Må jeg spare penge op når jeg er på kontanthjælp/barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2011

Aves.

MHK skriver:

Jeg synes bare helt ærligt at det er skræmmende at man kan/må tage vare på 2 børn men ikke er psykisk i stand til at tage vare på et arbejde.

Dét hænger i mine øjne på ingen måde sammen.

Hvis man kun magter en af delene, så er børnene vel det vigtigste at tage vare på...nogle kan bare ikke begge dele, ikke alle mennesker kan arbejde og de har det svært nok i forvejen uden de skal føle at de nasser.

Jeg har modtaget kh og aldrig følt mig som nasser---føler man sig som en sådan, så er det måske fordi man er det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

132319

Carina1977 skriver:

Øhmm har jeg misforstået dig eller? mener du seriøst at man ikke kan varetage et barn, hvis man ikke kan arbejde?

Nej, men jeg har svært ved at se hvordan man kan....

Anmeld

8. februar 2011

Carina1977

MHK skriver:

Jo da, det har jeg ingen steder skrevet at de ikke gør.

Jeg har enormt svært ved at forstå at de mennesker der kan varetage sine børns behov, ikke kan varetage et arbejde  Der findes massere af skånejobs til netop den befolkningsgruppe.

Jeg har sclerose og kan i perioder slet ikke gå. Jeg lider af voldsom træthed grundet min sygdom, der gør at jeg skal have sovet meget. Men når min søn kommer hjem, så kan jeg da sagtens tage mig af ham....netop fordi jeg passer på mig selv, mens han er i skole.

Nu er jeg så ikke på kontanthjælp, men førtidspension. Men uanset hvad det er, er din holdning jo den samme.

Synes du er meget dømmende....sorry

Anmeld

8. februar 2011

132319

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg har lært, at rigtig mange ting skal man ikke udtale sig om, før man selv har prøvet det eller oplevet og forstået det på nært hold....

man kan aldrig sige hvordan man vil blive påvirket af en så psykisk udmattende situation som det er at skulle acceptere at man aldrig kan arbejde normalt igen. Og skal leve med smerter resten af livet

eller

at have psykiske lidelser som er svære at behandle.....

men ja, for et helt normalt menneske, der sgatens kan arbejde osv... der vil jeg også mene, at man kunne finde noget aktivering

Det er nu også helt normale mennesker jeg taler om 

Anmeld

8. februar 2011

Aves.

Det er nu også helt normale mennesker jeg taler om 

Men de ressource stærke velfungerende mennesker de ryger jo ud i aktivering og der må man da sige at et job trods alt ville være bedre..

Anmeld

8. februar 2011

132319

Carina1977 skriver:

Jeg har sclerose og kan i perioder slet ikke gå. Jeg lider af voldsom træthed grundet min sygdom, der gør at jeg skal have sovet meget. Men når min søn kommer hjem, så kan jeg da sagtens tage mig af ham....netop fordi jeg passer på mig selv, mens han er i skole.

Nu er jeg så ikke på kontanthjælp, men førtidspension. Men uanset hvad det er, er din holdning jo den samme.

Synes du er meget dømmende....sorry

Jeg synes virkelig at jeg gør alt for ikke at virke dømmende, for det er jeg virkelig ikke.

Jeg kan godt se det når du stiller det sådan op men desværre er der bare alt for mange der dangderer den og får en masse penge uden egentlig at være berettet til det 

Det er helt vildt svært at skeldne mellem det ene og det andet og derfor synes jeg også at der burde kontrolleres lidt bedre hvad det er der gør at folk ikke arbejder eller går i gang med en uddannelse. Alt for mange løber om hjørner med systemet, desværre.

Anmeld

8. februar 2011

132319

Eva. skriver:

Hvis man kun magter en af delene, så er børnene vel det vigtigste at tage vare på...nogle kan bare ikke begge dele, ikke alle mennesker kan arbejde og de har det svært nok i forvejen uden de skal føle at de nasser.

Jeg har modtaget kh og aldrig følt mig som nasser---føler man sig som en sådan, så er det måske fordi man er det..

Igen, hvis der vitterligt ingen grund er til at modtage KH. brude folk få samme sats på SU hvis de ikke er medlem af en a-kasse.

Det burde gavne sig at bidrage bare lidt. men det gør det ikke i dette samfund 

Anmeld

8. februar 2011

Aves.

MHK skriver:

Jeg synes virkelig at jeg gør alt for ikke at virke dømmende, for det er jeg virkelig ikke.

Jeg kan godt se det når du stiller det sådan op men desværre er der bare alt for mange der dangderer den og får en masse penge uden egentlig at være berettet til det 

Det er helt vildt svært at skeldne mellem det ene og det andet og derfor synes jeg også at der burde kontrolleres lidt bedre hvad det er der gør at folk ikke arbejder eller går i gang med en uddannelse. Alt for mange løber om hjørner med systemet, desværre.

Hvem er "alle dem" hvor ser du dem, hvor læser du om dem, har du et link, noget fakta vi kan gå ud fra...jeg tror mange, flere end man regner med som er på kh har nogle problematikker som umiddelbart ikek er synlige...jeg har selv været på kh sammenlagt 9 år....og jeg var sikkert en af dem hvor du tænkte at jeg bare kunne tage mig sammen...tingene er bare ikek altid som de ser ud til...desværre eller hedligvis..

Anmeld

8. februar 2011

Aves.

MHK skriver:

Igen, hvis der vitterligt ingen grund er til at modtage KH. brude folk få samme sats på SU hvis de ikke er medlem af en a-kasse.

Det burde gavne sig at bidrage bare lidt. men det gør det ikke i dette samfund 

Jo, det gør det da...du er da underlagt en masse rgeler og lovgivning, du skal arbejde præcis som alel andre på kh og det er til samme sats...jeg kan slet ikke se man kan sammenligne su og kh, det er to forskellige grupper af mennesker med forskellige behov...ikke alle kan bare lige gøre...

Anmeld

8. februar 2011

132319

Noneother skriver:

Det er meget muligt at du tog den sætning til dig, men det gør den så ikke mindre sand. For det er netop sådan rigtig mange tænker.

og mht. at du valgte fagforening på den måde. Det er da alletiders. De fleste andre ville bare ryge ud på deres røv hvis de ikke fik penge i 2 måneder EFTER at ha´været på s.u

Jeg ville da i hvert fald stå til at miste sådan ca. alt. 

Tja, men sådan var vilkårende. Jeg var færdiguddannet og kunne ikke få job pga. ansættelsesstop og jeg kunne ikke få en klejne i 2 måneder -Heller ikke af kommunen selvom jeg var enlig mor.

Derfor måtte jeg låne 10.000 i banken, SUPER "gave" at få som nyuddannet 

Det kommunale er fuldstændig ligeglade, da det jo er forudsigeligt og man kan jo "bare" spare op af sin i forvejen skrabede SU til den tid bagefter hvor man er i karens -SUPER!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.