Ingen kontanthjælp, dagpenge eller lign. Hvad så???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.504 visninger
78 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2011

Anonym trådstarter

Jeg er gravid og har mistet mit job.. Jeg kan ikke modtage kontanthjælp og har ikke samlet nok timer for at kunne modtage dagpenge selvom jeg har været medlem i 1,5 år.. Hvad kan man så gøre når jeg skal på barsel? Kan jo ikke have noget job.. Er der anden form for penge man kan modtage når man går på barsel? Ellers må vi flytte fra vores hus som vi har haft i 1,5 år og bare har gjort alt for at sætte i stand og elsker at bo her...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Jeg er gravid og har mistet mit job.. Jeg kan ikke modtage kontanthjælp og har ikke samlet nok timer for at kunne modtage dagpenge selvom jeg har været medlem i 1,5 år.. Hvad kan man så gøre når jeg skal på barsel? Kan jo ikke have noget job.. Er der anden form for penge man kan modtage når man går på barsel? Ellers må vi flytte fra vores hus som vi har haft i 1,5 år og bare har gjort alt for at sætte i stand og elsker at bo her...

Mener du kan låne pengene af kommunen.. synes jeg at have læst herinde at nogen havde gjort... For du må jo ikke eje noget når du er på kontathjælp

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Mener du kan låne pengene af kommunen.. synes jeg at have læst herinde at nogen havde gjort... For du må jo ikke eje noget når du er på kontathjælp

Jo man må gerne eje hus.. Hvis der IKKE er friværdi i.. Kender jeg mange der har nemlig..

Årh ja så må man låne.. Øv hvor er det bare surt... Så skal jeg hurtigst mulig i job og aflevere det lille pus i institution så tidligt

Anmeld

31. januar 2011

Anonym

så vidt jeg ved, så for du ik andet under barsel, hvis ik du kan få kontanthjælp eller barsel.. da vi er gift kan jeg ik få kontanthjælp, så jeg for ingen penge under barsel desværre..

såv kan ik give dig et godt råd, er det som du skal på barsel lige nu? eller muligef for at få nogle vikar timer hvis du ik mangler så mange timer ti dagpenge.

Anmeld

31. januar 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Jo man må gerne eje hus.. Hvis der IKKE er friværdi i.. Kender jeg mange der har nemlig..

Årh ja så må man låne.. Øv hvor er det bare surt... Så skal jeg hurtigst mulig i job og aflevere det lille pus i institution så tidligt

Okay, troede jeg bare ikke man måtte??!!

Altså, ring i hvert fald til kommunen og snak med dem, og så kan farmand jo evt. tage resten af barslen så baby ikke skal hurtigt i institution.

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

så vidt jeg ved, så for du ik andet under barsel, hvis ik du kan få kontanthjælp eller barsel.. da vi er gift kan jeg ik få kontanthjælp, så jeg for ingen penge under barsel desværre..

såv kan ik give dig et godt råd, er det som du skal på barsel lige nu? eller muligef for at få nogle vikar timer hvis du ik mangler så mange timer ti dagpenge.

Hvad gør i så når du er på barsl? Kan i stadig få det til at hænge sammen? Vi ville mangle 9000 kr  

Nej jeg kan ikke nå vikar timer.. Skal på barsel om en måned når min opsigelse er ovre...

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Okay, troede jeg bare ikke man måtte??!!

Altså, ring i hvert fald til kommunen og snak med dem, og så kan farmand jo evt. tage resten af barslen så baby ikke skal hurtigt i institution.

Jamen hvis han tager barslen så går han jo også ned i løn ikke?? Man får da ikke fuld løn under barsel vel??

Anmeld

31. januar 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Jamen hvis han tager barslen så går han jo også ned i løn ikke?? Man får da ikke fuld løn under barsel vel??

Det kommer meget an på hans overenskomst på jobbet. I kan jo forhøre jer, og ellers kan I jo gemme noget af barslen så I kan holde det når der er luft i økonomien

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Tina&Martin skriver:

Det kommer meget an på hans overenskomst på jobbet. I kan jo forhøre jer, og ellers kan I jo gemme noget af barslen så I kan holde det når der er luft i økonomien

Ok troede jeg ikke man kunne.. Tak for råd..

Anmeld

31. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Skal altså lige høre dig. Du er altså blevet fyret og når din opsigelse slutter skal du på barsel?

Hvis jeg forstår rigtigt, må man faktisk ikke fyre en gravid. Medmindre du selvfølgelig har sjålet af kassen eller lign

Hvad var deres begrundelse. For det er godt nok en røvet position de stiller dig i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.