omskæring..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2011

LR85

Rosa skriver:

Man kunne jo lære sin dreng at bruge et kondom og alle de piger som han engang skal have sex med får vaccinen som børn i dag. 

Jeg ser ingen grund til at du begynder at skære i dine små drenges tissemænd bare fordi du lige synes - hvad er det for noget??? Hvad giver dig ret til det? Hvorfor dog ikke lade ham selv bestemme - det er HANS tissemand - IKKE din! Du har ingen ret til at skære i den og udsætte ham for et TOTALT UNØDVENDIGT kirurgisk indgreb!!!

Jeg må indrømme at din holdning er skræmmende - at du er villig til at lade dit lille perfekte barn skære i, bare fordi... Det har jeg en holdning til - en STÆRK holdning og jeg håber for dit barns skyld at det er forbudt til den tid.  Ingen forældre burde udsætte deres perfekte små børn for et TOTALT UNØDVENDIGT indgreb fordi de "bare synes". 

Beklager hvis indlægget blev fjendtligt, men det du skriver er i mine øjne så fuldstændigt forkasteligt, og jeg synes ikke du har en eneste god grund til at gøre det. Stakkels små drenge!!! 

Mht. de voksne mænd der ikke lider under indgrebet - nej da - man kan jo ikke savne en forhud man aldrig har haft eller taget stilling til om man vil af med! 

ROSA, jeg er SÅ enig i alle dine indlæg, også dine 'grove' da de er godt argumenteret og jeg giver dig fuldstændig ret og er meget enig i dine holdninger og meninger.

og dernæst, SELVFØLGELIG nej til omskæring!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2011

Chamomile

Jeg har stemt både-og, da jeg klart foretrækker at det er barnets egen beslutning og ikke forældrenes- men samtidig har jeg respekt for, at folk vælger det ud fra kultur/religion.

Anmeld

22. februar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Tja, synes ikke det er så sort/hvidt.  Min bror er omskåret. Hvorfor? Tradition i min familie, og han har altså ikke lidt overlast.

Vil ikke påstå at mine forældre nogensinde har været børnemishandlere og synes lige man skal vælge sine ordvalg med omhu...

Men det er så bare min mening.

Anmeld

22. februar 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Chamomile skriver:

Jeg har stemt både-og, da jeg klart foretrækker at det er barnets egen beslutning og ikke forældrenes- men samtidig har jeg respekt for, at folk vælger det ud fra kultur/religion.

Anmeld

22. februar 2011

N&J

Louisiana28 skriver:

Det handler jo egentlig heller ikke om hvad nogen gør i andre lande. Vi er i Danmark, og det er det land vi skal gå ud fra. Det bliver vi nød til, ellers kan det ikke fungere. Desuden er det ikke danskerne der trækker nogen noget over hovedet, men de med den kultur og religion, som bifalder omskæring, der vil trække noget over hovedet på danskerne. De kinesere der i Danmark kræver jo heller ikke at få lov til, at spise hunde og katte, selvom det er helt naturligt i deres hjemland.

min pointe var at der er forskel på øjenene der ser, der er jo mennesker i dk som mener det en normal ting, ligesom det ikke var nær så ilde set at ryge under graviditeten for år tilbage, stadig den dag i dag er der jo mennesker, der argumentere for deres ret til at ryge selvom vi alle kender til de sundhedsrisiko der er for barnet, men vi kan altså ikke bestemme for disse mennesker at de skal følge VORES måde at anskue rygning el. omskæring på når det ikke er strafbart, så er det op til den enkelte om man vil udsætte sit barn for det (det gælder begge dele).

Jeg ville aldrig selv lade mine børn omskære, og vil hjertens gerne argumentere for hvorfor jeg ikke syntes det er hensigtsmæssigt, men jeg mener stadig vi skal respektere folks valg, selvom vi ikke bifalder det..

