omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Louisiana

ZamanogDania skriver:

Det er da godt der er enige med mig lidt
Men som sagt jeg vil ikke begynde skændes med folk eller "svine" dem til.
Jeg er i den her hjemmeside fordi jeg synes det er en dejlig hjemmeside med dejlige mennesker. Så hvis der er en der begynder sig noget groft til mig så afslutter jeg min samtale med personen. Vil nemlig ikke ødelægge min dag på det.

Jeg har nok problemer i min hver dag, så skal ikke have en ny her.
Knus en mor som har et stort problem i forvejen, men ikke ved hvordan hun kommer ud af det

Nej, der er ikke nogen grund til at svine hinanden til, men nogen emner er svære, fordi der er mange følelser indblandet. Og så er det også nemt at misforstå, når det hele er på skrift.

Hvad er det for et problem du har? Hvis jeg må spørge  Du kan jo skrive en pb, hvis du har lyst.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

ZamanogDania

ønskebarn74 skriver:

Tage hensyn til andre kulturer, ja men nu bor vi i Danmark. Og jeg er dansker og har en mening ud fra min kultur og religion. Og jeg er så pisse træt af ikke at måtte have en mening. Hvor er hensyntagen til vores kultur? Bor man i et andet land, må man jo indrette sig efter det sted man bor. Jeg kan sgu da heller ikke tage til et islamisk land og rende igennem byen i bikini. Og her er vi åbne om vore meninger. Og jeg hader omskæring. Det er børnemishandling og burde straffes med frakendelse af sine børn og fængselsstraf. Og det er min oprigtige mening. Man kan ikke med vilje skære i sit barns kønsoganer, bare fordi det er en tradition. Det er sygt og hører ikke hjemme her.

Og nej jeg er ikke racist, jeg har selv været sammen med en iransk mand i 8år og min stedfar er heller ikke dansk. Og ingen af dem mener at man har ret til at tage hver eneste lille detalje af sin tradition med sig.

Ved du hvad? Ligeså meget du er danskere så er jeg os danskere. Jeg respekter jeres kultur og alt mulig andet. Desuden har jeg ikke gjord Danmark noget hvis jeg vælger at får min søn omskåret.

Prøv og læs min indlæg inden du flipper ud. Jeg skrev alle har deres mening og de kan bare være uenige. Men du kan da godt skrive det på et pænt måde ligesom jeg gør. Jeg har aldrig kaldt nogen for racist.
Og ja jeg ved vi er i Danmark, og betaler skat ligesom alle andre. Respekter Danmarks regler. Så lad være med hele tiden skrive vi er danmark for det ved jeg udmærket godt.

Anmeld

23. februar 2011

ZamanogDania

Louisiana28 skriver:

Nej, der er ikke nogen grund til at svine hinanden til, men nogen emner er svære, fordi der er mange følelser indblandet. Og så er det også nemt at misforstå, når det hele er på skrift.

Hvad er det for et problem du har? Hvis jeg må spørge  Du kan jo skrive en pb, hvis du har lyst.

Det bare mig og min mand. Han er asylansøger. Vi fik afslag for familiesammenføring, fordi jeg ikke var 24 og nu kan jeg ike søge igen fordi der er kommet alt mulig regler som forhindrer det. Så nu står vi tilbage med. Vi ved ikke om vi skal flytte til Sverige eller bare søge efter de eu regler også tage til Tyskland i nogle måneder. Men jeg er så glad for bo her og min datter har det så godt i dagpleje. Ved ikke jeg skal gør sidder faktisk og græder når jeg skriver det.

Anmeld

23. februar 2011

ønskebørn74

ZamanogDania skriver:

Ved du hvad? Ligeså meget du er danskere så er jeg os danskere. Jeg respekter jeres kultur og alt mulig andet. Desuden har jeg ikke gjord Danmark noget hvis jeg vælger at får min søn omskåret.

