Må jeg spare penge op når jeg er på kontanthjælp/barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Et budget er netop til for den slags, det vil jeg ikke kalde en opsparing. Igen, har man råd til luksusting, burde den sættes ned. Det er min mening og den ændrer jeg ikke på. Jeg synes det er grotesk at mine skattekroner går til den slags. 

KH var da jeg læste et par tusinde højere end min SU, om det har ændret sig, ved jeg ikke men dengang gav det i hvert fald absolut ingen mening at forskellen var så stor!

Min klare mening er at udbetalte beløb burde være det samme og så kunne man, både på SU og KH låne supplerende hvis man havde brug for det.

men fakta er, at det aldirg ville fungere... så skulle der være forskellige former for KH... og en KH for dem der ikke bare kan supplere...

da jeg var på SU, synes jeg også det var grotesk at man kunne få mere udbetalt på KH.... men idag kan jeg godt se ideen i at man på SU har mulighed for at supplere, det har man ikke altid på KH...

jeg er enig med dig i at der ikke skal være råd til at spare op til rejser og des lige på KH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

132319

Ni-ko-li-ne skriver:

men fakta er, at det aldirg ville fungere... så skulle der være forskellige former for KH... og en KH for dem der ikke bare kan supplere...

da jeg var på SU, synes jeg også det var grotesk at man kunne få mere udbetalt på KH.... men idag kan jeg godt se ideen i at man på SU har mulighed for at supplere, det har man ikke altid på KH...

jeg er enig med dig i at der ikke skal være råd til at spare op til rejser og des lige på KH

Jeg tror generelt vi er ret enige men jeg forstår bare ikke hvor svært det ville være at KH var ét beløb og så kunne man låne et andet månedligt hvis man havde behov for det -Præcis som SU 

Anmeld

8. februar 2011

Noneother

MHK skriver:

Et budget er netop til for den slags, det vil jeg ikke kalde en opsparing. Igen, har man råd til luksusting, burde den sættes ned. Det er min mening og den ændrer jeg ikke på. Jeg synes det er grotesk at mine skattekroner går til den slags. 

KH var da jeg læste et par tusinde højere end min SU, om det har ændret sig, ved jeg ikke men dengang gav det i hvert fald absolut ingen mening at forskellen var så stor!

Min klare mening er at udbetalte beløb burde være det samme og så kunne man, både på SU og KH låne supplerende hvis man havde brug for det.

Mit budget er så til de forudsete udgifter.. -ikke dem man ikke umiddlebart regner med. 

Mht. det markerede så synes jeg det ville være en dårlig idé, da man jo ikke er på s.u og KH på de samme præmisser så at sige..

På s.u har du ret til studiebolig. Du har udsigt til (faglært) job bagefter. Du har tid på hvornår du er færdig og har dermed mulighed for at "styre" gælden.
-og vigtigst af alt: Du har selv valgt det!!

Det er bare ikke en luxus folk på KH har. Det nytter jo ikke noget at folk først får en stor fed fyreseddel og dernæst får ad vide at de ikke har andet valg end at gældsætte sig til op over begge ører hvis de vil ha´en chance for at overleve. Så får vi da først u.s.a  lignende tilstande.

Anmeld

8. februar 2011

skønneunger

MHK skriver:

Jo da, det har jeg ingen steder skrevet at de ikke gør.

Jeg har enormt svært ved at forstå at de mennesker der kan varetage sine børns behov, ikke kan varetage et arbejde  Der findes massere af skånejobs til netop den befolkningsgruppe.

der er stor forskel på at have et arbejde og så passe sine børn.......

og skånejob eller ej er der altså mange der ikke er i stand det.

Anmeld

8. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Det ved jeg og de skulle selvfølgelig tilbydes skånejob eller lignende. Det er de færreste der kan tage vare på børn, der ikke kan klare et job.

Jeg synes bare det er abdurd at jeg og andre betaler 1200 i kvartalet for at modtage dagpenge og andre der betaler nul og niks får et større beløb udbetalt, det giver da ingen mening  Især ikke når vilkårene mht. aktivering er den samme 

nåååååårh okay.... men så kan jeg ikke passe mit barn?

jeg kommer aldrig til at kunne varetage et normalt 37 timers job... Men jeg kan altså godt passe på og tage vare på mit barn!

de to ting kan du simpelthen ikke sætte sammen

grunden til at mange mennesker falder for varigheden af sygedagpenge, er at kommunerne ikke får afklaret folk i tide. Fordi de ikke ved hvor de skal "placere" folk...  Så hvis disse mennesker kunne være afklaret til et skånejob, ville de være blevet det inden de havnede på KH

derved giver det ikke mening at de så skulle tilbydes et skånejob på KH.

Anmeld

8. februar 2011

132319

Noneother skriver:

Mit budget er så til de forudsete udgifter.. -ikke dem man ikke umiddlebart regner med. 

Mht. det markerede så synes jeg det ville være en dårlig idé, da man jo ikke er på s.u og KH på de samme præmisser så at sige..

På s.u har du ret til studiebolig. Du har udsigt til (faglært) job bagefter. Du har tid på hvornår du er færdig og har dermed mulighed for at "styre" gælden.
-og vigtigst af alt: Du har selv valgt det!!

Det er bare ikke en luxus folk på KH har. Det nytter jo ikke noget at folk først får en stor fed fyreseddel og dernæst får ad vide at de ikke har andet valg end at gældsætte sig til op over begge ører hvis de vil ha´en chance for at overleve. Så får vi da først u.s.a  lignende tilstande.

Jeg forstår bare ikke helt hvorfor man ikke melder sig ind i en a-kasse? 

Anmeld

8. februar 2011

132319

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg kommer aldrig til at kunne varetage et normalt 37 timers job... Men jeg kan altså godt passe på og tage vare på mit barn!

grunden til at mange mennesker falder for varigheden af sygedagpenge, er at kommunerne ikke får afklaret folk i tide. Fordi de ikke ved hvor de skal "placere" folk...  Så hvis disse mennesker kunne være afklaret til et skånejob, ville de være blevet det inden de havnede på KH

Hvad er der gør at du ikke kan varetage et job? 

Og jo, kan man passe et barn som er enormt krævende, vil jeg også mene at man kan håndtere at fx. sætte prismærker på ting eller lignende. Dét er da om noget en del lettere og så laver man da i det mindste noget for sine penge!

Anmeld

8. februar 2011

132319

Ni-ko-li-ne skriver:

Hvad er der gør at du ikke kan varetage et job? 

Og jo, kan man passe et barn som er enormt krævende, vil jeg også mene at man kan håndtere at fx. sætte prismærker på ting eller lignende. Dét er da om noget en del lettere og så laver man da i det mindste noget for sine penge!

Anmeld

8. februar 2011

Ni-ko-li-ne

MHK skriver:

Jeg forstår bare ikke helt hvorfor man ikke melder sig ind i en a-kasse? 

nej det forstår jeg så heller ikke.... hvis man har et job der gør at man har timer nok til at være understøttelsesberettiget.... så er det bare med at få sig meldt ind...

men hvis man ikke kan står til rådighed for arb. markedet min 28 timer om ugen, så får man ingen understøttelse.... så, dvs, selvom jeg har betalt a-kasse de sidste 2½ år, kan jeg intet få. Absolut intet.......

Anmeld

8. februar 2011

132319

skønneunger skriver:

der er stor forskel på at have et arbejde og så passe sine børn.......

og skånejob eller ej er der altså mange der ikke er i stand det.

Igen, kan man varetage børn, kan man vel også komme ud af døren til et meget nemt job?? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.