barsel, hvor længe har du valgt at gå hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

SussieThyssen

CamillaRH skriver:

Hej alle deejlige tøser.

Var lidt nyss, om at hører hvor længe i har valgt at gå på barsel?

Jeg selv har valgt at gå min barsel fuldt ud, og da vi skal flytte d. 1 maj, kommer jeg til at gå 2 måneder ekstra.. dvs. 14 måneder i alt.. og hvis jeg kunne ville jeg hellere end gerne vente til han skulle starte i børnehave

Jeg gik hjemme med min den første i de 3 måneder, som man havde dengang.
Det var dølme hårdt at skulle aflevere sådan et lille pus i dagpleje.
Ens moderhjerte var jo ved at briste.
Så arbejdede jeg i et år inden jeg begyndte at turnere og dermed fik ung pige i huset, og havde hende så hjemme indtil hun var..hmmm..ca 5 år.
Der kom hun ret kortvarigt i en privat pasning sammen med andre børn indtil hun kom i skole som 5 årig.

Nr 2 var hjemme til hun var 3 år og kom i børnehave...dog var hun i legestue 2 gange om ugen fra hun var 2 til hun var 3.
Jeg havde også ung pige til hende.

Nr 3 kom i dagpleje fra han var hmmm 8 mdr..tror jeg..men var meget hjemme, da han hele tiden røg ud og ind af sygehus og var meget syg. Det var mest fra maj til oktober han blev passet sammen med andre børn.
Da han var 3, kom han også i børnehave.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

LinLin

Jeg gik fra de der 8 uger før termin. Han kom lige til tiden, d. 9. september  Jeg regner med at starte igen 1. okt (har 5 ugers ferie der skal overføres + 6 omsorgsdage + jeg så bruger 3 ugers ferie fra næste ferieår....) Håber han får plads i vs d. 1. sep så vi har en god lang måned til indkøring

Med David var det næsten det samme! - der skulle jeg starte midt på et semester i oktober - så han var og liiiige 1 år - det var helt fint, men ville gerne have gået længere hjemme

Anmeld

20. februar 2011

JacobsMoar

Jeg gik fra 30/8 pga bækkenløsning, fødte 25/10 (termin 15/10).. Jacob starter DP 1/9, og jeg starter arbejde 27/9.. Glææææder mig allerede til at skulle igang igen.. Jeg eeeeelsker mit arbejde

Anmeld

20. februar 2011

misslea

Jeg har været hjemme siden 29. juli og skal tilbage på arbejde d. 1. okt - der vil Wilma være knapt 1 år!

Tror det kommer til at passe meget fint.... på det tidspunkt vil jeg være klar til at komme tilbage til mit arbejde, selvom jeg VED, at det bliver VILDT hårdt at skulle aflevere hende til "fremmede" mennesker!!

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Jeg gik hjemme i 10 mdr. med Mathilde, og denne gang med Frederikke kommer jeg til at gå hjemme i 14 mdr. Jeg havde valget imellem 6 mdr og 14 mdr, og valgte det sidste da jeg ville have det super dårligt med at sende min lille bandit i dagpleje så tidligt!!!

Hvordan kan det være du kan få lov at gå hjemme i 14 måneder?

har det på helt samme måde..

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

SussieThyssen skriver:

Jeg gik hjemme med min den første i de 3 måneder, som man havde dengang.
Det var dølme hårdt at skulle aflevere sådan et lille pus i dagpleje.
Ens moderhjerte var jo ved at briste.
Så arbejdede jeg i et år inden jeg begyndte at turnere og dermed fik ung pige i huset, og havde hende så hjemme indtil hun var..hmmm..ca 5 år.
Der kom hun ret kortvarigt i en privat pasning sammen med andre børn indtil hun kom i skole som 5 årig.

Nr 2 var hjemme til hun var 3 år og kom i børnehave...dog var hun i legestue 2 gange om ugen fra hun var 2 til hun var 3.
Jeg havde også ung pige til hende.

Nr 3 kom i dagpleje fra han var hmmm 8 mdr..tror jeg..men var meget hjemme, da han hele tiden røg ud og ind af sygehus og var meget syg. Det var mest fra maj til oktober han blev passet sammen med andre børn.
Da han var 3, kom han også i børnehave.

Puh, det var også tidligt..

Lyder da dejligt at du kunne ha' nogle dem hjemme så længe.

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

Bromberg skriver:

Jeg gik fra 30/8 pga bækkenløsning, fødte 25/10 (termin 15/10).. Jacob starter DP 1/9, og jeg starter arbejde 27/9.. Glææææder mig allerede til at skulle igang igen.. Jeg eeeeelsker mit arbejde

Det er da deejligt at ha' det på den måde

..

Anmeld

20. februar 2011

SussieThyssen

CamillaRH skriver:

Puh, det var også tidligt..

Lyder da dejligt at du kunne ha' nogle dem hjemme så længe.

Ja..det var også stygt at skulle aflevere sådan en lille bebs...godt man ikke så længe efter hævede det til et halvt år, som man har nu

Anmeld

20. februar 2011

mybaby-girl

CamillaRH skriver:

Hej alle deejlige tøser.

Var lidt nyss, om at hører hvor længe i har valgt at gå på barsel?

Jeg selv har valgt at gå min barsel fuldt ud, og da vi skal flytte d. 1 maj, kommer jeg til at gå 2 måneder ekstra.. dvs. 14 måneder i alt.. og hvis jeg kunne ville jeg hellere end gerne vente til han skulle starte i børnehave

Jeg havde et vikar arbejde, men blev sygemeldt d. 20 Aug og kan gå hjemme til d. 16 sep. 11, og så må jeg se om jeg kan finde arbejde derfra Ville nu også godt blive hjemme i længere tid

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

misslea skriver:

Jeg har været hjemme siden 29. juli og skal tilbage på arbejde d. 1. okt - der vil Wilma være knapt 1 år!

Tror det kommer til at passe meget fint.... på det tidspunkt vil jeg være klar til at komme tilbage til mit arbejde, selvom jeg VED, at det bliver VILDT hårdt at skulle aflevere hende til "fremmede" mennesker!!

Lige præcis!

Det har jeg det også rigtig svært med

men. efter nogle gange og hvis baby trives dernede, så tror jeg skam hurtigt at man "vender" sig til det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.