Ingen kontanthjælp, dagpenge eller lign. Hvad så???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

ja vi lever da ikke vildt luxsus, men vores børn mangler bestemt ikke noget for stadigvæk nyt legetøj og tøj, da vi går meget op i at købe tingene som nye..

men ja vi har ca. 2500 til mad, bleer, mme, tøj ferie osv. om mdr. men måtte da også lige ta et lån, for at få det hele til at kører i starten, men nu kører de bare, man lærer hurtigt..

men vi tager nu gerne på billig ferie med børnene og sådan, skal ik gå ud over dem, at vi kun har en løn..

og vi klager nu ikke, for sådan er tingene nu en gang, jeg går så hjemme med de små, og den ene i bhv. og den anden går i skole.

men er glad for vi ikke har hus, må jeg nok indrømme.. for kan godt se jeres problem, i det i har hus :-(

håber i så kan låne, så i kan få det til at kører..

nogle steder kan manden tage 6 ugers orlov ud over de første 2 ugers barsel med fuld løn det hele, de 6 eller 7 uger, bliver så fratrukket det barsel i har til sammen, men undersøg hvad han har overenskomst med

Ok ja det jo ikke mange penge.. men godt i kan leve for det..

Vi har så udgifter for 16500 bare til budgetten og kæresten får 14 udbetalt.. så vi manger 2500 allerede der også mangler vi til mad, tøj osv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Ni-ko-li-ne

mortil3trustrup skriver:

uanset om i er gift eller ej skal kommunen yde dig barsels dagpenge når du går på barsel.

nej, det skal de så ikke...

ikke hvis man ikke har timer nok til at være berettiget til dette...

Anmeld

31. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Anonym skriver:

Har også kontaktet dem.. men dekan intet gøre.. og jeg har ikke haft 120 arbejdstimer indenfor de sidste 3 måneder.. så kan ikke modtage barselsdagpenge siger de....

Ja det er noget skidt.

Jeg tænker at i muligvis kan snakke med banken omkring jeres huslån (går ud fra i har et sådan) og få det sat ned eller udskudt så længe du har barsel.

Og så får i jo børnepenge hver 4 måned, i visse tilfælde kan man søge supplerede børneydelse. Undersøg det.

Anmeld

31. januar 2011

Anonym

Anonym skriver:

Ok ja det jo ikke mange penge.. men godt i kan leve for det..

Vi har så udgifter for 16500 bare til budgetten og kæresten får 14 udbetalt.. så vi manger 2500 allerede der også mangler vi til mad, tøj osv...

ja vi har jo så vores børnepenge med ind i budgettet ellers havde vi også haft minus.

men kan godt se problemet når i mangler 2500 kr..

men har i friværdi i huset ?

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Rikke&Liam skriver:

Ja det er noget skidt.

Jeg tænker at i muligvis kan snakke med banken omkring jeres huslån (går ud fra i har et sådan) og få det sat ned eller udskudt så længe du har barsel.

Og så får i jo børnepenge hver 4 måned, i visse tilfælde kan man søge supplerede børneydelse. Undersøg det.

Årh ja det kunne vi prøve.. Må jeg lige forhøre mig om.. bare underlig de ikke selv foreslog det på kommunen da jeg talte med dem..

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

ja vi har jo så vores børnepenge med ind i budgettet ellers havde vi også haft minus.

men kan godt se problemet når i mangler 2500 kr..

men har i friværdi i huset ?

Nej desværre ikke...

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

nej, det skal de så ikke...

ikke hvis man ikke har timer nok til at være berettiget til dette...

Nej tænkte jeg også.. er det ikke noget med man skal have haft de der 120 timer indenfor de sidste 13 uger inden barsel??

Anmeld

31. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Nej tænkte jeg også.. er det ikke noget med man skal have haft de der 120 timer indenfor de sidste 13 uger inden barsel??

jo...

Anmeld

31. januar 2011

Anonym

Anonym skriver:

Nej desværre ikke...

ved ikke hvad din mand tjener om mdr. men hvis han for under 24000 kr hvis i er gift ?så kan du få supleret op til de 24000 kr. hvis i er samlever kan du få en fuld kontanthjælp.

og ja ellers kan i blive nød til at låne hvor i lige kan, eller tage snak med bank om i kan betale mindre til huset i det år du er på barsel evt.

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

ved ikke hvad din mand tjener om mdr. men hvis han for under 24000 kr hvis i er gift ?så kan du få supleret op til de 24000 kr. hvis i er samlever kan du få en fuld kontanthjælp.

og ja ellers kan i blive nød til at låne hvor i lige kan, eller tage snak med bank om i kan betale mindre til huset i det år du er på barsel evt.

Vi er ikke gift.. han får 14000 kr udbetalt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.