barsel, hvor længe har du valgt at gå hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

MaliksMor

Albertesmor skriver:

Jeg nød det virkelig den tid jeg havde med mine unger får jeg aldrig nogensinde igen

Lige præcis.

Gid, min mand forsat skulle arbejde i hans butik. Så kunne jeg ha' gået hjemme, indtil han skulle starte i børnehave..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

oo

CamillaRH skriver:

NOGLE ER BARE HELDIGE!

hehe.. ej, det lyder fandme dejligt...

giiiid det var miig.

mange kommuner giver jo tilskud til at man kan gå hjemme og passe børnene i et års tid indtil de er 3 år Faaborg kommune, hvor jeg bor, gir ca 4000 kr i tilskud, så jeg halverer min indtægt i et år, men det er vi nået frem til SKAL kunne lade sig gøre. Københavns kommune giver omkring 7000 kr i tilskud om måneden, så det er jo stort set det samme som hvis man var på SU. Det hele er selvfølgelig før skat

Jeg er jo på SU normalt og tager også SU barsel nu, så vi har desuden hele dagpengebarslen i reserve, da Søren (grundet at jeg tager SU barsel nu og ikke dagpengebarsel) får 12 uger med fuld løn

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

Tanja1234 skriver:

Ja det må man da gerne

Det er fordi jeg har haft sivende fostervand siden uge 16-17 stykker så det hele har været en lang kamp og håb for at hun vil blive derinde længe nok til at kunne klare sig.

Nu er jeg 24+2 og selvom intet er sikkert endnu, er vi da så småt begyndt at håbe på at det kan gå godt. Og vores læger siger at uanset hvad, så vil hun blive taget ud ved kejsersnt i uge34 hvis jeg kan holde så længe..

Det giver jo et helt andet forløb end hvad vi havde regnet med og så har det virkelig været hårdt for mig ikke at kunne komme på job - Ja ved det godt - er nok lidt for glad for mit arbejde

Det er jeg ked af at hører

Kryders fingre for at hun bliver inde i maven, til uge 34

.. må være vildt ubehaligt at skulle gå og tænke på det hele tiden..

Jeg har selv født en månede for tidligt ved akut kejsersnit. Så hvis du har nogle spørgsmål, er du mere end velkommen til at skrive i min PB

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

Tanja1234 skriver:

Ja det må man da gerne

Det er fordi jeg har haft sivende fostervand siden uge 16-17 stykker så det hele har været en lang kamp og håb for at hun vil blive derinde længe nok til at kunne klare sig.

Nu er jeg 24+2 og selvom intet er sikkert endnu, er vi da så småt begyndt at håbe på at det kan gå godt. Og vores læger siger at uanset hvad, så vil hun blive taget ud ved kejsersnt i uge34 hvis jeg kan holde så længe..

Det giver jo et helt andet forløb end hvad vi havde regnet med og så har det virkelig været hårdt for mig ikke at kunne komme på job - Ja ved det godt - er nok lidt for glad for mit arbejde

og, det da bare deejligt at man er glad for sit arbejde

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

MaleneF skriver:

Ja, men lige nu... Puh jeg kan slet slet ikke klare tanken

jeg ville ha' det på helt samme måde, så kan sagtens forstå dig

.. men hellere det, end at man står pludselig og mangler penge ..

- håber virkelig det bliver en god oplevelse for jer begge to

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

Tjuhl skriver:

mange kommuner giver jo tilskud til at man kan gå hjemme og passe børnene i et års tid indtil de er 3 år Faaborg kommune, hvor jeg bor, gir ca 4000 kr i tilskud, så jeg halverer min indtægt i et år, men det er vi nået frem til SKAL kunne lade sig gøre. Københavns kommune giver omkring 7000 kr i tilskud om måneden, så det er jo stort set det samme som hvis man var på SU. Det hele er selvfølgelig før skat

Jeg er jo på SU normalt og tager også SU barsel nu, så vi har desuden hele dagpengebarslen i reserve, da Søren (grundet at jeg tager SU barsel nu og ikke dagpengebarsel) får 12 uger med fuld løn

altså, altså!  nu jeg ikke helt med.

jeg er på kontant hjælp og vil hellere end gerne gå hjemme med Malik til han når den alder. Kan jeg få tilskud af kummunen til at gå hjemme med ham?!

lige i øjeblikkede for jeg 9800kr udbetalt i KH, vil de så bare skærer ned i det eller hvordan?!

Anmeld

20. februar 2011

kamillapetersen91

Jeg har barsel 1 år

Anmeld

20. februar 2011

Tanja1234

CamillaRH skriver:

Det er jeg ked af at hører

Kryders fingre for at hun bliver inde i maven, til uge 34

.. må være vildt ubehaligt at skulle gå og tænke på det hele tiden..

Jeg har selv født en månede for tidligt ved akut kejsersnit. Så hvis du har nogle spørgsmål, er du mere end velkommen til at skrive i min PB

Tusind tak - og ja det er ikke altid lige let, især når man har så god tid til at tænke over tingene

Vi prøver at fokusere på de gode ting, på hinanden og at vi i det mindste er forberedt så godt som muligt på hvad der kan ske. Fx har vi nogle rigtig søde læger der tager sig god tid til os. Jeg har fået lungemodner og så ser vi hende til en scanning hver uge.

Men tager gerne imod alle de krydsede fingre vi kan samle

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

kamillapetersen91 skriver:

Jeg har barsel 1 år

lyder skønt!

Anmeld

20. februar 2011

M.O.A.R.

CamillaRH skriver:

jeg ville ha' det på helt samme måde, så kan sagtens forstå dig

.. men hellere det, end at man står pludselig og mangler penge ..

- håber virkelig det bliver en god oplevelse for jer begge to

Hvor er du sød sveske

Håber jeg virkelig også.. Bare nu her efter han lige har været syg (2 gange i træk endda) har vi ikke rigtig kunne få ham til at sove i sin barnevogn mere, han vågner ligeså snart vi lægger ham, græder og skriger, og selvom vi lader ham ligge lidt for at se om han overgiver sig igen, falder han ikke i søvn igen Så er meget spændt på hvordan det kommer til at gå....

Ja helt sikkert! Og vi bor i udkantsområde hvor det er ekstremt svært at få job pt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.