avs mand! jeg synes da godt nok der kommer nogle nedladende svar herinde 
jeg har - som tidligere skrevet i denne tråd - valgt at gå hjemme med Sol til hun er omkring 22 måneder og jeg er altså HVERKEN på kontanthjælp ELLER pædagog
jeg gør det fordi det er det JEG vil give mit barn med i bagagen. Hvad andre vil og hvad andre gør i den sammenhæng det er da helt op til den enkelte og man skal da i høj grad tage hensyn til ikke bare hvilken personlighed ens barn har, men også den man selv er, for hvis man ikke bryder sig om at gå hjemme så synes jeg så absolut heller ikke man skal gøre det!! I de tilfælde er det da hverken givende for mor eller barn, at man tager hele barslen eller ekstra orlov. MEN man er altså hverken en bedre eller en dårligere mor fordi man vil/ikke vil gå hjemme i længere tid. man er hellere ikke en bedre eller dårligere samfundsborger fordi man vil/ikke vil!
Og man har heller ikke tabt sin hjerne og gået fuldkommen i babymode fordi man vælger at gå hjemme. Sådan har jeg det i hvert fald ikke! og jeg blir nok egentlig lidt stødt over at der hentydes til at jeg har fordi jeg vælger som jeg gør (sådan helt generelt og uden der er nogen kommentarer møntet på mig specifikt).
selve debatten om hvad der er bedst for barnet har jo ikke nogen endelig løsning, der er meget delte meninger om det også blandt eksperterne og man må jo gøre op med sig selv hvad man selv mener og har mulighed for at gøre. Jeg tror fx ikke det er sundt at gå hjemme med sin mor indtil børnehaveklassealderen - dette er udelukkende baseret på at jeg har en veninde der gjorde det, og som har fortalt at hun havde massive sociale problemer da hun startede i skole. Men jeg tror ikke at det skader Sol at jeg går hjemme med hende indtil hun er 22 måneder - ellers ville jeg jo ikke gøre det.
Selv røg jeg afsted til pasning da jeg var 2 måneder, dengang havde min mor ikke andet valg og det er hun enormt ked af idag. men JEG har som sådan ikke taget skade af det 
Jeg synes det er rigtig ærgeligt hvis der ikke er plads til forskellighed!
Anmeld