barsel, hvor længe har du valgt at gå hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

Tvillingemor80

Min barsel vare 11 mdr - og så tager jeg 4 mdr ekstra (selvbetalt/forsørget af manden) - før jeg starter i skole ..

Hvis jeg kunne gik jeg hjemme med dem til de skulle i børnehave - ÆLSKER hvert 1 min. jeg har hjemme med mine to putte piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

MaliksMor

Loa skriver:

Ja du skal nok være glad for jeg ikke er statsminister i Danmark

Hahaha' den var go det er jeg skam også.

Jeg synes det er dejligt at det kan lade sig gøre. Jeg har sku også betalt en del til skat, så det tænker jeg ikke rigtig over.

Tja, måske forkert ord brug  hehe.

Jeg går jo heller ikke bare hjemme.. Jeg går på barsel lige nu.. Og den slutter førest om to måneder.. også at jeg får to ekstra måneder synes du er forkert?

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

amandamh skriver:

Min barsel vare 11 mdr - og så tager jeg 4 mdr ekstra (selvbetalt/forsørget af manden) - før jeg starter i skole ..

Hvis jeg kunne gik jeg hjemme med dem til de skulle i børnehave - ÆLSKER hvert 1 min. jeg har hjemme med mine to putte piger

Hvor dejligt, at det kan lade sig gøre.

Min mand har lige solgt hans Cafe, så har får et "normalt" arbejde, så det kan ikke lade sig gøre at min mand skal klare det hele desværre.

Men, lyder godt nok lækkert

Anmeld

20. februar 2011

Rosa

Egentlig valgte jeg at gå hjemme et år, men jeg var nødt til at lægge mig to måneder før termin, så det blev til 9,5 måned... Og det lader til at min søn elsker sin vuggestue så det var perfekt!

Anmeld

20. februar 2011

MariaJ

Loa skriver:

Skønt endelig med en der har det ligesom mig

Håber ikke jeg får hug her, men tror måske en del der syntes det er fantastisk at gå hjemme er på kh, og ikke har noget arbejde at vende tilbage til..... (Og så syntes jeg at jeg fornemmer er del herinde er på kh)

Ja vi lever nok (forhåbentlig) alle det familieliv vi hver især har det bedst med

Jeg tænker egentlig det samme, så vi kan dele eventuelle hug .

Et eller andet sted giver det jo mening for mig, at det er mere attraktivt at være hjemme, hvis det man laver til daglig ikke er specielt spændende, og forskellen i indtægt måske heller ikke er så stor. 

Men der er nok også en del herinde, der ser det at være hjemme som et meget bevidst valg, og der kan jeg bare mærke, at det ikke er et valg jeg kan eller har lyst til at tage. Jeg elsker mit barn, men jeg synes simpelthen det er så kedeligt at være alene hjemme og kun tænke babyaktiviteter flere dage i træk.

Maria ( der glæder sig til fem timer på arbejde i morgen)

Anmeld

20. februar 2011

Loa

MariaJ skriver:

Et eller andet sted giver det jo mening for mig, at det er mere attraktivt at være hjemme, hvis det man laver til daglig ikke er specielt spændende, og forskellen i indtægt måske heller ikke er så stor. 

Men der er nok også en del herinde, der ser det at være hjemme som et meget bevidst valg, og der kan jeg bare mærke, at det ikke er et valg jeg kan eller har lyst til at tage. Jeg elsker mit barn, men jeg synes simpelthen det er så kedeligt at være alene hjemme og kun tænke babyaktiviteter flere dage i træk.

Enig enig!!

Anmeld

20. februar 2011

Mum33

Loa skriver:

Hvorfor i alverden er det dejligt at læse at så mange hellere vil gå hjemme end at komme retur på arbejdsmarkedet?????????

Jeg er åbenbart den eneste herinde på denne side som ikke gider gå hjemme i flere år og dikke dikke mit barn...... Syntes sgu godt nok det er lidt vildt.....

Nej du er ikke alene - men måske i undetal  Min søn var i dp fra han var 8 mdr og han stortrives der og er god til sociale sammenhænge og er glad og omstillig. Derudover trives han ved mange msk - ikke kun mor, hvilket gør at han opbygger tillid til mange forskellige mennesker.

Jeg ville kede mig bravt hver dag, hvis dagens udfordringer var grød, vasketøj og sanglege og mit socialliv var kaffeaftaler. Syntes det er vildt at nogle msk kan nøjes med dette i flere år. Jeg elsker mit arbejde og mine kollegaer og savnede dem helt vildt da jeg var på barsel.

Så nej - du er ikke alene

Anmeld

20. februar 2011

Mum33

MariaJ skriver:

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

Rosa skriver:

Egentlig valgte jeg at gå hjemme et år, men jeg var nødt til at lægge mig to måneder før termin, så det blev til 9,5 måned... Og det lader til at min søn elsker sin vuggestue så det var perfekt!

Hvor er det dejligt at hører

Anmeld

20. februar 2011

Mum33

MariaJ skriver:

Nemlig

Jeg kan godt huske at jeg så i en anden tråd, at du ville begynde før. Det kan jeg godt forstå. Jeg var også ved at få pip af at være hjemme. Jeg tror egentlig at børnene har bedst af at være hjemme, men jeg tror på den anden side ikke at de tager skade af at komme ud og blive passet. I den sidste ende tror jeg på at man skal leve sit familieliv på en måde som alle kan stå inde for og have det godt med.

Jeg tror egentlig, der er en del kvinder der har det som os. Det mærkelige er bare, at næsten ingen af dem er på baby.dk

jo - men logisk nok er vi i undertal  vi er jo på arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.