barsel, hvor længe har du valgt at gå hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2011

M.O.A.R.

CamillaRH skriver:

nårh, stakkels dreng 

Det kryders vi fingre for

. tja, men hvis du skal ned på jobcenter og sidde der to timer, så kan du jo hente ham tidligt? ( du vil jo få udbetalt KH indtil du har job, mener jeg)

Ja, og et er bare så hårdt når han begynder at græde ovre i barnevognen, og hvis han bestemmer sig for han IKKE skal sove mere, bliver han helt panisk og har oplevet et par gange han har kastet op fordi han har overanstrengt sin lille krop, også selvom vi har taget ham op igen..

Jo jeg får også kh til jeg får job, det er skam ikke det..

Men i Lolland komunne /i Nakskov er mødetiderne i jobklub fra 12 - 14 (Fuldstændigt latterligt tidspunkt, er ødelægger hele dagen efter min mening!) Og DP ser helt at barnet er afleveret INDEN kl 9, for ellers er det ikke sikkert de er på adressen mere og så det jo lige med at finde ud af hvor man så skulle aflevere ham (legestue osv.) alt efter hvor de er.. Og det er lidt noget rod  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2011

Simone J

Jeg begynder igen d.21 marts så har jeg været på barsel omkring 8 måneder, men kunne jeg være begyndt på skolen da det blev januar, så havde jeg gjordt det..

Anmeld

20. februar 2011

Fabienne

CamillaRH skriver:

deejligt at hører..

fordi det er åbenbart helt forkert at vi er del som hellere vil gå hjemme

Jamen det er vel helt iorden at man hellere har lyst til at gå hjemme end at gå på arbejde, men så skal man da heller ikke modtage penge fra staten - vores fælles kasse?

Man kan snildt blive hjemmegående på fuld tid så længe man vil, men man modtager bare ingen penge...

Anmeld

20. februar 2011

MaliksMor

Fabienne skriver:

Jamen det er vel helt iorden at man hellere har lyst til at gå hjemme end at gå på arbejde, men så skal man da heller ikke modtage penge fra staten - vores fælles kasse?

Man kan snildt blive hjemmegående på fuld tid så længe man vil, men man modtager bare ingen penge...

endnu engang, må jeg gerne som kh modtager, gå hjemme et år + de to ektra mdr. så hvad er problemet i det

..

Anmeld

20. februar 2011

Fabienne

Mon ikke den skæve balance herinde bare viser, at vi med arbejde måske har lidt mindre tid? Vi bruger nok bare vores fritid på familie og barn/børn, og meget lidt tid på nettet...

Anyway jeg var enormt glad for at komme tilbage på arbejde, min søn var 10 mdr da jeg startede job igen..

Nu er jeg på barsel igen, og jeg er ved at få kuk af at gå herhjemme - og jeg har ikke engang født endnu! MEn jeg har desværre også været sygemeldt nogle mdr nu og jeg er praktisk talt fanget herhjemme pga slem bækkenløsning.

Anmeld

20. februar 2011

Fabienne

CamillaRH skriver:

endnu engang, må jeg gerne som kh modtager, gå hjemme et år + de to ektra mdr. så hvad er problemet i det

..

Hvor skriver jeg der er et problem?

Jeg forstår bare på dig at du rigtig gerne vil blive hjemme med sønnen og gerne indtil børnehave alderen, og så skriver jeg bare at det har du da også mulighed for. Det er bare uden nogle former for tilskud.

Anmeld

21. februar 2011

Brams

CamillaRH skriver:

amen, altså. det kunne være mig selv som skrev det der.

jeg er lige ved at undersøge noget om privat pasning, hvor man kan få et lille beløb udbetalt af kummunen. fingre for at det kan lade sig gøre for os. så jeg kan gå hjemme med ham indtil han starte i BH.

Uhh jeg  så meget fingre for at det lykkedes for dig at blive hjemme

Anmeld

21. februar 2011

sarahb

Jeg er hjemme 9,5 måned næsten 10 med ham.
Jeg skal tilbage på arbejde og manden har 10 ugers barsel sammen med os Dem nyder vi lige nu...
Synes det var en go alder isaac kom afsted i. Og det kommer Jonas også.. Det skulle være en lettere alder at aflevere dem i end fx. 12+ måneder.

Anmeld

21. februar 2011

Mormilla

CamillaRH skriver:

deejligt at hører..

fordi det er åbenbart helt forkert at vi er del som hellere vil gå hjemme

Okay det kan jeg ikke forstå hvorfor det er forkert! Jeg vil bare gerne være en større del af mit barns/børns liv. Jeg arbejder normalt 37 timer og jeg synes at min søn, er alt for meget hos han`s dagplejemor! Nu går jeg så sygmeldt pga af bækkenløsning så nu har jeg lidt mere tid med ham, fordi jeg henter ham nogen dage tidligere. Synes at han skal være sammen med andre børn. men synes os at han skal være meget sammen med mig!

Anmeld

21. februar 2011

elvital

jeg går hjemme i 9 mdr...så tager min kæreste resten

Skriver i øvrigt en blog om tilværelsen på barsel... i må gerne læse med her hvis i lyster! JEG ELSKER GÆSTER NEMLIG

kram fra ditte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.