omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

Carina1977

missløhr skriver:

Jeg har stemt ja!Og nej det er ikke syndt for en lille dreng...Barnet lokalbedøves og mærker ikke smerte, så al den panik omkring omskæringen er nok en smule overdrevet.Barnet mærker ikke noget og der går højst et par dage så er drengen helt frisk igen.  Omskæring af drengebørn alt i alt et lille og ufarligt indgreb.Det er jo derfor at der anbefales at drengene omskæres mens de er babyer.

Jeg synes bare ikke man skal fordømme nogen forældre for noget som jo ikke skader barnets ve og vel.  
Hvorfor mener nogen at det et overgreb?Er det også et overgreb at lade sit barn vaccinere fordi barnet ikke er fyldt 18 endnu?"Søde lille skat, vi skal en tur til Indien skulle du få Kolera må du tage konsekvense for du skal nemlig helt selv hav retten til at vælge om du vil blive vaccineret".

At de skal bestemme selv når de er gamle nok, det er de færreste, der vil det, pga. smerten, der forøges jo ældre man bliver. Og desuden anbefales det ikke at omskæres når man er nået en vis alder..

Hmm jeg synes ikke du kan sammenligne det med en vaccine. De vacciner man får, når man skal til udlandet, er jo for at undgå alvorlig sygdom. Man fjerner vel ikke forhuden på små babyer pga. alvorlig sygdom? Det er vel et spørgsmål om religion og kultur.

Jeg vil ikke dømme folk, der vælger at lade deres børn omskære, men jeg vil aldrig nogensinde komme til at forstå det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Multebær

Jeg har stemt ja - men vil lade min søn vælge selv når han når en alder hvor han er i stand til at tage beslutning om dette. Går ud fra dette skal vente til omkring 15-16 års alderen. 

Anmeld

23. februar 2011

A&F

- det er satme synd....andet kan jeg ikke sige!!!

Og omvendt kan jeg sige, at det er synd ikke at blive omskåret, hvis det er det I vil have, når I disser os der stemmer ja.

Anmeld

23. februar 2011

MaliksMor

Multebær skriver:

Jeg har stemt ja - men vil lade min søn vælge selv når han når en alder hvor han er i stand til at tage beslutning om dette. Går ud fra dette skal vente til omkring 15-16 års alderen. 

Anmeld

23. februar 2011

L-Mortil3

Erklærer mig 100 % enig med Rosa, i alle indlæg!

Har stemt klart NEJ!

Liam er født med en lille spaltning af forhuden, de spurgte om vi ville have det syet sammen, fjernet eller bare lade det være, det er udelukkende en kosmetisk skavank.

DERFOR skal han sørme selv have lov at bestemme! Jeg skal dælme langt fra gøre mig til herre over hans tissemand, det er helt sikkert!

Anmeld

23. februar 2011

mor-til-vanessa

MariaE skriver:

Har jeg ikek ret til at kalde dem skide forældre????

Jo det gu fandme jeg da i hvert fald har.

For det er ONDT, UNØDVENDIGT og INTET MINDRE END MISHANLING.

Hadve det nu været så skide godt for kroppen at undvære forhuden, så var de sgu nok uden du!

Så nej, det skal ikek fjernes og SKAL gøre komplet ulovligt go strafbart, og er man sådan en forældre der gør det alligevel, er MAN IKKE egnet til at have de børn.

Nøjagttig det samme som for dem der slår sine børn fordi de mener det er den bedste opdragelse. NEJ det er det dælme ikke og bliver det ikke fordi niogle folk synes det er helt ok.

Så hvis jeg har lyst til at mene at folk der bevist gør det her ved deres børn er ONDSKABSFULDE, og fratager deres eget barn en vigtig beslutning i deres liv frem over, så er jeg mere end velkommen til, at synes det.

