omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

ønskebørn74

Rosa skriver:

Man kan da ikke sammenligne nissetøj med at skære i et barns kønsdele???

Jeg synes på ingen måde at det er fordomsfuldt at have en holdning til omskæring af religiøse/kulturelle årsager - det er sund fornuft.

Der ER ingen acceptabel grund udover de eventuelle medicinske årsager som måtte findes. Og de er acceptable fordi det er smertefuldt for et barn at leve et liv med en forsnævret forhud - jeg forstår slet ikke at du kan stille spørgsmålstegn ved hvorfor der er forskel på en religiøs og en medicinsk omskæring

Det er menneskeskabte fordrejede holdninger til hvad der er "urent" på en menneskekrop, og det er underordnet om barnet senere i livet kan huske smerten eller ej - voksne mennesker har ingen ret til at udføøre unødvendige kirurgiske indgreb på et barns krop UANSET traditioner.

Og hvis det udelukkende er fordi man synes det er mere hygiejnisk - hvad så med at lære sin søn at vaske sig ordentligt bag forhuden? Personligt kender jeg ingen mænd som ikke kan finde ud af det. 

Jeg mener ikke at det er fordomme - den slags overgreb på en menneskekrop skal ikke beskyttes af misforståede hensyn til religion eller forældrenes personlige holdninger! Der findes ikke religiøse børn, kun religiøse forældre.

Min søn er hverken døbt eller andet - og jeg forbeholder mig retten til at fejre de højtider jeg har lyst til - ikke fordi jeg tror på en gud, men fordi jeg har lyst til at visse dage skal være særlige uanset hvilken oprindelse de så har. 

Mvh

Rosa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

ønskebørn74

Rosa skriver:

Det er et bevidst valg man tager PÅ FORHÅND! Hvorfor ikke vente til barnet selv kan vælge??? Så er man jo moden nok til at tage smerten med, hvis det er vigtigt for en... 

Og hvad er forskellen på at skamfere tissemanden på en dreng, og på at skamfere en pige? INGEN forskel!!! Det er stadig at skære i et barns kønsorganer uden nogen grund andet end at forældrene lige synes at det er pænere eller at de er religiøse og det skal barnet så bare finde sig i. 

Når der bliver skrevet hårdt her, er det fordi vi taler om at skære i små børn, det kræver en direkte tone imod jer som synes at det bare er en fin-fin ide.  Og så længe man skriver pænt, argumenterer sagligt og holder sig til emnet så kan jeg ikke se noget forkert i at udtrykke stærke holdninger. 

Synes du har ret i det meste for jeg er meget imod omskæring.. Men ved den kvindelige, skærer de klitoris og indre skamlæber væk.. De fjerner hendes sexualitet.. Det er ikke det den mandlige går ud på..

Synes ingen af dem er ok, og det er børnemishandling.. Men den kvindelige er endu værre.. Har en venninde fra Somalia og intet kan beskrive den sorg jeg føler for det overgreb hun blev udsat for..

Anmeld

23. februar 2011

Louisiana

mor-til-vanessa skriver:

nej nu var det jo ikke dig jeg citerede. jeg har ikke skrevet nogen steder at du er racistisk.

men nu er det fakta at en del danskere ER fremmedhadske, der har f.eks været noget om det i tv avisen her til aften. så det er fakta!

og jeg synes rigtig tit at man er imod noget der skiller jeg ud fra sin egen kultur. og mariae er altså lige lidt for grov i munden, når hun skriver som man gør.

bare fordi i er uenige i omskæring så er man ikke en dårlig forældre og fortjener ikke sit barn mindre!

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at der ikke findes nogen fremmedhadske mennesker i Danmark, for det er da vist ingen hemmelighed, at der gør det. Og det er ikke noget der er enestående for Danmark, det findes overalt i verden. Selv i Afrika slår afrikanere 'hvide' ihjel blot fordi de er 'hvide' og er bosatte i Afrika. Det findes overalt, og jeg har aldrig påstået andet. Men nu er det de folk der deltager her i debatten vi må tage stilling til, ikke hele det danske land, eller hele verden, for den sags skyld.

Ja, der er mange der er imod nogle ting, som ikke er en del af deres egen kultur, og det burde der faktisk ikke være noget galt med at mene. Der er nok ikke mange danskere, der ville tillade kinesere at spise hunde og katte blot fordi det er helt normalt i deres kultur, og de gerne vil tage deres egen kultur med til Danmark. Det handler ikke nødvendigvis om at være fremmedhadsk, det handler mere om hvad man mener er rigtigt og forkert, og hvilken morale man er opdraget med. Desuden er langt de fleste brugere herinde faktisk nogle af de mest åbenhjertede, favnende mennesker jeg længe er stødt på - og nu er det jo dem der deltager i dette forum og i denne debat vi nødvendigvis må tage udgangspunkt i.

Anmeld

23. februar 2011

Louisiana

Tilmeldt skriver:

Gud, hvor skriver du bare godt, kunne ik være mere enig!!!!!!!

Stine og Lisa.

Tak

Anmeld

23. februar 2011

ZamanogDania

Louisiana28 skriver:

Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at der ikke findes nogen fremmedhadske mennesker i Danmark, for det er da vist ingen hemmelighed, at der gør det. Og det er ikke noget der er enestående for Danmark, det findes overalt i verden. Selv i Afrika slår afrikanere 'hvide' ihjel blot fordi de er 'hvide' og er bosatte i Afrika. Det findes overalt, og jeg har aldrig påstået andet. Men nu er det de folk der deltager her i debatten vi må tage stilling til, ikke hele det danske land, eller hele verden, for den sags skyld.

