MHK skriver:
Jeg synes virkelig at jeg gør alt for ikke at virke dømmende, for det er jeg virkelig ikke.
Jeg kan godt se det når du stiller det sådan op men desværre er der bare alt for mange der dangderer den og får en masse penge uden egentlig at være berettet til det 
Det er helt vildt svært at skeldne mellem det ene og det andet og derfor synes jeg også at der burde kontrolleres lidt bedre hvad det er der gør at folk ikke arbejder eller går i gang med en uddannelse. Alt for mange løber om hjørner med systemet, desværre.
Jeg vil godt give dig ret i at der er en del, der udnytter systemet....det ved jeg der er. Har kendskab til nogen stykker.
Der er bare forskel på det og så at være syg.
Der er mange der er i stand til at være en god mor selvom de fejler noget (kronisk sygdom, dårlig ryg osv). Så længe man får ladet op mens barnet er i skole/pasning, så kan de fleste jo godt tage sig af barnet, når det kommer hjem. Dette ville mange jo ikke kunne, hvis de skulle på arbejde og derefter være i stand til at være der 100 % for sit barn. Ved mig handler det primært om det kognitive dvs. at bare det at koncentrere mig med noget, udtrætter mig. Derfor hjælper det meget, hvis jeg får sovet, når min dreng er i skole, for så er jeg fuldstændig klar og frisk i mit hoved til når han kommer hjem. Hvis jeg skulle gå på arbejde, ville jeg komme hjem og smide mig i min seng og sove til den næste dag....og hvilken mor ville jeg så være?
Tingene er ikke altid så ligetil 
Jeg undskylder at jeg kaldte dig for dømmende, blev bare så undrende over at du kunne have den indstilling du havde. Alting er jo desværre ikke sort/hvid her i livet.
Jeg føler jeg er den bedste mor for min søn, og det er der mange kroniske syge der er. det handler bare om at indrette sit liv derefter og tage sine forholdsregler.
Anmeld