Ingen kontanthjælp, dagpenge eller lign. Hvad så???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Henriettemortil4 skriver:

14000 kr er jo mindre ind kontanthjælp og su for to næsten...

7000 hver... Nu hved jeg ikke om de har børn i forvejen men så får de jo lidt mere hver 3 mdr overi hvis man vælger af regne det med.

men 7000 kr efter skat er meget meget lidt syntes jeg det var det jeg ca fik inden jeg fik børn for 10 år..

jeg syntes de skal snakke med banken for måske det er fordi der er friværdig i hus eller ikke men kommunen tro det...

>:<

Henriette

ja det er ikke meget...

nej, kommunen skal, som du siger, have noget på skrift fra banken... naturligt nok...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Ni-ko-li-ne skriver:

ja:0)

det er fordi det er borgeren der selv skal ringe ind og sige

"hej, nu har jeg købt hus, er jeg så stadig berettiget til KH"

så, kommunen skal ikke holde øje med det, men de har sikkert opdaget det ved et tilfælde, af og til følger de da op på sagerne

nej nej man skal ikke ringe man må gerne..Det man skal er den seddel du for hver 3 mdr den som jeg 100 gang fik indfor de 2½ år skriver underpå der er sket endringen i boligforholden..

Skriver man af man bor i eje hus.F.eks

Man skal ikke ring ind man kan gøre det men ellers skriver man det på seddelen under enderinger i boligforholden.

Det sagde hun på kommunen til mig..

Henriette

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Ni-ko-li-ne skriver:

ja det er ikke meget...

nej, kommunen skal, som du siger, have noget på skrift fra banken... naturligt nok...

ja derfor skal hun tag fat i kommune igen og høre helt bestemt hvorfor hun ikke kan få kontanthjælp hvis hun ikke kan se det på papir men der stå nok bare en pargraf et eller andet men nå kommunenså siger hvorfor og det f.eks er pga der er friværdig i hus skal hun ringe til banken og sige som jeg skrev..Det gjoede vi..

men hvis der er friværdig i hus så skulle de også kunne få mere udbetalt om mdr hvis de ikke allerede gør det nu pga friværdigen..

henriete

Anmeld

31. januar 2011

Ni-ko-li-ne

nej nej man skal ikke ringe man må gerne..Det man skal er den seddel du for hver 3 mdr den som jeg 100 gang fik indfor de 2½ år skriver underpå der er sket endringen i boligforholden..

Skriver man af man bor i eje hus.F.eks

Man skal ikke ring ind man kan gøre det men ellers skriver man det på seddelen under enderinger i boligforholden.

Det sagde hun på kommunen til mig..

Henriette

men under alle omstændigheder er det ens eget ansvar at gør opmærksom på hvis man er usikker på om man er berettiget til at modtage de penge man modtager, under de nye forhold...

så man kan sige, at man lige så godt kan gøre sig selv den tjeneste at ringe:0)

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Nå ok synes bare det lidt mærkeligt.. for hvad ved min bank om vores hus.. Det jo ejendomsmægler der vurdere om der er friværdi i det... mærkeligt.. men må da lige prøve ringe til hende..

det skal stå på paprien..

Lånte i ikke i banken til hus den gang.

Så kan de også fortølle jer det.

Her var ingen herud og vuder nået det stod på paprien.

med mindre i har lave vildt meget på det så der skal laves en ny vuderen???

Henriette

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Ni-ko-li-ne skriver:

men under alle omstændigheder er det ens eget ansvar at gør opmærksom på hvis man er usikker på om man er berettiget til at modtage de penge man modtager, under de nye forhold...

Ville jeg give dig helt ret i unden trivl...

Reglerne er hård og man skal gøre meget mere selv nu ind førhen..

Jeg skal også fortælle hvis jeg tjener hved siden af hvis jeg gjorede det som jeg dog ikke gør..

Eller hvis vi blev gift så få de det jo også afvide osv..

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

det skal stå på paprien..

Lånte i ikke i banken til hus den gang.

Så kan de også fortølle jer det.

Her var ingen herud og vuder nået det stod på paprien.

med mindre i har lave vildt meget på det så der skal laves en ny vuderen???

Henriette

Inden mit sidste job var jeg også på kontanthjælp.. der fik vi lagt forbrugslån over i huslån fordi der var lidt friværdi.. Måske det derfor.. men man har jo kun oplysningspligt hvis man tjener penge andre steder fra? Eller?? Måske det der for de ikke vil nu.. Men altså nu er der jo ikke noget friværdi..

Sidst vi skulle finde ud af med friværdi skulle der ejendomsmægler ud..

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Ni-ko-li-ne skriver:

ja også fik jeg næsten 27000 kr tibage 16 marts sidste år der blev jeg modregne da man jo kun må have en formue på 10000 kr på kontanthjælp mega surtttttttttttt.

så hele år 2010 og nu her 2011 får jeg pr mdr meget i kontanthjælp får 13345 før skat og 12533 efter skal betaler ikke meget pga mit fradrag hus gæld og for ikke af få 27000 kr tilbage i skat igen har vi sat mig op regne ud osv så derfor få jeg så meget nu siden 1juli have vi endelig glemt af sætte mig mere op pga jeg betale børnebidrag til min datter den lave vi så lige her midste af jan så i morgen får jeg lige næsten 500 kr mdr ialt de der 12533 kr 1 jan fik jeg kun 12085 kr KUN hmm dumt ord meget for en på kontanthjælp men det er jo pga mit fradrag meget gæld på hus og privatlån i banken..

Henriette.

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Inden mit sidste job var jeg også på kontanthjælp.. der fik vi lagt forbrugslån over i huslån fordi der var lidt friværdi.. Måske det derfor.. men man har jo kun oplysningspligt hvis man tjener penge andre steder fra? Eller?? Måske det der for de ikke vil nu.. Men altså nu er der jo ikke noget friværdi..

Hmmm kun hvis det er  mere ind 10000 kr  den mdr her udover hans 14000 så nej så kan du ikke få kontanthjælp..

Ja du skal oplys alt hvis du søger kontanthjælp og du må ikke have  over 10000 kr i formue eller f.eks i baken når du søger kontanthjælp på kontoen anden de kan se det er fra sidste mdr ogtil regningerne der er sat til side osv..

Henriette

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Syntes du skal ringe til  den der har skrev brev til dig på kommunen også tag fat i banken hvis det er...Hende på kommune kan fortælle dig helt hvorfor du ikke kan få kontanthjælp som jeg siger få det skået ud i pap helelr det ind du ikke forstå hvad hun siger....

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.