Ingen kontanthjælp, dagpenge eller lign. Hvad så???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

mortil3trustrup

Anonym skriver:

Jeg er gravid og har mistet mit job.. Jeg kan ikke modtage kontanthjælp og har ikke samlet nok timer for at kunne modtage dagpenge selvom jeg har været medlem i 1,5 år.. Hvad kan man så gøre når jeg skal på barsel? Kan jo ikke have noget job.. Er der anden form for penge man kan modtage når man går på barsel? Ellers må vi flytte fra vores hus som vi har haft i 1,5 år og bare har gjort alt for at sætte i stand og elsker at bo her...

uanset om i er gift eller ej skal kommunen yde dig barsels dagpenge når du går på barsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Rikke&Liam skriver:

Skal altså lige høre dig. Du er altså blevet fyret og når din opsigelse slutter skal du på barsel?

Hvis jeg forstår rigtigt, må man faktisk ikke fyre en gravid. Medmindre du selvfølgelig har sjålet af kassen eller lign

Hvad var deres begrundelse. For det er godt nok en røvet position de stiller dig i.

Alle er blevet fyret og alle andre er genansat under nyt navn.. bortset fra mig.. har snakket med fagforening.. men de kan ikke gøre mere..  lige fandt den mulighed de kunne fyre mig igennem..

Anmeld

31. januar 2011

Pige2009

Rikke&Liam skriver:

Skal altså lige høre dig. Du er altså blevet fyret og når din opsigelse slutter skal du på barsel?

Hvis jeg forstår rigtigt, må man faktisk ikke fyre en gravid. Medmindre du selvfølgelig har sjålet af kassen eller lign

Hvad var deres begrundelse. For det er godt nok en røvet position de stiller dig i.

Jeg sad lige og tænkte det samme. Kontakt din A-kasse for så kan de køre sagen videre. Der vil være rigtig god chance for en erstatning og lønkompensation

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

mortil3trustrup skriver:

uanset om i er gift eller ej skal kommunen yde dig barsels dagpenge når du går på barsel.

Jamen også når vi ejer hus med friværdi???

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Jeg sad lige og tænkte det samme. Kontakt din A-kasse for så kan de køre sagen videre. Der vil være rigtig god chance for en erstatning og lønkompensation

De er kontaktet.. har kørt sag og kan intet gøre mere  Vi tabte sagen fordi vi ikke kan bevise at det var pga graviditeten og ikke fordi firmaet gik konkurs...

Anmeld

31. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Alle er blevet fyret og alle andre er genansat under nyt navn.. bortset fra mig.. har snakket med fagforening.. men de kan ikke gøre mere..  lige fandt den mulighed de kunne fyre mig igennem..

Synes du skal klage et eller andet sted. Ved desværre ikke hvor. Men det kan simpelthen ikke være rigtigt!! Slet ikke når du ingen mulighed har for at forsøge dig selv under barslen.

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Rikke&Liam skriver:

Synes du skal klage et eller andet sted. Ved desværre ikke hvor. Men det kan simpelthen ikke være rigtigt!! Slet ikke når du ingen mulighed har for at forsøge dig selv under barslen.

Tro mig.. har prøvet ALT!!!

Anmeld

31. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Anonym skriver:

De er kontaktet.. har kørt sag og kan intet gøre mere  Vi tabte sagen fordi vi ikke kan bevise at det var pga graviditeten og ikke fordi firmaet gik konkurs...

Sådan en gang møg.

Hmm... måske du kan klage din sag oppe på kommunen. Og høre om ikke der er et eller andet at gøre??

Anmeld

31. januar 2011

Anonym

Anonym skriver:

Hvad gør i så når du er på barsl? Kan i stadig få det til at hænge sammen? Vi ville mangle 9000 kr  

Nej jeg kan ikke nå vikar timer.. Skal på barsel om en måned når min opsigelse er ovre...

ja vi lever da ikke vildt luxsus, men vores børn mangler bestemt ikke noget for stadigvæk nyt legetøj og tøj, da vi går meget op i at købe tingene som nye..

men ja vi har ca. 2500 til mad, bleer, mme, tøj ferie osv. om mdr. men måtte da også lige ta et lån, for at få det hele til at kører i starten, men nu kører de bare, man lærer hurtigt..

men vi tager nu gerne på billig ferie med børnene og sådan, skal ik gå ud over dem, at vi kun har en løn..

og vi klager nu ikke, for sådan er tingene nu en gang, jeg går så hjemme med de små, og den ene i bhv. og den anden går i skole.

men er glad for vi ikke har hus, må jeg nok indrømme.. for kan godt se jeres problem, i det i har hus :-(

håber i så kan låne, så i kan få det til at kører..

nogle steder kan manden tage 6 ugers orlov ud over de første 2 ugers barsel med fuld løn det hele, de 6 eller 7 uger, bliver så fratrukket det barsel i har til sammen, men undersøg hvad han har overenskomst med

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Rikke&Liam skriver:

Sådan en gang møg.

Hmm... måske du kan klage din sag oppe på kommunen. Og høre om ikke der er et eller andet at gøre??

Har også kontaktet dem.. men dekan intet gøre.. og jeg har ikke haft 120 arbejdstimer indenfor de sidste 3 måneder.. så kan ikke modtage barselsdagpenge siger de....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.