Ingen kontanthjælp, dagpenge eller lign. Hvad så???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Henriettemortil4 skriver:

Hmmm kun hvis det er  mere ind 10000 kr  den mdr her udover hans 14000 så nej så kan du ikke få kontanthjælp..

Ja du skal oplys alt hvis du søger kontanthjælp og du må ikke have  over 10000 kr i formue eller f.eks i baken når du søger kontanthjælp på kontoen anden de kan se det er fra sidste mdr ogtil regningerne der er sat til side osv..

Henriette

Det var over 10000 kr.. Måske derfor jeg ikke er berettiget nu.. Men altså det var jo ikke fordi der var friværdi i og vi tog på ferie eller noget for de penge.. vi lagde jo bare mere gæld overi s vi fik mindre renter.. Og nu er der ikke mere friværdi..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Det var over 10000 kr.. Måske derfor jeg ikke er berettiget nu.. Men altså det var jo ikke fordi der var friværdi i og vi tog på ferie eller noget for de penge.. vi lagde jo bare mere gæld overi s vi fik mindre renter.. Og nu er der ikke mere friværdi..

Nej tro ikke det er derfor så...

Jeg ville snakke med hende på kommune kun hun kan sige hvorfor fortæl af du ikke kan forstå det...

Så må hun forklar dig det bedre..

henriette

Anmeld

31. januar 2011

JustinsMoar

Kan desværre ikke hjælpe dig, men håber du finder en løsning!
Jeg ved godt hvordan det er at stå uden indkomst.

Jeg er ikke kvalificeret til KH da jeg ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet grunder Justins sygdom, så jeg skal nu modtage tabt arbejdsfortjenste.

Men det kan du jo desværre ikke få!

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

JustinsMor skriver:

Kan desværre ikke hjælpe dig, men håber du finder en løsning!
Jeg ved godt hvordan det er at stå uden indkomst.

Jeg er ikke kvalificeret til KH da jeg ikke er til rådighed for arbejdsmarkedet grunder Justins sygdom, så jeg skal nu modtage tabt arbejdsfortjenste.

Men det kan du jo desværre ikke få!

jeg blev nys om din sygdom da jeg selv har 4...

men kan ikke finde nået om den på nette.hva er det lige 

Justins sygdom??

Mvh henriette 

Anmeld

31. januar 2011

mele

som jeg forstår det ud fra din beskrivelse, så ville jeg hvis jeg var i dit sted:

bede om en skriftlig afgørelse med klagevejledning (det har man ret til iflg loven)

her vil du skriftlig få afvide hvorfor de så giver dig et afslag på din ansøgning om kontant hjælp....

hvis de så begrunder det med friværdi/formue ja så kan du jo klage over afgørelsen på skrift skrive hvorfor du klager og vedlægge et bilag fra banken som viser/fortæller at i ingen friværdi eller formue har og at de ej heller vil låne jer mere....

så vil du være berettiget til kontanthjælp (udfra det jeg kan læse mig til) og de vil helt sikkert omstøde afgørelsen og ellers ryge i nævnet til afgørelse, MEN det tvivler jeg på den gør....

er du itvivl er du velkommen til at skrive en privat besked så vil jeg gerne hjælpe dig med lovgivningen.

hilsen mette

Anmeld

31. januar 2011

JustinsMoar

Henriettemortil4 skriver:

jeg blev nys om din sygdom da jeg selv har 4...

men kan ikke finde nået om den på nette.hva er det lige 

Justins sygdom??

Mvh henriette 

Justin har sygdommen Ceberal Parese, som på dansk betyder spastisk lammelse.

Justin har det heldigvis i en meget mild grad!

Men sygdommen kræver at han kommer til fysioterapeut 2 gange om ugen, bliver trænet 2 x dagligt hjemme osv.

Derudover har han ikke fået plads i en speciel inst. endnu.

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

mele skriver:

som jeg forstår det ud fra din beskrivelse, så ville jeg hvis jeg var i dit sted:

bede om en skriftlig afgørelse med klagevejledning (det har man ret til iflg loven)

her vil du skriftlig få afvide hvorfor de så giver dig et afslag på din ansøgning om kontant hjælp....

hvis de så begrunder det med friværdi/formue ja så kan du jo klage over afgørelsen på skrift skrive hvorfor du klager og vedlægge et bilag fra banken som viser/fortæller at i ingen friværdi eller formue har og at de ej heller vil låne jer mere....

så vil du være berettiget til kontanthjælp (udfra det jeg kan læse mig til) og de vil helt sikkert omstøde afgørelsen og ellers ryge i nævnet til afgørelse, MEN det tvivler jeg på den gør....

er du itvivl er du velkommen til at skrive en privat besked så vil jeg gerne hjælpe dig med lovgivningen.

hilsen mette

Ja jeg må prøve alt hvad jeg kan igen.. Det godt nok mange penge at miste..

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

JustinsMor skriver:

Justin har sygdommen Ceberal Parese, som på dansk betyder spastisk lammelse.

Justin har det heldigvis i en meget mild grad!

Men sygdommen kræver at han kommer til fysioterapeut 2 gange om ugen, bliver trænet 2 x dagligt hjemme osv.

Derudover har han ikke fået plads i en speciel inst. endnu.

Ok på den måde du skrev bare Justins sygdom og den sygdom kunne jeg ikke lige find frem til troede det var en du fejle....

Men ok det er din søn som fejler der..

Pyha nej ikke nemt så af have et job hved siden af kan jeg godt se....

Henriette

Hvis lille søster selv er spastisk lammelse en lidt stor grad.
eller pæner ord handig som vi siger...

Anmeld

1. februar 2011

Pige2009

Anonym skriver:

De er kontaktet.. har kørt sag og kan intet gøre mere  Vi tabte sagen fordi vi ikke kan bevise at det var pga graviditeten og ikke fordi firmaet gik konkurs...

Nå, ok. Jamen så er der nok ikke så meget andet at gøre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.