Ingen kontanthjælp, dagpenge eller lign. Hvad så???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

mortil3trustrup

Anonym skriver:

Jamen også når vi ejer hus med friværdi???

Det er jeg bestemt sikker på. De må ikke nægte dig barsels dagpenge.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Anonym skriver:

Årh ja det kunne vi prøve.. Må jeg lige forhøre mig om.. bare underlig de ikke selv foreslog det på kommunen da jeg talte med dem..

Sådan er det desværre. Man skal selv opsøge det, når man skal have udbetalt penge fra kommunen.

Du kan også søge noget tilskud til babyudstyr, nu ved jeg ikke hvor meget i mangler. Men jeg tænker til tøj til den lille på sigt. Det var da en mulighed.

Held og lykke med det. Synes virkelig det er synd for dig

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Rikke&Liam skriver:

Sådan er det desværre. Man skal selv opsøge det, når man skal have udbetalt penge fra kommunen.

Du kan også søge noget tilskud til babyudstyr, nu ved jeg ikke hvor meget i mangler. Men jeg tænker til tøj til den lille på sigt. Det var da en mulighed.

Held og lykke med det. Synes virkelig det er synd for dig

Tusind tak skal du have.. ja det sku ikke sjovt med de penge..

Anmeld

31. januar 2011

mortil3trustrup

Ni-ko-li-ne skriver:

nej, det skal de så ikke...

ikke hvis man ikke har timer nok til at være berettiget til dette...

Hmmm det forstår jeg ikke. Da jeg var gravid her med den sidste og intet job havde var gift. gik jeg på kommunen og fik af vide man ikke ku nægte mig barselsdagpenge fra kommunen af selvom at jeg var gift og manden tjente rigeligt. jeg tænker ikke på fagforeningen men på kommunen.

Anmeld

31. januar 2011

Anonym

er altid før skat de tager. så de 24000 kr er før skat. ring til din kommune og jobcenter. og høt hvordan du står stillet, når du er medlem af en akasse men ik har timer nok, og du skal på barsel, om du så kan få kontanthjælp, for der er forskel fra kommune til kommune i det at de forstår reglerne på hver deres måde.. husk at sige i har hus men i ik har noget friværdi.. nu i ik er gift kan du nok få de der 13000 kr før skat hvis du kan få kontanthjælp.. hvis i har friværdi kan du intet få, da man så skal tage af den

hvis ik  du kan få kontanthjælp så spørg om i kan låne via dem evt. under barsel..

og ellers skal man, finde ud af selv hvor man kan låne.. desværre

Anmeld

31. januar 2011

Anonym

mortil3trustrup skriver:

Hmmm det forstår jeg ikke. Da jeg var gravid her med den sidste og intet job havde var gift. gik jeg på kommunen og fik af vide man ikke ku nægte mig barselsdagpenge fra kommunen af selvom at jeg var gift og manden tjente rigeligt. jeg tænker ikke på fagforeningen men på kommunen.

underligt du har kunne få, for nu jeg er på barsel, kan jeg intet få fordi vi er gift og manden for de 24000 kr før skat, så er det vores eget problem.. men igen sikkert an på vilken kommune man bor i, da de forstår reglerne på hver deres måde..

Anmeld

31. januar 2011

mortil3trustrup

Anonym skriver:

underligt du har kunne få, for nu jeg er på barsel, kan jeg intet få fordi vi er gift og manden for de 24000 kr før skat, så er det vores eget problem.. men igen sikkert an på vilken kommune man bor i, da de forstår reglerne på hver deres måde..

det gør de tro mig....

Anmeld

31. januar 2011

Ni-ko-li-ne

mortil3trustrup skriver:

men hvis du har fået barselsdagpenge, har du også opfyldt reglen om at have arbejdet så og så mange timer de sidste 3 mdr...

ellers har det været KH under barsel

Anmeld

31. januar 2011

mortil3trustrup

Ni-ko-li-ne skriver:

men hvis du har fået barselsdagpenge, har du også opfyldt reglen om at have arbejdet så og så mange timer de sidste 3 mdr...

ellers har det været KH under barsel

?? jeg blev sygemeldt da jeg var 8 uger henne og gik så sygemeldt indtil jeg gik direkte på barsel.

Anmeld

31. januar 2011

Ni-ko-li-ne

mortil3trustrup skriver:

?? jeg blev sygemeldt da jeg var 8 uger henne og gik så sygemeldt indtil jeg gik direkte på barsel.

jo men så fik du sygedagpenge?

og var stadig tilknyttet en arb plads... så opfylder du også reglerne for barselsdagpenge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.