Og så lige en sidebemærkning, til hende der siger at spædbørn ikke mærker særlig meget smerte.. come on, det er ikke et argument jeg vil vælge at tro på uden håndgribelige videnskabelig dokumentation 

Anmeld

22. februar 2011

Louisiana

N&J skriver:

min pointe var at der er forskel på øjenene der ser, der er jo mennesker i dk som mener det en normal ting, ligesom det ikke var nær så ilde set at ryge under graviditeten for år tilbage, stadig den dag i dag er der jo mennesker, der argumentere for deres ret til at ryge selvom vi alle kender til de sundhedsrisiko der er for barnet, men vi kan altså ikke bestemme for disse mennesker at de skal følge VORES måde at anskue rygning el. omskæring på når det ikke er strafbart, så er det op til den enkelte om man vil udsætte sit barn for det (det gælder begge dele).

Jeg ville aldrig selv lade mine børn omskære, og vil hjertens gerne argumentere for hvorfor jeg ikke syntes det er hensigtsmæssigt, men jeg mener stadig vi skal respektere folks valg, selvom vi ikke bifalder det..

Og så lige en sidebemærkning, til hende der siger at spædbørn ikke mærker særlig meget smerte.. come on, det er ikke et argument jeg vil vælge at tro på uden håndgribelige videnskabelig dokumentation 

Jeg fangede godt din pointe  Men hvad man gør i andre lande skal ikke bare være lovligt i Danmark fordi det er lovligt i andre lande/kulture/religioner. Det kan slet heller ikke lade sig gøre, for uanset hvad, så vil der være noget der modarbejder hinanden.

Rygning under graviditet er jo heller ikke en tradition for en kultur eller religion.

Selvom det er lovligt behøver det ikke at være okay. Det er også lovligt at have sex med dyr i Danmark, men derfor synes jeg overhovedet ikke det er okay!

Anmeld

23. februar 2011

Dictes mor

CamillaRH skriver:

hehe, det skulle ligefrem gentages

Ja. Da jeg læste omskæring tænkte jeg på den man foretager på piger, jeg er mor til en pige. Og det er i mine øjne noget af det mest forfærdelige i verden. 

Jeg synes, at den er lidt svær med drenge. Umiddelbart ville jeg sige nej, men jeg kommer jo også fra en helt anden kultur, en hvor man beholder drengene intakte, og jeg kan jo godt forstå, at man i de kulturer, hvor man gør det, fordi det ellers anses for urent, og det kan jeg godt følge. 

Som jeg ser det, er der simpelthen tale om kulturforskelle, der gør at jeg reagerer som jeg gør, uden lige først at tænke over, hvorfor det lige er, at det bliver gjort. Jeg mener ikke, at det skal forbydes. Man risikerer, at det bliver gjort på en uprofessionel og farlig måde. 

Anmeld

23. februar 2011

Giraffen

Louisiana28 skriver:

Men nu er vi altså i Danmark og ikke i USA

Ja, men der blev spurgt mere generelt om hvad jeg synes og har selv været kærester med en amerikaner og derfor fået indblik i deres kultur - så derfor svarede jeg ud fra hvad jeg ved og ikke ud fra de grænser hvorindefor jeg bor

Anmeld

23. februar 2011

Vicki G

N&J skriver:

Du kunne jo læse denne artikel, og få et lille indblik om omskæring.. http://jp.dk/indland/article1517612.ece

Mange herinde taler uden viden omkring dette emne. Jeg synes man skal vide noget omkring et emne får man begynder at dømme folk for deres holdninger. Man er ikke børnemishandler af den grund! Lige lovligt groft sagt.

Anmeld

23. februar 2011

skønneunger

Vicki G skriver:

Du kunne jo læse denne artikel, og få et lille indblik om omskæring.. http://jp.dk/indland/article1517612.ece

Mange herinde taler uden viden omkring dette emne. Jeg synes man skal vide noget omkring et emne får man begynder at dømme folk for deres holdninger. Man er ikke børnemishandler af den grund! Lige lovligt groft sagt.

lige netop det indlæg der er da ikke godt som argument for at man skal omskære

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.