omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2011

lollandpigen

Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2011

Calliope

CamillaRH skriver:

Hej tøser.

Nu gik der lidt meget snak i den omkring omskæring i det andet indlæg.
Synes du/I det er OK at omskærres ens barn ( Dreng )

Beskriv gerne, hvorfor du/i stemmer som i gør..

Jeg synes den er rigtig svær!

Jeg kender drenge, som er blevet omskåret pga for snævre forhude og lignende - og hvis man allerede ved det, når barnet er lille, så synes jeg ikke det gør noget  Der er jo ingen grund til at barnet skal lide indtil han bliver ældre...

Anmeld

23. februar 2011

Fru Nielsen

Rosa skriver:

Man kunne jo lære sin dreng at bruge et kondom og alle de piger som han engang skal have sex med får vaccinen som børn i dag. 

Jeg ser ingen grund til at du begynder at skære i dine små drenges tissemænd bare fordi du lige synes - hvad er det for noget??? Hvad giver dig ret til det? Hvorfor dog ikke lade ham selv bestemme - det er HANS tissemand - IKKE din! Du har ingen ret til at skære i den og udsætte ham for et TOTALT UNØDVENDIGT kirurgisk indgreb!!!

Jeg må indrømme at din holdning er skræmmende - at du er villig til at lade dit lille perfekte barn skære i, bare fordi... Det har jeg en holdning til - en STÆRK holdning og jeg håber for dit barns skyld at det er forbudt til den tid.  Ingen forældre burde udsætte deres perfekte små børn for et TOTALT UNØDVENDIGT indgreb fordi de "bare synes". 

Beklager hvis indlægget blev fjendtligt, men det du skriver er i mine øjne så fuldstændigt forkasteligt, og jeg synes ikke du har en eneste god grund til at gøre det. Stakkels små drenge!!! 

Mht. de voksne mænd der ikke lider under indgrebet - nej da - man kan jo ikke savne en forhud man aldrig har haft eller taget stilling til om man vil af med! 

Er okay du har en holdning.... Men er det okay at blive personlig og fjentlig?????

Til spørgsmålet... Nej jeg syntes overhovedet ikke det er okay at omskære sine børn. MEDMINDRE det er af medicinske grunde, og yderst nødvendig.... Jeg mener det er et forfærdelig overgreb, som man som forældre vælger at yde på sine børn. Og det syntes jeg er forkastelig at man kan få sig selv til.....

Anmeld

23. februar 2011

ønskebørn74

Vicki G skriver:

Du kunne jo læse denne artikel, og få et lille indblik om omskæring.. http://jp.dk/indland/article1517612.ece

Mange herinde taler uden viden omkring dette emne. Jeg synes man skal vide noget omkring et emne får man begynder at dømme folk for deres holdninger. Man er ikke børnemishandler af den grund! Lige lovligt groft sagt.

Jeg har set in real life... Så...

Anmeld

23. februar 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Rosa skriver:

Selvfølgelig er det ikke OK at skære et stykke af et barns tissemand!!!

Hvis det er så vigtigt for ham så kan han få det gjort når han er blevet voksen!

Det er overhovedet ikke til diskussion og alle de religiøse (hvem filan vælger en religion hvor den slags vanvittige ritualer indgår??!!!)/hyggiejnemæssige (som om ikke-omskårede mænd ikke kan finde ud af at vaske sig?!) såkaldte "argumenter" er ubrugelige!

SELVFØLGELIG må man ikke skære i en lille drengs tissemand fordi "man synes" det er det der skal til. 

hep hep....

Anmeld

23. februar 2011

Muffinmus

ZamanogDania skriver:

Undskyld mig hvis du er uenige så er det helt i orden, men ligefrem kalde dem for skide forældre så er det helt op i vejret!
Du har ikke lov til kalde dem for skide forældre, bare fordi vi/dem mener at det er det rigtig at gør. kan slet ikke forstår der er nogle der klapper hænder for det du skrev

Har jeg ikek ret til at kalde dem skide forældre????