Nøjagtig som dem der gør det synes de er de bedste forældre i verden men vi andre er ved at brække os over dem og får lyst til at fjerne de stakkels børn fra dem for altid....sådan har JEG det og eftersom det er frit forum og mange er enige, også selv om jeg er meget ærligt i lige netop den holdning, Så må jeg kalde de forældre hvad jeg vil. for jeg er IKKE rasistisk, jeg vil skide på hvilken årsag der gør at de vælger på deres børns vegne, de opererer unødigt på et lilel barn og det gør man bare ikke. Færdig slut.

jamen så er halvdelen af verden onde og dårlige forældre. det kan godt være du ikke er racistisk, men du lyder rimelig fremmedfjensk.

hvis det var noget man havde gjort i dk, så er jeg sikker på alle jer der synes det er ondt intet problem havde med det. det er bare fordi det er "fremmed" i har sådan et kæmpe problem

Anmeld

23. februar 2011

Mulse-mor

Det er nu ikke kun religion der gør at man omskærer, i nogle lande er det også bare normen. Fx USA. Har I ikke set det afsnit af sex and the city, hvor Charlotte er sammen med en mand, der ikke er omskåret og det synes hun er helt ulækkert. Meget mystisk.

Anmeld

23. februar 2011

mor-til-vanessa

Mulse-mor skriver:

Det er nu ikke kun religion der gør at man omskærer, i nogle lande er det også bare normen. Fx USA. Har I ikke set det afsnit af sex and the city, hvor Charlotte er sammen med en mand, der ikke er omskåret og det synes hun er helt ulækkert. Meget mystisk.

ja nemlig. som jeg skrev til rosa tidligere så var det jo ikke sikkert jeg synes omskæring er ok pga religion.

jeg er kristen og der "skal" man ikke omskæres. men hvis jeg får en dreng senere i livet, ja så skal han omskæres. og så må folk synes jeg er noget så grusom. 

jeg har både være sammen med mænd som var omskåret og ikke er omskåret, og synes helt klart at det er "lækrest" at man er omskåret. og nemlig i usa er det også noget man gør, og derover er de kristne

Anmeld

23. februar 2011

Louisiana

mor-til-vanessa skriver:

jamen så er halvdelen af verden onde og dårlige forældre. det kan godt være du ikke er racistisk, men du lyder rimelig fremmedfjensk.

hvis det var noget man havde gjort i dk, så er jeg sikker på alle jer der synes det er ondt intet problem havde med det. det er bare fordi det er "fremmed" i har sådan et kæmpe problem

Jeg kan fortælle dig, at det for mit vedkommende intet har med dét at gøre, og jeg bliver nød til at sige, at jeg er dødtræt af ikke at kunne sige min mening uden at blive kaldt fremmedhadsk eller racist (ved godt at lige netop det indlæg jeg citere ikke var rettet mod mig, men det kunne det lige så godt ha været). De to ord er simpelthen så misbrugt!!

Det er i Danmark lovligt at have sex med dyr - men derfor er det ikke noget jeg bifalder overhovedet!! Og det er ikke en fremmed kultur der har bragt det ind i landet. Alt har altså ikke nødvendigvis noget at gøre med at være fremmedhadsk eller racistisk. Er så træt af at alle kaster de ord omkring sig lige så snart man ikke er fuldstændig åben for alt man bliver budt

Anmeld

23. februar 2011

slettet_7530

Louisiana28 skriver:

Jeg kan fortælle dig, at det for mit vedkommende intet har med dét at gøre, og jeg bliver nød til at sige, at jeg er dødtræt af ikke at kunne sige min mening uden at blive kaldt fremmedhadsk eller racist (ved godt at lige netop det indlæg jeg citere ikke var rettet mod mig, men det kunne det lige så godt ha været). De to ord er simpelthen så misbrugt!!

Det er i Danmark lovligt at have sex med dyr - men derfor er det ikke noget jeg bifalder overhovedet!! Og det er ikke en fremmed kultur der har bragt det ind i landet. Alt har altså ikke nødvendigvis noget at gøre med at være fremmedhadsk eller racistisk. Er så træt af at alle kaster de ord omkring sig lige så snart man ikke er fuldstændig åben for alt man bliver budt

Jeg synes du skriver nogle meget kloge ting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.