Du kunne jo læse denne artikel, og få et lille indblik om omskæring.. http://jp.dk/indland/article1517612.ece
Mange herinde taler uden viden omkring dette emne. Jeg synes man skal vide noget omkring et emne får man begynder at dømme folk for deres holdninger. Man er ikke børnemishandler af den grund! Lige lovligt groft sagt.
Jeg har for nyligt været til foredrag med en sygeplejeske og et andet med læger uden grænser, de fortalte om omskæring, hvad de havde set, hvad deres professionelle vurdering var omkring selve omskæringen, og begge argumentere for kulturens ret til at gøre det, men også at det var et unødvendigt indgreb og at barnet oplevede smerte½, den ene var læge.. så jeg regner med hun ved hvad hun taler om..
Og nu er dette en artikel, IKKE en videnskabelig artikel skrevet af læger, jeg ved at der sikkert findes videnskabelige artikler for både din og min påstand, men jeg må stadig indrømme at jeg aldrig er stødt på en artikel der påstod at det ikke gjorde ondt på et spædbarn, fordi det var spæd, nerverne er jo udviklet på huden, og tryllecreme bruger jeg selv, men det betyder ikke at det ikke gør ondt at få en blodprøve, selvom jeg smørre det på..
Anmeld