CamillaRH skriver:
altså, altså!
nu jeg ikke helt med.
jeg er på kontant hjælp og vil hellere end gerne gå hjemme med Malik til han når den alder. Kan jeg få tilskud af kummunen til at gå hjemme med ham?!
lige i øjeblikkede for jeg 9800kr udbetalt i KH, vil de så bare skærer ned i det eller hvordan?!
jamen du skal ind på din kommunes hjemmeside og finde det der (vist nok) hedder privat pasning eller pasning af eget barn. det er MEGET forskelligt hvad kommunen giver af tilskud, og OM de giver. som sgat gir kbh's kommune omkring de 7000 kr før skat, mens faaborg gir omkring 4000 og Odense omkring 5000. svendborg gir intet overhovedet 
og så skal du sådan set bare udfylde en formel ansøgning. vi har talt med dem på kommunen hernede om det og de siger, at det er ganske formelt, ALLE bliver godkendt, så længe det ikke er som dagplejemor for egne børn, men simpelthen pasning af eget barn derhjemme. de skal ikke ud og gennemtjekke ens hjem eller noget, som de fx gør med dagplejemødre.
dog ved jeg, at kbhs kommune er striksere omkring det, der godkender de ikke hvis man fx ikke har ren straffeattest. en meget nær veninde har en dom for vold mod tjenestemand (hvis ikke dommen påvirker så mange aspekter af hendes liv, så ville det være det mest morsomme nogensinde, for mindre og mere pacifistisk dame findes nok ikke!) og hun har fået afvist sin ansøgning (hvilket jo igen er helt tåbeligt, for barnet BOR jo hos hende til daglig anyways...)
nåh men ja! jeg håber det hjalp lidt 
Anmeld