barsel, hvor længe har du valgt at gå hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2011

Zafir

Jeg kommer til at være hjemme med Frigg indtil de 19. september, hvor jeg starter igen.
Men jeg regner med at starte hende op i vs fra den 1. eller 2.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2011

Muffinmor

Hvor skriver jeg der er et problem?

Jeg forstår bare på dig at du rigtig gerne vil blive hjemme med sønnen og gerne indtil børnehave alderen, og så skriver jeg bare at det har du da også mulighed for. Det er bare uden nogle former for tilskud.

Du kan få tilskud for at passe dit egen barn til barnet er 3 år, så noget tilskud kan du få

Jeg har taget halvt barsel hvis man kan sige det. har barsel i 1 år fra mit arb, men jeg studerer stadigt, jeg ville helt sikker blive psykisk syg af at gå hjemme og ikke komme ud og snakke med andre om andet end baby. Når jeg er i skole (2 gange om ugen i 2 timer) så passer far det er en super løsning syntes jeg, så er jeg fuld af overskud når jeg kommer hjem fra skole og har savnet min søn

Da han var nyfødt havde jeg ham med, han sov jo alligevel bare hele tiden. og hvis han var vågen sad han hos mig under forelæsningerne. Jeg var også i skole dagen før jeg skulle sættes igang, jeg havde en ret let graviditet.

Anmeld

21. februar 2011

mybaby-girl

CamillaRH skriver:

det også bare skønt at få så mange timer med sit barn..

Jaa, det er jeg enige i Håber også at jeg finder job på den anden side af 2012

Anmeld

21. februar 2011

132319

Med mit første barn: 8 måneder. Det var mere end rigeligt for både ham og jeg. Han havde brug for at komme ud blandt andre børn og jeg var ved at blive sindsyg af at gå hjemme.

Denne gang: Jeg ved det ikke helt. Hun er egentlig skrevet op i VS fra hun er 9 måneder men hun er simpelthen så anderledes end min søn. MEGET morpyldret og tryghedssøgende. Grød og flaske er en by i Rusland og hun skriger konstant hvis jeg ikke er i nærheden. Det er sååååå belastende men derfor vil jeg ikke sende hende afsted for tidligt 

Jeg er på dsgpenge og tager min barsel som er indtil 1/8, fuldt ud og så har jeg nogle feriedage jeg kan bruge af hvis det bliver aktuelt.

HÅBER dog at kunne sender hende afsted når hun er 9-10 måneder som planen da jeg gerne vil nyde lidt tid ALENE inden jeg skal ud på arbejdsmarkedet (Ja js, superegoist, men jeg TRÆNGER til det!)

Anmeld

21. februar 2011

LR85

CamillaRH skriver:

Hej alle deejlige tøser.

Var lidt nyss, om at hører hvor længe i har valgt at gå på barsel?

Jeg selv har valgt at gå min barsel fuldt ud, og da vi skal flytte d. 1 maj, kommer jeg til at gå 2 måneder ekstra.. dvs. 14 måneder i alt.. og hvis jeg kunne ville jeg hellere end gerne vente til han skulle starte i børnehave

vi har også forlænget barslen.

Og pga a ferie der skal afholdes har jeg faktisk haft barsel i 18 måneder. (inkl de to måneder jeg gik fra før termin)

Anmeld

21. februar 2011

132319

Ondt i røven, nej nok nærmere bitter over folk der gider arbejde skal betale for kontanthjælpsmodtager der bare vil gå derhjemme.... Trist...

Jeg vil bare sige at jeg er enig i dine svar hele tråden igennem og især det citerede!

Jeg er ærlig talt harm over at en person på KH kan gå hjemme i 14 måneder og få en del mere udbetalt end jeg som er på dagpenge og endda betaler et månedligt kontingent for at få dem. Hvordan i alverden kan det være rigtigt?  Det er omkring 10.000 mere udbetalt på årsbasis! Don' get it!

Udover det, så er der altid diskussioner om hvornår det er for tidligt at sende børn afsted. Jeg er modsat mange, overbevist om at det på ingen måde gavner et barn at gå hjemme med mor til de starter i børnehave. 

Anmeld

21. februar 2011

oo

avs mand! jeg synes da godt nok der kommer nogle nedladende svar herinde

jeg har - som tidligere skrevet i denne tråd - valgt at gå hjemme med Sol til hun er omkring 22 måneder og jeg er altså HVERKEN på kontanthjælp ELLER pædagog  jeg gør det fordi det er det JEG vil give mit barn med i bagagen. Hvad andre vil og hvad andre gør i den sammenhæng det er da helt op til den enkelte og man skal da i høj grad tage hensyn til ikke bare hvilken personlighed ens barn har, men også den man selv er, for hvis man ikke bryder sig om at gå hjemme så synes jeg så absolut heller ikke man skal gøre det!! I de tilfælde er det da hverken givende for mor eller barn, at man tager hele barslen eller ekstra orlov. MEN man er altså hverken en bedre eller en dårligere mor fordi man vil/ikke vil gå hjemme i længere tid. man er hellere ikke en bedre eller dårligere samfundsborger fordi man vil/ikke vil!

