omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

MaliksMor

Dictes mor skriver:

Ja. Da jeg læste omskæring tænkte jeg på den man foretager på piger, jeg er mor til en pige. Og det er i mine øjne noget af det mest forfærdelige i verden. 

Jeg synes, at den er lidt svær med drenge. Umiddelbart ville jeg sige nej, men jeg kommer jo også fra en helt anden kultur, en hvor man beholder drengene intakte, og jeg kan jo godt forstå, at man i de kulturer, hvor man gør det, fordi det ellers anses for urent, og det kan jeg godt følge. 

Som jeg ser det, er der simpelthen tale om kulturforskelle, der gør at jeg reagerer som jeg gør, uden lige først at tænke over, hvorfor det lige er, at det bliver gjort. Jeg mener ikke, at det skal forbydes. Man risikerer, at det bliver gjort på en uprofessionel og farlig måde. 

jeg er fuldstændig enig at at det er SÅ fortkert at en pige bliver omskåret. Det er ren mishandling...

og med drenge børn, synes jeg det er ærveligt hvis det bliver gjort forbudt, fordi så dem som alligvel gerne vil ha' deres børn omskåret de går ned til en som måske ikke er speciliest indenfor det område. HVorfor ikke gøre det Lovligt nu hvor er der er så mange forskellige kultuere i danmark, så kan man gå op på hospitlet med sit barn og få det ordnet! istedet for, som jeg skrev lige før.. at få det gjort i et eller anden skummelt lægehus en lørdaG!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

slettet_7530

CamillaRH skriver:

jeg er fuldstændig enig at at det er SÅ fortkert at en pige bliver omskåret. Det er ren mishandling...

og med drenge børn, synes jeg det er ærveligt hvis det bliver gjort forbudt, fordi så dem som alligvel gerne vil ha' deres børn omskåret de går ned til en som måske ikke er speciliest indenfor det område. HVorfor ikke gøre det Lovligt nu hvor er der er så mange forskellige kultuere i danmark, så kan man gå op på hospitlet med sit barn og få det ordnet! istedet for, som jeg skrev lige før.. at få det gjort i et eller anden skummelt lægehus en lørdaG!!

Det kan man også gøre men så mener jeg at der skal være brugerbetaling på, da det ikke er en nødvendig operation

Anmeld

23. februar 2011

MaliksMor

Albertesmor skriver:

Det kan man også gøre men så mener jeg at der skal være brugerbetaling på, da det ikke er en nødvendig operation

Selvf skal der være det. Man betaler i forvejenen for at få det gjort.

- Skal lige siges at min søn ikke skal omskærres som baby! Han får et valg når han bliver større, som min kæreste må snakke med ham om

Anmeld

23. februar 2011

slettet_7530

CamillaRH skriver:

Selvf skal der være det. Man betaler i forvejenen for at få det gjort.

- Skal lige siges at min søn ikke skal omskærres som baby! Han får et valg når han bliver større, som min kæreste må snakke med ham om

det er jeg superglad for at hører

Anmeld

23. februar 2011

Gustavsmor

RiUL skriver:

Armen der må da være en grund til at drenge bliver født med forhud, hvorfor så fjerne den?!

Præcist! Der er sgu da en grund til at forhuden er der.... Er forarget! Fatter slet ikke hvordan man kan gøre det mod sit barn! Er SÅ enig med ROSA i den her debat....

Anmeld

23. februar 2011

RiUL

Gustavsmor skriver:

Præcist! Der er sgu da en grund til at forhuden er der.... Er forarget! Fatter slet ikke hvordan man kan gøre det mod sit barn! Er SÅ enig med ROSA i den her debat....

Ja er da også det jeg tænker  tsk tsk

Anmeld

23. februar 2011

missløhr

Jeg har stemt ja!Og nej det er ikke syndt for en lille dreng...Barnet lokalbedøves og mærker ikke smerte, så al den panik omkring omskæringen er nok en smule overdrevet.Barnet mærker ikke noget og der går højst et par dage så er drengen helt frisk igen.  Omskæring af drengebørn alt i alt et lille og ufarligt indgreb.Det er jo derfor at der anbefales at drengene omskæres mens de er babyer.

Jeg synes bare ikke man skal fordømme nogen forældre for noget som jo ikke skader barnets ve og vel.  
Hvorfor mener nogen at det et overgreb?Er det også et overgreb at lade sit barn vaccinere fordi barnet ikke er fyldt 18 endnu?"Søde lille skat, vi skal en tur til Indien skulle du få Kolera må du tage konsekvense for du skal nemlig helt selv hav retten til at vælge om du vil blive vaccineret".

At de skal bestemme selv når de er gamle nok, det er de færreste, der vil det, pga. smerten, der forøges jo ældre man bliver. Og desuden anbefales det ikke at omskæres når man er nået en vis alder..

Anmeld

23. februar 2011

Saka

missløhr skriver:

Jeg har stemt ja!Og nej det er ikke syndt for en lille dreng...Barnet lokalbedøves og mærker ikke smerte, så al den panik omkring omskæringen er nok en smule overdrevet.Barnet mærker ikke noget og der går højst et par dage så er drengen helt frisk igen.  Omskæring af drengebørn alt i alt et lille og ufarligt indgreb.Det er jo derfor at der anbefales at drengene omskæres mens de er babyer.

Jeg synes bare ikke man skal fordømme nogen forældre for noget som jo ikke skader barnets ve og vel.  
Hvorfor mener nogen at det et overgreb?Er det også et overgreb at lade sit barn vaccinere fordi barnet ikke er fyldt 18 endnu?"Søde lille skat, vi skal en tur til Indien skulle du få Kolera må du tage konsekvense for du skal nemlig helt selv hav retten til at vælge om du vil blive vaccineret".

At de skal bestemme selv når de er gamle nok, det er de færreste, der vil det, pga. smerten, der forøges jo ældre man bliver. Og desuden anbefales det ikke at omskæres når man er nået en vis alder..

Anmeld

23. februar 2011

MaliksMor

Gustavsmor skriver:

Hvis du nu dine forældre var Jøder/Muslimer osv - så ville du jo ikke skrive sådan der..

Anmeld

23. februar 2011

MaliksMor

missløhr skriver:

Enig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.