Hvad synes I om navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

tinasmor

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

FamilienSørensen

mathildemb skriver:

Gud jeg har egentlig slet ikke tænkt så meget over, at stavemåden kan have så stor betydning for hvordan navnet udtales....mon den virkelig har det?

Min idé var, at det skulle udtales  E-ma-nu-el-la, men da jeg ikke er vild med navnet Ella og gerne vil undgå det som kælenavn ville jeg droppe det ene L.

Det har ikke været meningen på noget tidspunkt at det skulle udtales Em-ma-nu-e-la (altså med tryk på det sidste e som i Michaela. Hmmm....det er vist lige noget vi skal have op at vende herhjemme

Åh nu skal jeg ikke afskrække dig. Selvfølgelig skal du have lov til at kalde dit barn det, det skal hedde. Men tænk endelig lidt over det

Tit er det når folk skal udtale et fremmede navn for første gang, udtaler de det som de kan se det staves til

Jeg tænker bare på fremmede menneske såsom skole, lærer, pædagoger og ny klassekammerater. Hvis de ikke ved hvordan hendes navn udtale vil de bare udtale det som der står på papiret.

Men det er jo ikke et problem så snart folk lærer hende at kende.

Og jeg tror altså ikke folk vil begynde at kalde hende Ella. ellers må du sige noget til dem hvis de gør

Anmeld

17. januar 2011

Trinemusen

Mussi30 skriver:

Jeg synes det er et SUPER fint navn Og selvfølgelig skal I holde fast i begge jeres rødder.

Personlig forstår jeg ikke helt folks problem med, "bliver hun ikke bare kaldt ... så?"

Jeg synes da det må være fedt at have et navn, man kan lave kælenavne ud af? Så som Emma etc Noget, kun ens nærmeste får lov at kalde én

Og hun vil jo altid fremover selv kunne bestemme hvordan hun vil præsentere sig for nye bekendtskaber, Emmanuella, Emma, Ella und so weiter

I øvrigt tror jeg ikke helt på den med Emma-nutella, for jeg går ud fra at trykket ligger sidst i navnet og ikke med to tryk-stavelser? Det lyder i hvert fald mest spansk i mine ører

jeg giver dig helt ret i det der med; neej det kan han/hun ikke hedde for det rimer på.... come on.

Jeg skulle selv have heddet mikkeline..

Mikkeline rimer på pikkeline,  og det gik min mor helt i spåner over for tænk nu hvis jeg blev mobbet! 

Syntes bare ikke man bør tænke sådan..

bare min mening:-)

Anmeld

17. januar 2011

biimse

Jeg synes det er et helt igennem fantastisk smukt navn Har også selv tænkt på det...

Anmeld

18. januar 2011

Ciss

Jeg synes det er flot!

Ingen modforestillinger her!

Et nydeligt navn og det bliver kun bedre af, at det signaliserer en del af hendes tilknytning.

Helt passende synes jeg.

Lykke til.

Anmeld

18. januar 2011

mathildemb

biimse skriver:

Jeg synes det er et helt igennem fantastisk smukt navn Har også selv tænkt på det...

Hvordan ville du så vælge at stave og udtale det? bare nysgerrig

Anmeld

18. januar 2011

twinboys

Smukt navn...

Anmeld

18. januar 2011

Henri84

Jeg synes det er et smukt navn!
Jeg ville umiddelbart udtale det på samme måde som du havde tænkt dig hvis jeg så det stående på et papir

Anmeld

18. januar 2011

mathildemb

Henri84 skriver:

Jeg synes det er et smukt navn!
Jeg ville umiddelbart udtale det på samme måde som du havde tænkt dig hvis jeg så det stående på et papir

Altså E-ma-nu-el-la?

Anmeld

18. januar 2011

Henri84

mathildemb skriver:

Altså E-ma-nu-el-la?

Ja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.