mor-til-vanessa skriver:
nej nu var det jo ikke dig jeg citerede. jeg har ikke skrevet nogen steder at du er racistisk.
men nu er det fakta at en del danskere ER fremmedhadske, der har f.eks været noget om det i tv avisen her til aften. så det er fakta!
og jeg synes rigtig tit at man er imod noget der skiller jeg ud fra sin egen kultur. og mariae er altså lige lidt for grov i munden, når hun skriver som man gør.
bare fordi i er uenige i omskæring så er man ikke en dårlig forældre og fortjener ikke sit barn mindre!
Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt, at der ikke findes nogen fremmedhadske mennesker i Danmark, for det er da vist ingen hemmelighed, at der gør det. Og det er ikke noget der er enestående for Danmark, det findes overalt i verden. Selv i Afrika slår afrikanere 'hvide' ihjel blot fordi de er 'hvide' og er bosatte i Afrika. Det findes overalt, og jeg har aldrig påstået andet. Men nu er det de folk der deltager her i debatten vi må tage stilling til, ikke hele det danske land, eller hele verden, for den sags skyld.
Ja, der er mange der er imod nogle ting, som ikke er en del af deres egen kultur, og det burde der faktisk ikke være noget galt med at mene. Der er nok ikke mange danskere, der ville tillade kinesere at spise hunde og katte blot fordi det er helt normalt i deres kultur, og de gerne vil tage deres egen kultur med til Danmark. Det handler ikke nødvendigvis om at være fremmedhadsk, det handler mere om hvad man mener er rigtigt og forkert, og hvilken morale man er opdraget med. Desuden er langt de fleste brugere herinde faktisk nogle af de mest åbenhjertede, favnende mennesker jeg længe er stødt på - og nu er det jo dem der deltager i dette forum og i denne debat vi nødvendigvis må tage udgangspunkt i.
Anmeld