Jo det gu fandme jeg da i hvert fald har.

For det er ONDT, UNØDVENDIGT og INTET MINDRE END MISHANLING.

Hadve det nu været så skide godt for kroppen at undvære forhuden, så var de sgu nok uden du!

Så nej, det skal ikek fjernes og SKAL gøre komplet ulovligt go strafbart, og er man sådan en forældre der gør det alligevel, er MAN IKKE egnet til at have de børn.

Nøjagttig det samme som for dem der slår sine børn fordi de mener det er den bedste opdragelse. NEJ det er det dælme ikke og bliver det ikke fordi niogle folk synes det er helt ok.

Så hvis jeg har lyst til at mene at folk der bevist gør det her ved deres børn er ONDSKABSFULDE, og fratager deres eget barn en vigtig beslutning i deres liv frem over, så er jeg mere end velkommen til, at synes det.

Nøjagtig som dem der gør det synes de er de bedste forældre i verden men vi andre er ved at brække os over dem og får lyst til at fjerne de stakkels børn fra dem for altid....sådan har JEG det og eftersom det er frit forum og mange er enige, også selv om jeg er meget ærligt i lige netop den holdning, Så må jeg kalde de forældre hvad jeg vil. for jeg er IKKE rasistisk, jeg vil skide på hvilken årsag der gør at de vælger på deres børns vegne, de opererer unødigt på et lilel barn og det gør man bare ikke. Færdig slut.

Anmeld

23. februar 2011

josefine´s mor

det burde forbydes. vis barnet ikke er myndig og selv vælger det

Anmeld

23. februar 2011

ZamanogDania

MariaE skriver:

Har jeg ikek ret til at kalde dem skide forældre????

Jo det gu fandme jeg da i hvert fald har.

For det er ONDT, UNØDVENDIGT og INTET MINDRE END MISHANLING.

Hadve det nu været så skide godt for kroppen at undvære forhuden, så var de sgu nok uden du!

Så nej, det skal ikek fjernes og SKAL gøre komplet ulovligt go strafbart, og er man sådan en forældre der gør det alligevel, er MAN IKKE egnet til at have de børn.

Nøjagttig det samme som for dem der slår sine børn fordi de mener det er den bedste opdragelse. NEJ det er det dælme ikke og bliver det ikke fordi niogle folk synes det er helt ok.

Så hvis jeg har lyst til at mene at folk der bevist gør det her ved deres børn er ONDSKABSFULDE, og fratager deres eget barn en vigtig beslutning i deres liv frem over, så er jeg mere end velkommen til, at synes det.

Nøjagtig som dem der gør det synes de er de bedste forældre i verden men vi andre er ved at brække os over dem og får lyst til at fjerne de stakkels børn fra dem for altid....sådan har JEG det og eftersom det er frit forum og mange er enige, også selv om jeg er meget ærligt i lige netop den holdning, Så må jeg kalde de forældre hvad jeg vil. for jeg er IKKE rasistisk, jeg vil skide på hvilken årsag der gør at de vælger på deres børns vegne, de opererer unødigt på et lilel barn og det gør man bare ikke. Færdig slut.

Jaja det siger vi bare. Det er din mening
Du kan bare kalde os andre for dårlig forældre, for du ved ikke en skid om vi er dårlig eller gode. Hvis det var så slem så havde det været forbudt for mange mange år siden.

Nu ved jeg ikke diskutere med dig mere. For det nytter ikke noget. Hav en fantastisk dag

Anmeld

23. februar 2011

Vicki G

ønskebarn74 skriver:

Jeg har set in real life... Så...

Det har jeg også!

Anmeld

23. februar 2011

Vicki G

skønneunger skriver:

lige netop det indlæg der er da ikke godt som argument for at man skal omskære

Kommer vel an på hvordan man læser og fortolker det!

Men enhver har lov at mene hvad de vil. Det er ikke til at diskutere ens meninger eller synspunkter, hvis folk ikke lige synes det passer til lige præcis dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.