumenterne, han skrev at han ville se på det - men det har han jo så ikke gjort endnu, desværre!!

Nå men som jeg skrev dengang mener jeg, at hvis drenge skal omskæres af religiøse årsager kan det vel sammenlignes med, at jeg tattoverer et kors på brystkassen af min søn " fordi vi er kristne"???! Og dem der mener de skal omskære deres drenge grundet risiko for infektioner og andre hygiejniske årsager, de kan vel også køre bare linien helt ud og begynde, at fjerne ungernes tænder "pga risiko for huller i tænderne grundet dårlige tænder og/ eller tandhygiejne". Lyder det ikke ikke bare lidt grotesk????  - Argumenterne er jo lige så tynde for de nævnte agrumenter for omskæring af drenge!

Ja det er (endnu) lovligt, at omskære drenge i  Danmark – og årsagen hertil er, at man i Danmark har religionsfrihed! Jødiske drenge skal omskæres på 8 dagen efter fødselen som del af den jødiske tro.

Hvis man gik ind og forbød dette, ville det jo være det samme som en krænkelse af religionsfriheden. 

Jeg håber dog virkelig, at vores politikere snart indser at vores religionsfrihed også omfatter nogle ting som vi ikke kan stå inde for og som samtidig også er i modstrid med FNs’ Børnekonvention.
Børnekonventionen handler b.la  om barnets ret til mad, husly, selvudvikling, medbestemmelse og ja barnets ret til i det hele taget at blive respekteret som enkelt individ.

For at skære det ud i pap, så fratager man barnets ret til medbestemmelse og barnets ret til, at blive respekteret som enkelt individ ved omskæring. 
Man påfører et forsvarsløst barn en unødvendig smerte ved, at lave et unødvendigt indgreb som kan få fatale konsekvenser for barnet (også som voksen)!

Omskæring af piger er strafbart i Danmark, det er ikke længe siden nogle blev fængslet for, at have omskåret en pige her i Danmark. Og ved i hvad? – for mig er det ikke mindre brutalt, at omskære en dreng!
Jeg ser det som en voldelig handling, en krænkelse af barnets integritet, et overgreb mod et forsvarsløst barn og sidst men ikke mindst mener jeg, at straffeloven mht omskæring af piger også burde være gældende for omskæring af drenge.

Skide godt skrevet! Jeg er så enig! 

Anmeld

24. februar 2011

MaliksMor

ønskebarn74 skriver:

Og det her er bedre mener du?

http://www.medicalvideos.us/videos/253/

Det er sgu jer der er for meget... Sådan en flok børnemishandlere... I skærer i jeres børn, det er sgu for sygt...

Jeg har virkelig svært ved at holde en pæn tone overfor dig

- manyak.

Anmeld

24. februar 2011

slettet_7530

uanset hvad i siger er det mishandling at spænde et så lille forsvarstløst barn fast på hænder OG fødder og lave det indgreb, om det er i bedøvelse eller ej, jeg forstår simpelthen ikke at man som mor kan holde den gråd ud, jeg får ondt i maven af at læse denne tråd og hopper ud nu
jeg forstår ikke at man ikke kan tro på noget uden at behøve gribe til så drastiske meoder, jeg kommer ALDRIG til at forstå det

Anmeld

24. februar 2011

ZamanogDania

Søde ignorer hende. Hvorfor bruger du tid på en som ikke vil forstår det og bliver ved med kalde dig/andre for dårlig forældre

Hun har have sin mening og det er der ingen der forhindre hende i det. Bare fordi hun kalder os for dårlig forældre, så er det ikke ens betydning med vi er dårlig vel?

Vi elsker vores børn over alt på jorden, kunne aldrig finde på gør dem noget som er skadeligt.
Så ignorer hende søde

Anmeld

24. februar 2011

MaliksMor

ønskebarn74 skriver:

Har set det så nej tak. Og ja for kommer det igennem mister forældrene deres barn ved første lægebesøg med bleen af... Og godt for det...

haha, i dine drømme
-tro mig, det kommer aldrig til at ske.

jeg kan tag til tyrkiet og få det gjort lovligt ( og en masse andre lande ) og det er 100% mig der bestemmer om min søn skal omskærres.. ikke en eller anden nørd fra baby. eller en politiker.

så smut nu med det der.

Anmeld

24. februar 2011

MaliksMor

Albertesmor skriver:

uanset hvad i siger er det mishandling at spænde et så lille forsvarstløst barn fast på hænder OG fødder og lave det indgreb, om det er i bedøvelse eller ej, jeg forstår simpelthen ikke at man som mor kan holde den gråd ud, jeg får ondt i maven af at læse denne tråd og hopper ud nu
jeg forstår ikke at man ikke kan tro på noget uden at behøve gribe til så drastiske meoder, jeg kommer ALDRIG til at forstå det

Det er jo slet slet ikke på den måde det foregår.

Barnet græder når de får bedøvelsen, og så kan du tage dem op og trøste dem.. derefter omskærre man dem, og det langt fra alle børn som græder imens de bliver omskåret. Og, forældrene står ved siden af barnet og synger/kysser osv for at berolige barnet... de der videoer giver et helt for indtryk..

Anmeld

24. februar 2011

MaliksMor

ZamanogDania skriver:

Søde ignorer hende. Hvorfor bruger du tid på en som ikke vil forstår det og bliver ved med kalde dig/andre for dårlig forældre

Hun har have sin mening og det er der ingen der forhindre hende i det. Bare fordi hun kalder os for dårlig forældre, så er det ikke ens betydning med vi er dårlig vel?

Vi elsker vores børn over alt på jorden, kunne aldrig finde på gør dem noget som er skadeligt.
Så ignorer hende søde

ja. det tænkte jeg også ligefør.

men, det er lidt svært - når man bliver kaldt for børnemishandler.
puha, men nogle mennesker kan jo sige så meget bag en computer skærm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.