barsel, hvor længe har du valgt at gå hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

M.O.A.R.

Da vi begge desværre er på kontanthjælp, kan jeg ikke gå hjemme længere end til den 14 marts.... Ville ønske jeg kunne gå hjemme længere.. Men han skal desværre (ja det synes jeg i hvert fald er desværre) starte i dagpleje på næste tirsdag 1/3, der er han 9½ måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

slettet_7530

Hej alle deejlige tøser.

Var lidt nyss, om at hører hvor længe i har valgt at gå på barsel?

Jeg selv har valgt at gå min barsel fuldt ud, og da vi skal flytte d. 1 maj, kommer jeg til at gå 2 måneder ekstra.. dvs. 14 måneder i alt.. og hvis jeg kunne ville jeg hellere end gerne vente til han skulle starte i børnehave

Da min den store blev født havde man forældreorlov og kunne få 1 år oveni på nedsat sats, jeg valgte dengang at gå hjemme til min søn var 1,5 år, den perfekte alder for ham.
Jeg fik så mit andet barn i 2007 hvor der efter sigende skulle være kommet længere barsel, hvilket så ikke var helt rigtigt for hvis man som mig valgte at forlænge med de 14 uger man kan, blev det fuldstændigt det samme, 60 procent af dagpengene anden gang valgte jeg at gøre på samme måde og min datter startede også da hun var 1,5 år

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

Tanja1234 skriver:

Vores plan har fra starten været at jeg skulle være hjemme i max 6 mdr efter fødslen, men helst kun 5 mdr. Herefter ville farmand tage en måned og starte den lille op i dagplejen, men da vi nu ved at hun uanset hvad, bliver født for tidligt, så er alle planer sat på hold og vi må bare tage én dag ad gangen.

Havde i øvrigt heller ikke nogle planer om at gå på barsel før termin hvis det kunne undgås - men planer er jo til for at blive ændret og jeg har nu været sengeliggende i over en mdr.

okay dejligt at nogle mennesker kan det

.. jeg tror aldrig jeg ville kunne starte op fem måneder efter jeg havde født..

må man spørge hvorfor du skal føde for tidligt?

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

Albertesmor skriver:

Da min den store blev født havde man forældreorlov og kunne få 1 år oveni på nedsat sats, jeg valgte dengang at gå hjemme til min søn var 1,5 år, den perfekte alder for ham.
Jeg fik så mit andet barn i 2007 hvor der efter sigende skulle være kommet længere barsel, hvilket så ikke var helt rigtigt for hvis man som mig valgte at forlænge med de 14 uger man kan, blev det fuldstændigt det samme, 60 procent af dagpengene anden gang valgte jeg at gøre på samme måde og min datter startede også da hun var 1,5 år

Det lyder som om du har haft to lange barseler .. hvor skønt!

Anmeld

20. februar 2011

oo

jamen jeg har barsel indtil september 2011 og så tager jeg orlov fra studiet og går hjemme og passer Sol med tilskud fra kommunen indtil september 2012, så jeg kommer til at gå hjemme med hende til hun er 22 måneder

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

MaleneF skriver:

Da vi begge desværre er på kontanthjælp, kan jeg ikke gå hjemme længere end til den 14 marts.... Ville ønske jeg kunne gå hjemme længere.. Men han skal desværre (ja det synes jeg i hvert fald er desværre) starte i dagpleje på næste tirsdag 1/3, der er han 9½ måned

uh, søde!

det forstår jeg godt

- men, det skal i nok blive glade for efterhånden..

Anmeld

20. februar 2011

slettet_7530

CamillaRH skriver:

Det lyder som om du har haft to lange barseler .. hvor skønt!

Jeg nød det virkelig den tid jeg havde med mine unger får jeg aldrig nogensinde igen

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

Tjuhl skriver:

jamen jeg har barsel indtil september 2011 og så tager jeg orlov fra studiet og går hjemme og passer Sol med tilskud fra kommunen indtil september 2012, så jeg kommer til at gå hjemme med hende til hun er 22 måneder

NOGLE ER BARE HELDIGE!

hehe.. ej, det lyder fandme dejligt...

giiiid det var miig.

Anmeld

20. februar 2011

Tanja1234

Ja det må man da gerne

Det er fordi jeg har haft sivende fostervand siden uge 16-17 stykker så det hele har været en lang kamp og håb for at hun vil blive derinde længe nok til at kunne klare sig.

Nu er jeg 24+2 og selvom intet er sikkert endnu, er vi da så småt begyndt at håbe på at det kan gå godt. Og vores læger siger at uanset hvad, så vil hun blive taget ud ved kejsersnt i uge34 hvis jeg kan holde så længe..

Det giver jo et helt andet forløb end hvad vi havde regnet med og så har det virkelig været hårdt for mig ikke at kunne komme på job - Ja ved det godt - er nok lidt for glad for mit arbejde

Anmeld

20. februar 2011

M.O.A.R.

CamillaRH skriver:

uh, søde!

det forstår jeg godt

- men, det skal i nok blive glade for efterhånden..

Ja, men lige nu... Puh jeg kan slet slet ikke klare tanken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.