mathildemb skriver:
Gud jeg har egentlig slet ikke tænkt så meget over, at stavemåden kan have så stor betydning for hvordan navnet udtales....mon den virkelig har det?
Min idé var, at det skulle udtales E-ma-nu-el-la, men da jeg ikke er vild med navnet Ella og gerne vil undgå det som kælenavn ville jeg droppe det ene L.
Det har ikke været meningen på noget tidspunkt at det skulle udtales Em-ma-nu-e-la (altså med tryk på det sidste e som i Michaela. Hmmm....det er vist lige noget vi skal have op at vende herhjemme

Åh nu skal jeg ikke afskrække dig. Selvfølgelig skal du have lov til at kalde dit barn det, det skal hedde. Men tænk endelig lidt over det 
Tit er det når folk skal udtale et fremmede navn for første gang, udtaler de det som de kan se det staves til 
Jeg tænker bare på fremmede menneske såsom skole, lærer, pædagoger og ny klassekammerater. Hvis de ikke ved hvordan hendes navn udtale vil de bare udtale det som der står på papiret.
Men det er jo ikke et problem så snart folk lærer hende at kende.
Og jeg tror altså ikke folk vil begynde at kalde hende Ella. ellers må du sige noget til dem hvis de gør 
Anmeld