Og man har heller ikke tabt sin hjerne og gået fuldkommen i babymode fordi man vælger at gå hjemme. Sådan har jeg det i hvert fald ikke! og jeg blir nok egentlig lidt stødt over at der hentydes til at jeg har fordi jeg vælger som jeg gør (sådan helt generelt og uden der er nogen kommentarer møntet på mig specifikt).

selve debatten om hvad der er bedst for barnet har jo ikke nogen endelig løsning, der er meget delte meninger om det også blandt eksperterne og man må jo gøre op med sig selv hvad man selv mener og har mulighed for at gøre. Jeg tror fx ikke det er sundt at gå hjemme med sin mor indtil børnehaveklassealderen - dette er udelukkende baseret på at jeg har en veninde der gjorde det, og som har fortalt at hun havde massive sociale problemer da hun startede i skole. Men jeg tror ikke at det skader Sol at jeg går hjemme med hende indtil hun er 22 måneder - ellers ville jeg jo ikke gøre det.

Selv røg jeg afsted til pasning da jeg var 2 måneder, dengang havde min mor ikke andet valg og det er hun enormt ked af idag. men JEG har som sådan ikke taget skade af det

Jeg synes det er rigtig ærgeligt hvis der ikke er plads til forskellighed!

Anmeld

21. februar 2011

Loa

MHK skriver:

Jeg vil bare sige at jeg er enig i dine svar hele tråden igennem og især det citerede!

Jeg er ærlig talt harm over at en person på KH kan gå hjemme i 14 måneder og få en del mere udbetalt end jeg som er på dagpenge og endda betaler et månedligt kontingent for at få dem. Hvordan i alverden kan det være rigtigt?  Det er omkring 10.000 mere udbetalt på årsbasis! Don' get it!

Udover det, så er der altid diskussioner om hvornår det er for tidligt at sende børn afsted. Jeg er modsat mange, overbevist om at det på ingen måde gavner et barn at gå hjemme med mor til de starter i børnehave. 

You are my hero

Anmeld

21. februar 2011

MariaJ

Tjuhl skriver:

avs mand! jeg synes da godt nok der kommer nogle nedladende svar herinde

jeg har - som tidligere skrevet i denne tråd - valgt at gå hjemme med Sol til hun er omkring 22 måneder og jeg er altså HVERKEN på kontanthjælp ELLER pædagog  jeg gør det fordi det er det JEG vil give mit barn med i bagagen. Hvad andre vil og hvad andre gør i den sammenhæng det er da helt op til den enkelte og man skal da i høj grad tage hensyn til ikke bare hvilken personlighed ens barn har, men også den man selv er, for hvis man ikke bryder sig om at gå hjemme så synes jeg så absolut heller ikke man skal gøre det!! I de tilfælde er det da hverken givende for mor eller barn, at man tager hele barslen eller ekstra orlov. MEN man er altså hverken en bedre eller en dårligere mor fordi man vil/ikke vil gå hjemme i længere tid. man er hellere ikke en bedre eller dårligere samfundsborger fordi man vil/ikke vil!

Og man har heller ikke tabt sin hjerne og gået fuldkommen i babymode fordi man vælger at gå hjemme. Sådan har jeg det i hvert fald ikke! og jeg blir nok egentlig lidt stødt over at der hentydes til at jeg har fordi jeg vælger som jeg gør (sådan helt generelt og uden der er nogen kommentarer møntet på mig specifikt).

selve debatten om hvad der er bedst for barnet har jo ikke nogen endelig løsning, der er meget delte meninger om det også blandt eksperterne og man må jo gøre op med sig selv hvad man selv mener og har mulighed for at gøre. Jeg tror fx ikke det er sundt at gå hjemme med sin mor indtil børnehaveklassealderen - dette er udelukkende baseret på at jeg har en veninde der gjorde det, og som har fortalt at hun havde massive sociale problemer da hun startede i skole. Men jeg tror ikke at det skader Sol at jeg går hjemme med hende indtil hun er 22 måneder - ellers ville jeg jo ikke gøre det.

Selv røg jeg afsted til pasning da jeg var 2 måneder, dengang havde min mor ikke andet valg og det er hun enormt ked af idag. men JEG har som sådan ikke taget skade af det

Jeg synes det er rigtig ærgeligt hvis der ikke er plads til forskellighed!

Oj, jeg er ked af hvis det var et af mine svar der blev opfattet som nedladende. Det var bestemt ikke meningen.

Jeg har ingenting imod hverken kontanthjælpmodtagere, pædagoger eller folk, der vælger at gå hjemme med deres børn. Jeg bemærkede bare at der virker til at være flere af alle tre grupper herinde end i samfundet som helhed. Hvis jeg fik formuleret mig uheldigt, undskylder jeg.

Jeg tror Sol har godt af at være hjemme hos sin mor så længe. Min egen datter skal være hjemme til hun er 16 måneder, så vi er slet ikke uenige.

Maria

Anmeld

21. februar 2011

MaliksMor

mybaby-girl skriver:

Jaa, det er jeg enige i Håber også at jeg finder job på den anden side af 2012

Held og lykke med det. Krydser fingre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.