Ingen kontanthjælp, dagpenge eller lign. Hvad så???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Henriettemortil4 skriver:

Pga hus og hva er grunder med jeres hus...

Hva siger de grunden er?????..

For det kan da kun være hvis der er friværdig i det også skal du bare få jeres bank til af skriver et papri på der ikke er friværdig i jeres hus og give kommunen den for det gjorede vi sidste år der stoppe de med et mine penge men fik dem så da hun fik papri fra banken...

Det der var mest underligt i min sag var vi købte hus på afd pr 1/11-2007 og første sidste år stoppe de min kontanthjælp/hørt fra dem osv...

Mit var så pyha en fejl vi har ikke friværdig før om mangeeeee år...

Henriette

men grunden til at de ikke stoppede pengene med det samme, er at de jo ikke ser på ens "sag" hver dag... så de har først stoppet dem da de opdagede det jo...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Pga hus og hva er grunder med jeres hus...

Hva siger de grunden er?????..

For det kan da kun være hvis der er friværdig i det også skal du bare få jeres bank til af skriver et papri på der ikke er friværdig i jeres hus og give kommunen den for det gjorede vi sidste år der stoppe de med et mine penge men fik dem så da hun fik papri fra banken...

Det der var mest underligt i min sag var vi købte hus på afd pr 1/11-2007 og første sidste år stoppe de min kontanthjælp/hørt fra dem osv...

Mit var så pyha en fejl vi har ikke friværdig før om mangeeeee år...

Henriette

Men hvordan kunne hun i banke bare lave et papir på det? De skal jo først ud og vurdere...?

Jamen måske der er friværdi i.. men kan man jo først vide hvis der kommer nogle og vurdere huset.. og vi har jo ikke haft det længe..

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Ni-ko-li-ne skriver:

hun skriver jo at han får 14000kr udbetalt... dvs 14000kr efter skat

Det er skide lige meget(undskyld mig sprog) 14000 kr  er da heller  ikke nok/meget til to.

Udfra kommunen hvis de var gift måtte han ikke tjene 26690 kr...

Men det er de vist ikke så skulel hun også kunen få kontanthjælp..

Henriette

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Men hvordan kunne hun i banke bare lave et papir på det? De skal jo først ud og vurdere...?

Jamen måske der er friværdi i.. men kan man jo først vide hvis der kommer nogle og vurdere huset.. og vi har jo ikke haft det længe..

Det kan du så let gør i af ringe til jeres bankråd giver så kan han/hun fortælle dig/jer det også skal du sige du skal bruge bevis på det på papir til kjommunen da du ingen penge får så kan de ligesom heller ikke få fra jer af(banken)tro mig så skal de nok lave en til jer...

henriette

Anmeld

31. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Det er skide lige meget(undskyld mig sprog) 14000 kr  er da heller  ikke nok/meget til to.

Udfra kommunen hvis de var gift måtte han ikke tjene 26690 kr...

Men det er de vist ikke så skulel hun også kunen få kontanthjælp..

Henriette

nej, vi er da fuldstændigt enige i at 14000kr ikke er meget til den lille familie!

men det er desværre sådan reglerne er.... jeg håber da banken vil skrive under på at der ikke er friværdi, sådan at vedkommende trods alt kan få en lille smule...

men hvis der reelt var friværdi så synes jeg bestemt også man må bruge af den først

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Ni-ko-li-ne skriver:

men grunden til at de ikke stoppede pengene med det samme, er at de jo ikke ser på ens "sag" hver dag... så de har først stoppet dem da de opdagede det jo...

Nej men høre her vi flytte ind den 1/11-2007 og første i sommers sidste år 2010 ser de det og skriver til mig om jeg ikke få penge pr den og den dato da der er friværdig i vores hus som der slet ikke er så vi måtte kontakte banken og han lave papir + skriverunder på vi talte sandt osv også send det til os også skulel vi på kommunen med det...

Vi snakker 2½ år efter vi er flytte ind før de skriver osv til mig

Henriette

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Det kan du så let gør i af ringe til jeres bankråd giver så kan han/hun fortælle dig/jer det også skal du sige du skal bruge bevis på det på papir til kjommunen da du ingen penge får så kan de ligesom heller ikke få fra jer af(banken)tro mig så skal de nok lave en til jer...

henriette

Nå ok synes bare det lidt mærkeligt.. for hvad ved min bank om vores hus.. Det jo ejendomsmægler der vurdere om der er friværdi i det... mærkeligt.. men må da lige prøve ringe til hende..

Anmeld

31. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Nej men høre her vi flytte ind den 1/11-2007 og første i sommers sidste år 2010 ser de det og skriver til mig om jeg ikke få penge pr den og den dato da der er friværdig i vores hus som der slet ikke er så vi måtte kontakte banken og han lave papir + skriverunder på vi talte sandt osv også send det til os også skulel vi på kommunen med det...

Vi snakker 2½ år efter vi er flytte ind før de skriver osv til mig

Henriette

ja:0)

det er fordi det er borgeren der selv skal ringe ind og sige

"hej, nu har jeg købt hus, er jeg så stadig berettiget til KH"

så, kommunen skal ikke holde øje med det, men de har sikkert opdaget det ved et tilfælde, af og til følger de da op på sagerne

Anmeld

31. januar 2011

H+S Skjolgborg.

Ni-ko-li-ne skriver:

nej, vi er da fuldstændigt enige i at 14000kr ikke er meget til den lille familie!

men det er desværre sådan reglerne er.... jeg håber da banken vil skrive under på at der ikke er friværdi, sådan at vedkommende trods alt kan få en lille smule...

men hvis der reelt var friværdi så synes jeg bestemt også man må bruge af den først

14000 kr er jo mindre ind kontanthjælp og su for to næsten...

7000 hver... Nu hved jeg ikke om de har børn i forvejen men så får de jo lidt mere hver 3 mdr overi hvis man vælger af regne det med.

men 7000 kr efter skat er meget meget lidt syntes jeg det var det jeg ca fik inden jeg fik børn for 10 år..

jeg syntes de skal snakke med banken for måske det er fordi der er friværdig i hus eller ikke men kommunen tro det...

>:<

Henriette

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

Hvad så hvis man har stort lån ved siden af huset.. at der var lidt friværdi i huset og man fik noget af de forbrugslån lagt over i huslånet.. Skulle man så oplyse om det? Man har jo oplysningspligt.. men det er jo kun hvis man har anden indtægt ved siden af ikke?? For det gjorde vi tidligere da jeg var på kontanthjælp.. inden jeg kom ud i det her..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.