Prøv og læs min indlæg inden du flipper ud. Jeg skrev alle har deres mening og de kan bare være uenige. Men du kan da godt skrive det på et pænt måde ligesom jeg gør. Jeg har aldrig kaldt nogen for racist.
Og ja jeg ved vi er i Danmark, og betaler skat ligesom alle andre. Respekter Danmarks regler. Så lad være med hele tiden skrive vi er danmark for det ved jeg udmærket godt.

Der er bare ikke noget pænt i at skære i sine børns kønsdele. Det kan bare ikke pakkes ind. Og heldigvis er der ved at komme skred i at få det forbudt. Og godt for de stakkels børn der ellers måtte igennem sådan et overgreb.

Anmeld

23. februar 2011

ZamanogDania

ønskebarn74 skriver:

Der er bare ikke noget pænt i at skære i sine børns kønsdele. Det kan bare ikke pakkes ind. Og heldigvis er der ved at komme skred i at få det forbudt. Og godt for de stakkels børn der ellers måtte igennem sådan et overgreb.

Ja okey godt for dig. Gider ikke diskutere med dig mere.
Hav en dejlig aften.

Anmeld

23. februar 2011

N&J

Vicki G skriver:

Har ikke sagt at spædbørn ikke mærker smerte! Men at det er beskedne smerter i forhold til hvor ondt det vil gøre på voksne mænk eller ældre børn.

Mener ikke dig.. men folk herinde har udtalt det flere gange og sagt grove ting.

Ikke ifølge de studier jeg har læst, også fordi at smerter aldrig er ens for alle patienter, dog er det helt rigtigt at det gør mindre ondt jo mindre barnet er, men det betyder ikke at det ikke gør ondt.. 

Anmeld

23. februar 2011

Louisiana

ZamanogDania skriver:

Jeg tror, at det hun mener er, at de 'fremmede' der kommer til Danmark, gerne vil værne om deres kultur, og gerne vil tage den med til Danmark, men når danskerne gerne vil værne om deres kultur, så bliver de kaldt fremmedhadske og racister. Bare en tanke.

Anmeld

23. februar 2011

sarahb

ZamanogDania skriver:

Det bare mig og min mand. Han er asylansøger. Vi fik afslag for familiesammenføring, fordi jeg ikke var 24 og nu kan jeg ike søge igen fordi der er kommet alt mulig regler som forhindrer det. Så nu står vi tilbage med. Vi ved ikke om vi skal flytte til Sverige eller bare søge efter de eu regler også tage til Tyskland i nogle måneder. Men jeg er så glad for bo her og min datter har det så godt i dagpleje. Ved ikke jeg skal gør sidder faktisk og græder når jeg skriver det.

Det er bare typisk. Ihh hvor må det være hårdt, er der slet ikk andet at gøre...?

Anmeld

23. februar 2011

MaliksMor

ZamanogDania skriver:

Jeg er faktisk enige i din indlæg lidt. Men det er som sagt åbent debat, og alle har ret til at sige sin mening. Men der er altså nogle som blæser på andres følelser.

Selvom man er uenige med hinanden( og det er det fantastiske ved en debat ellers havde det været en kedelig debat hvis alle var enige) så skal man vise respekt for andres kultur og religion. Jeg synes ikke det er ok at kalde andre for dårlig og skide forældre fordi man vælger at får sin søn blive omskåret.

Man kan vælge og sige at vi er uenige og kunne ikke finde på gør det mod min søn osv. Men ligefrem kalde os for skide forældre eller ligefrem mishandler vores børn er lige groft nok.

Jeg har da mange gangen været uenige med folk, men aldrig såret dem eller kaldt dem alt mulig.

Synes bare folk skal tænke sig en ekstra gang om inden de begynder at beskylde os for alt mulig. Det er nemlig ikke rart

Håber ikke det bliver taget alt for tung min indlæg

Anmeld

23. februar 2011

ønskebørn74

Louisiana28 skriver:

Jeg tror, at det hun mener er, at de 'fremmede' der kommer til Danmark, gerne vil værne om deres kultur, og gerne vil tage den med til Danmark, men når danskerne gerne vil værne om deres kultur, så bliver de kaldt fremmedhadske og racister. Bare en tanke.

Meget precist hvad jeg mente

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.