Ja, der er mange der er imod nogle ting, som ikke er en del af deres egen kultur, og det burde der faktisk ikke være noget galt med at mene. Der er nok ikke mange danskere, der ville tillade kinesere at spise hunde og katte blot fordi det er helt normalt i deres kultur, og de gerne vil tage deres egen kultur med til Danmark. Det handler ikke nødvendigvis om at være fremmedhadsk, det handler mere om hvad man mener er rigtigt og forkert, og hvilken morale man er opdraget med. Desuden er langt de fleste brugere herinde faktisk nogle af de mest åbenhjertede, favnende mennesker jeg længe er stødt på - og nu er det jo dem der deltager i dette forum og i denne debat vi nødvendigvis må tage udgangspunkt i.

Jeg er faktisk enige i din indlæg lidt. Men det er som sagt åbent debat, og alle har ret til at sige sin mening. Men der er altså nogle som blæser på andres følelser.

Selvom man er uenige med hinanden( og det er det fantastiske ved en debat ellers havde det været en kedelig debat hvis alle var enige) så skal man vise respekt for andres kultur og religion. Jeg synes ikke det er ok at kalde andre for dårlig og skide forældre fordi man vælger at får sin søn blive omskåret.

Man kan vælge og sige at vi er uenige og kunne ikke finde på gør det mod min søn osv. Men ligefrem kalde os for skide forældre eller ligefrem mishandler vores børn er lige groft nok.

Jeg har da mange gangen været uenige med folk, men aldrig såret dem eller kaldt dem alt mulig.

Synes bare folk skal tænke sig en ekstra gang om inden de begynder at beskylde os for alt mulig. Det er nemlig ikke rart

Håber ikke det bliver taget alt for tung min indlæg

Anmeld

23. februar 2011

Louisiana

ZamanogDania skriver:

Jeg er faktisk enige i din indlæg lidt. Men det er som sagt åbent debat, og alle har ret til at sige sin mening. Men der er altså nogle som blæser på andres følelser.

Selvom man er uenige med hinanden( og det er det fantastiske ved en debat ellers havde det været en kedelig debat hvis alle var enige) så skal man vise respekt for andres kultur og religion. Jeg synes ikke det er ok at kalde andre for dårlig og skide forældre fordi man vælger at får sin søn blive omskåret.

Man kan vælge og sige at vi er uenige og kunne ikke finde på gør det mod min søn osv. Men ligefrem kalde os for skide forældre eller ligefrem mishandler vores børn er lige groft nok.

Jeg har da mange gangen været uenige med folk, men aldrig såret dem eller kaldt dem alt mulig.

Synes bare folk skal tænke sig en ekstra gang om inden de begynder at beskylde os for alt mulig. Det er nemlig ikke rart

Det vil jeg til dels give dig ret i. For nogen er omskæring børnemishandling, og derfor reagere de så stærkt som de gør. Men ja, man kan godt skrive det på en ordenlig måde. På den anden side er det heller ikke okay, at kalde folk for fremmedhadske, fordi de ikke synes det er okay med omskæring.

Anmeld

23. februar 2011

CamillaValby

ZamanogDania skriver:

Anmeld

23. februar 2011

ZamanogDania

Louisiana28 skriver:

Det vil jeg til dels give dig ret i. For nogen er omskæring børnemishandling, og derfor reagere de så stærkt som de gør. Men ja, man kan godt skrive det på en ordenlig måde. På den anden side er det heller ikke okay, at kalde folk for fremmedhadske, fordi de ikke synes det er okay med omskæring.

Det er da godt der er enige med mig lidt
Men som sagt jeg vil ikke begynde skændes med folk eller "svine" dem til.
Jeg er i den her hjemmeside fordi jeg synes det er en dejlig hjemmeside med dejlige mennesker. Så hvis der er en der begynder sig noget groft til mig så afslutter jeg min samtale med personen. Vil nemlig ikke ødelægge min dag på det.

Jeg har nok problemer i min hver dag, så skal ikke have en ny her.
Knus en mor som har et stort problem i forvejen, men ikke ved hvordan hun kommer ud af det

Anmeld

23. februar 2011

ZamanogDania

CamillaValby skriver:

Tak

Anmeld

23. februar 2011

ønskebørn74

ZamanogDania skriver:

Tage hensyn til andre kulturer, ja men nu bor vi i Danmark. Og jeg er dansker og har en mening ud fra min kultur og religion. Og jeg er så pisse træt af ikke at måtte have en mening. Hvor er hensyntagen til vores kultur? Bor man i et andet land, må man jo indrette sig efter det sted man bor. Jeg kan sgu da heller ikke tage til et islamisk land og rende igennem byen i bikini. Og her er vi åbne om vore meninger. Og jeg hader omskæring. Det er børnemishandling og burde straffes med frakendelse af sine børn og fængselsstraf. Og det er min oprigtige mening. Man kan ikke med vilje skære i sit barns kønsoganer, bare fordi det er en tradition. Det er sygt og hører ikke hjemme her.

Og nej jeg er ikke racist, jeg har selv været sammen med en iransk mand i 8år og min stedfar er heller ikke dansk. Og ingen af dem mener at man har ret til at tage hver eneste lille detalje af sin tradition med sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.